Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Var är alla?
    Dog den här tråden?

Comment

• Semester kanske?

Comment

• Semester?
        Har folk sån´t?

Det finns ju smartphones.

Comment

• Hur går din variant ? Originalet går väl inte så bra.

Comment

• Ursprungligen postat av ali Visa inlägg
            Hur går din variant ?
            Jag kör den inte skarpt för närvarande, så jag vet inte.
            Jag håller på med att testa ut några olika ideér, som är tänkta att leda till att versionen så småningom automatiskt blir adaptiv till olika typer av marknader.

Comment

• Tänkte vara lite fräck och väcka liv i denna tråd. Nu under semestern var min plan att köra Raptor (en av de ursprungliga modellerna) på ett kontrakt mest för att se hur den skötte sig, dvs den modell som enbart gjorde en affär på morgonen.

Tyvärr var det lite tekniska bekymmer innan jag åkte på semester så jag har inte kört något. Ser dock fram emot Nat PRO och speciellt simulatorn för backtesning.

Tror Raptor som den var tänkt från börjar har en väldigt bra potential. Ska bli spännande att se ursprungsmodellen tillsammans med nyare versionen backtestade ordentligt med en förhoppning om att vi tillslut ska hitta en så bra modell som möjligt.

En lite fråga:
              När nya PRO kommer, har jag förstått det som att allt kommer köras i realtid istället för i 5-sekunders tick. Kommer backtesningen kunna göras både med 5-sekunder-tick och i realtid? Hur långt tillbaka finns tickdata sparad?

Comment

• Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
                Jag kör den inte skarpt för närvarande, så jag vet inte.
                Jag håller på med att testa ut några olika ideér, som är tänkta att leda till att versionen så småningom automatiskt blir adaptiv till olika typer av marknader.

Hur har detta gått för dig? kommit vidare ?

Comment

• Ursprungligen postat av PerG Visa inlägg
                  Hur har detta gått för dig? kommit vidare ?
                  Den är klar nu, och jag håller som bäst på att testköra den i skarp läge.
                  Antalet affärer per dag har sjunkit drastiskt.

Den absolut största förändringen är, att den nuförtiden inte går in och gör affärer i platta marknader med låg vollatilitet.

Comment

• Vilket mått och tidshoristont använder du när du definerar om volatiliteten är hög nog för att ta position?

Comment

• När det gäller vollan har jag varit tvungen att skapa ett eget mått, de befintliga måtten tyckte jag inte dög, de var för trubbiga. Måttet är inte beroende av tiden i traditionell mening.

Comment

• Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
                        När det gäller vollan har jag varit tvungen att skapa ett eget mått, de befintliga måtten tyckte jag inte dög, de var för trubbiga. Måttet är inte beroende av tiden i traditionell mening.

Riktigt intressant, är intresserad av att testa något liknande med
                        To you care to elaborate on that? dvs hur ditt mått på vollan är konstruerat?

Comment

• Mitt mått på vollan grundar sig mer utifån traditionell geometrisk teknisk analys än utifån vanliga aritmetiska mått.

Comment

• LillWicke: För MFI, Kör du en emulerad variant av index (som du tidigare i tråden föreslog) eller är mäter du MFI på terminen?

Rickard: Hur ser spreaden ut på Öhmans specialemitterade minifutures på omx? ligger de bättre än sip-nordics 0,6 punkter. Om man skall handla i ISK/KapF och köra raptor, vilket instrument skulle du då föredra att handla med hävstång?

Comment

• G verkar ju ha ungefär samma spread som den riktiga terminen?

0,25 och 0,5 ibland

http://www.ohman.se/Warrant/Template...____16627.aspx

och det är ju riktigt bra om jag nu har sett rätt

Comment

• nja det var nog en synvilla..

nu är det 0,7

Comment

Working...
                                X