Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• mikbob, tillåter du bara en affär? Jag fick short igen direkt efter exit short, 10:41.

Comment

• Man kanske ska köra 30 minuter spärr i alla fall så hinner man in i nästa stapel, vilket troligen gör att signalen inte finns kvar.

Comment

• 11:51 ORDER "sl) Stoploss Mini kort OMXS302D" kurs 1063.50
        Tajtade stoppen -1.25 pkt plus -1.5 =-2.75 synd med tidsspärren.
        Last edited by Berra; 2012-04-02, 13:07. Anledning: stavning synd
        Berra

Comment

• Ursprungligen postat av NickoTrader Visa inlägg
          mikbob, tillåter du bara en affär? Jag fick short igen direkt efter exit short, 10:41.
          NickoTrader. Nej jag tillåter inte bara en affär - men jag kopplade ur Raptorn efter det att jag missade shortningen på 1068-1069. Ville inte riskera komma in snett.

Comment

• Har laborerat lite idag, blir det inte lite lurt med TP exit om Raptorn ligger i tex. sälj och det faller på rejält, då säljer den ju direkt igen efter TP nu när den är frisläppt !? (Om inte MFI < 15 vill säga)

Comment

• Ursprungligen postat av Tradern Visa inlägg
              Nu har jag ändrat till timelock:=1 och fick genast en position: 10:48 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302D" kurs 1062.50

Risk för att det var en rätt dålig ingång tyvärr...
              Anders
              13:49 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302D" kurs 1057.00

Se där det blev ju riktigt bra tillslut...

Anders

Comment

• 13:49 ANALYS "sl) OMX Raptor exit short OMXS302D" kurs 1057.00

Comment

• Ursprungligen postat av BRB_67 Visa inlägg
                  Har laborerat lite idag, blir det inte lite lurt med TP exit om Raptorn ligger i tex. sälj och det faller på rejält, då säljer den ju direkt igen efter TP nu när den är frisläppt !? (Om inte MFI < 15 vill säga)
                  Jo, det är helt rätt. Dessutom är ju MFI-gränsen ändrad till 10. Men om man skulle sätta tidspärr:=30 så hamnar man i nästa stapel innan den kan signalera igen och då har förmodligen signalen försvunnit.

Comment

• Ursprungligen postat av BRB_67 Visa inlägg
                    Har laborerat lite idag, blir det inte lite lurt med TP exit om Raptorn ligger i tex. sälj och det faller på rejält, då säljer den ju direkt igen efter TP nu när den är frisläppt !? (Om inte MFI < 15 vill säga)
                    Verkar ju inte vara något problem, mfi ligger ju platt på botten
                    15 var det ju ;-)

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                      13:49 ANALYS "sl) OMX Raptor exit short OMXS302D" kurs 1057.00
                      Varför fick du den? när gick du in åt samma håll efter att du gjorde exit vid 10.44?
                      Jag fick exit vid 10.41 men sen inget mer.

Comment

• 10.53 Raptor SHORT 1063,75
                        13.37 Raptor EXIT SHORT 1058.25

Comment

• Får man inte känslan av att macd går i lite för lång upplösning ibland och blir rätt seg, nu tex...

Comment

• Japp, jag tror vi ska skriva MACD med egen kod som vi kan korta ner perioditeten lite på.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                              Japp, jag tror vi ska skriva MACD med egen kod som vi kan korta ner perioditeten lite på.

Kan nog vara klokt att pröva detta ja.

Comment

• Vad fick nu nu då, -1,5 på första traden, +5 på andra och +5 på tredje?

Comment

Working...
                                X