Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Det är variabelt i takt med marknadens spread. Det fina är att även 0.5-0.7 är ganska ok jämfört med terminen eftersom man ofta ändå slår sönder både första och andra orderdjupsnivån hos terminen vilket blir 0.75 punkter kanske. Med Öhmans minifuture har man full likviditet i direkt i första orderdjupsnivån. Lägg till att man slipper deklarera och skatta så tycker i alla fall vi att saken är klar...

Comment

• Ursprungligen postat av PerG Visa inlägg
      LillWicke: För MFI, Kör du en emulerad variant av index (som du tidigare i tråden föreslog) eller är mäter du MFI på terminen?
      Jag kör båda varianterna. Under sommarmånaderna när volymerna i terminen var nyckfull såg man betydande skillnader mellan de båda varianterna till terminvariantens nackdel.

Comment

• Rickard N: Skulle du kunna ge instruktioner hur man portar Raptor så att den funkar med minis på samma sätt som Tracker numera gör? alternativt uppdatera med nya standardmodeller som stöder minis.. ( raptor minlong , raptor minishort, raptor minishort exit, raptor minilong exit )

Comment

• Någon som kört Tracker med de nya ordermodellerna senaste dagarna och kan tala om hur det fungerar i praktiken?

Tanken är att vi kan uppdatera fler modeller, tex Terminator och Raptor med samma funktionalitet för att handlar minifutures.

Comment

• Ingen verkar göra det, men vi kanske kan komma vidare ändå?

Comment

• Vi kan absolut göra ett försök om någon vill prova. Jag uppdaterar här när nya modeller finns att ladda ner.

Comment

• Någon som kör detta nu? Tänka själv köra igång nu till veckan och var lite nyfiken på hur det gått sista tiden.

Comment

• Jag är som jag sagt tidigare intresserad av att köra med mini's när Rickard kan lägga upp de modellerna han talar om i inlägg #1536

Comment

• När som helst, vi har lite brådis med programuppdatering just idag.

Comment

• Sådär, nu ligger Raptor-modeller för minifutures ute via Hjälp > Uppdatera standardmodeller.

Dokumentationen är uppdaterad:

http://www.autostock.se/NATmanual/OMXRaptor.html

Comment

• Tack, nu är det konfigat med mini's och blir intressant att se hur den kommer att prestera framöver.

Comment

• OBS, det är beta så viss försiktighet rekommenderas tills vi ser att allt rullar. Vi går inte ut generellt ännu utan bara här på forumet.

Comment

• Ok, ang "standardmodell insats" i KR i indata script, formateringen blir lite konstig, ex 100,000.00000 om man vill ha 100k som insats. Jag antar att det är korrekt.?

Comment

• Det är korrekt, windowsrutinen som används formaterar själv om till ett antal nollor.

Comment

• Ok, det är ok att köra olika strategier ex Raptor & Symphony light kopplat till samma instrument, eller måste man byta till en annan mini med ex x3 i hävstång på någon av strategierna för att de inte skall krocka, eller kan bägge köra samma mini från öhman.

Comment

Working...
                                X