mikbob, tillåter du bara en affär? Jag fick short igen direkt efter exit short, 10:41.

Allmänt meddelande

Collapse

No announcement yet.

Raptor

Collapse

X
- 

NickoTrader. Nej jag tillåter inte bara en affär - men jag kopplade ur Raptorn efter det att jag missade shortningen på 1068-1069. Ville inte riskera komma in snett.Ursprungligen postat av NickoTrader Visa inläggmikbob, tillåter du bara en affär? Jag fick short igen direkt efter exit short, 10:41.
Comment
 - 

13:49 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302D" kurs 1057.00Ursprungligen postat av Tradern Visa inläggNu har jag ändrat till timelock:=1 och fick genast en position: 10:48 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302D" kurs 1062.50
Risk för att det var en rätt dålig ingång tyvärr...
Anders
Se där det blev ju riktigt bra tillslut...
Anders
Comment
 - 

Jo, det är helt rätt. Dessutom är ju MFI-gränsen ändrad till 10. Men om man skulle sätta tidspärr:=30 så hamnar man i nästa stapel innan den kan signalera igen och då har förmodligen signalen försvunnit.Ursprungligen postat av BRB_67 Visa inläggHar laborerat lite idag, blir det inte lite lurt med TP exit om Raptorn ligger i tex. sälj och det faller på rejält, då säljer den ju direkt igen efter TP nu när den är frisläppt !? (Om inte MFI < 15 vill säga)

Comment
 - 

Verkar ju inte vara något problem, mfi ligger ju platt på bottenUrsprungligen postat av BRB_67 Visa inläggHar laborerat lite idag, blir det inte lite lurt med TP exit om Raptorn ligger i tex. sälj och det faller på rejält, då säljer den ju direkt igen efter TP nu när den är frisläppt !? (Om inte MFI < 15 vill säga)
15 var det ju ;-)
Comment
 - 

Varför fick du den? när gick du in åt samma håll efter att du gjorde exit vid 10.44?Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg13:49 ANALYS "sl) OMX Raptor exit short OMXS302D" kurs 1057.00
Jag fick exit vid 10.41 men sen inget mer.
Comment
 - 

Kan nog vara klokt att pröva detta ja.Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inläggJapp, jag tror vi ska skriva MACD med egen kod som vi kan korta ner perioditeten lite på.

Comment

Comment