Det jag är ute efter är omsätningshastigheten. Ju högre den är desto mindre roll spelar hävstången
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggJo, det kommer, ska första bygga produktsida etc. Men nu väntar Spanien en vecka.....
Comment
-
Har lagt ut scripten jag simulerade nu. Man kan ställa hävstången överst i köptriggern. Det fungerar så att den beräknar varje gridpositions storlek som:
(kontovärde / max antal grids) * hävstång
och grids tillåts köpas tills kapital motsvarande kontostorlek * hävstång använts.
PS. Som extra script i simulatorn för att hålla reda på kontovärdet använde jag:
add(cash(t),mult(portfolio(v),c))Last edited by Rikard Autostock; 2017-01-01, 17:20.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggHar lagt ut scripten jag simulerade nu. Man kan ställa hävstången överst i köptriggern. Det fungerar så att den beräknar varje gridpositions storlek som:
och grids tillåts köpas tills kapital motsvarande kontostorlek * hävstång använts.
PS. Som extra script i simulatorn för att hålla reda på kontovärdet använde jag:
add(cash(t),mult(portfolio(v),c))
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggHar lagt ut scripten jag simulerade nu. Man kan ställa hävstången överst i köptriggern. Det fungerar så att den beräknar varje gridpositions storlek som:
add(cash(t),mult(portfolio(v),c))
Förstår inte. Jag antar att du menar i simulatorn
Live så använder jag det Jag laddade ner via Approved och la Raptor köp och sälj mot ett fiktivt konto. Via Link så handlar jag Bear/Bull x3 på skarpt konto
Comment
Comment