Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Det jag är ute efter är omsätningshastigheten. Ju högre den är desto mindre roll spelar hävstången

Comment

• Hävstången är viktig för negativ skew är som att plocka pengar framför en ångvält. Gäller att ha koll på ångvälten Jag uppskattar CAGR till 27% och dd blev 19%.

Comment

• Låter ju helt ok, räknade du DD från Excelfilen? 18,6% blev DD i bänken.

Comment

• Från excel och exakt blev det 18,5%

Förra gången jag räknade var det 14 drygt och då var leverage x1. Intressant med leverage 3 eller 4 och se vad det blir

Comment

• Körde en med X3 och får klart intressanta siffror, nu är det långt över 100 ggr pengarna och DD på ca 27% enligt bänken.

Attached Files

Comment

• Japp 27% blir det. Jag får att CAGR och dd ökar linjärt

Comment

• Perfekt, här ska tradas skarpt!

Comment

• Riktigt lovande det här :-) Glöm inte bort Youtube, Rikard ;-) Kan ju inte bara vara en stjärna på att koda måste ju hålla igång film-stjärne-sidekicken också hehe ;-P

Comment

• Jo, det kommer, ska första bygga produktsida etc. Men nu väntar Spanien en vecka.....

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                      Jo, det kommer, ska första bygga produktsida etc. Men nu väntar Spanien en vecka.....

Fan vad gött :-) Drar på semester när man är på topp är inte fel. Har du ändrat mycket i scripten som är nedladdningsbara jämfört med de som du postade i tråden?

Comment

• Har lagt ut scripten jag simulerade nu. Man kan ställa hävstången överst i köptriggern. Det fungerar så att den beräknar varje gridpositions storlek som:

(kontovärde / max antal grids) * hävstång

och grids tillåts köpas tills kapital motsvarande kontostorlek * hävstång använts.

PS. Som extra script i simulatorn för att hålla reda på kontovärdet använde jag:

add(cash(t),mult(portfolio(v),c))
                        Last edited by Rikard Autostock; 2017-01-01, 17:20.

Comment

Har lagt ut scripten jag simulerade nu. Man kan ställa hävstången överst i köptriggern. Det fungerar så att den beräknar varje gridpositions storlek som:

och grids tillåts köpas tills kapital motsvarande kontostorlek * hävstång använts.

PS. Som extra script i simulatorn för att hålla reda på kontovärdet använde jag:

Gött ere :-) Ska nog sätta igång det live ikväll.

Comment

Har lagt ut scripten jag simulerade nu. Man kan ställa hävstången överst i köptriggern. Det fungerar så att den beräknar varje gridpositions storlek som:

Förstår inte. Jag antar att du menar i simulatorn

Live så använder jag det Jag laddade ner via Approved och la Raptor köp och sälj mot ett fiktivt konto. Via Link så handlar jag Bear/Bull x3 på skarpt konto

Comment

• Japp, i simulatorn. Detta för att kunna simulera återinvestering och häv. Man övertrasserar helt enkelt testkontot.

Comment

• Vilken rad menar du?

Comment

Working...
                                X