Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ok, här har vi en diskrepans! Vad som är rätt eller fel beror på vilket synsätt man har. I början av mars 2003 så skalar Raptor in sig i en Long-position vid en fallande börs. Vad som händer vid avslut till allt lägre kurser på ETPn är att vid varje avslut så omvärderas portföljen hos Nordnet till senaste betalt. Man upplever en drawdown. Men precis som du skriver så är den inte realiserad.

Max drawdown, med ovanstående synsätt, uppstår på morgonen den 13 mars. Men redan på eftermiddagen samma dag så har börsen repat sig och stigit med 12 punkter (+3%!) och reparerat en del av drawdownen. Orealiserat.
    Last edited by Christer; 2017-01-26, 13:26.

Comment

• Förstår, men då har du en blandning mellan faktisk/upplevd och realiserad. Jag kör även drawdown direkt i AT och tittar då på både realiserad och tick by tick. Det blir svårt med de 10 högsta dd. För 2003-03-13 är högsta realiserad dd 32%(precis som i Excel) och tick by tick 43%.

Edit: Faktisk dd kan vara intressant för att kolla "knocken".
      Last edited by Henric; 2017-01-26, 13:32.

Comment

• Ok, så 43% DD tick by tick, med X4 antar jag? Med X2 borde det bli 43/2, ca 21,5%?

Comment

• Ingen köpsignal idag?

Comment

• Nej, bara om man redan hade position. Grundsignalen för köp är att dagens Low ligger under de tre föregående dagarnas Low.

Comment

• Skönt.Trodde jag ställt till det vid uppdateringen.

Comment

• Härlig dag med Raptor :-) Hur många grids ligger kollektivet inne med? Själv har jag 8st just nu.

Comment

• Har själv 6 st, har ökat insatsen lite också.

Comment

• Gött ere :-) Då har du några grids kvar till fullinvesterad (om du har 10 grids fortfarande). Lite trist med helg, för det här är riktigt spännande. Ingen exit för Fusion heller. Trevlig helg gubbs!

Comment

• 8 grids här

Comment

• Jag har inte någon affär idag alls o ligger helt utanför, kan det verkligen stämma? Raptor har funkat perfekt tidigare. Jag var inne igår o uppdaterade samt återanslöt. Måste gjort nåt knas...

Gick in nu igen och återanslöt: tog fram Raptor i testkontot överst i AT i en rullist där. Sedan dubbelhögerklickade jag på OMX30 och tog "Arbeta med anslutning av ordermodeller". Jag kryssade ur "Lämna redan anslutna orörda". Klickade ur De fyra Raptor-rutorna samt "ETP Link Trigger", tryckte på "Verkställ anslutningar". Dubbelhögerklickade sedan på OMX30 och kryssade sedan i allt igen och verkställde anslutningar. Något måste jag ha gjort fel men vad...
                        Last edited by Peppepeppe; 2017-01-27, 21:23.

Comment

• Se svar på detta tidigare #2255.

Comment

• Ursprungligen postat av Lordoffa Visa inlägg
                            Se svar på detta tidigare #2255.
                            Men jag har ju legat inne i Raptor i säkert 10 dagar och efter bara några dagar så var min Raptor synkad (i stort sett) med Rikards och flera andras. Ändrades det när jag återanslöt menar du?

Comment

• Njae, det har inget med pteranslutningen att göra. När såldes sista gridden?

Comment

• Är det inte så att när sista griden är såld så börjar strategin om? Alltså att kriterierna för position måste vara precis som när man anslöt den från början? Mitt konto som har varit kopplat sedan lång tid tillbaka har det rasslat på en del i fredags medan det senare kontot sålde sin sista grid, sen har det kontot varit tyst. Antar att det kontot som inte har någon grid nu kommer att kliva in när kriterierna för nya och färsk position uppfylls så kommer den att börja handla. Eller är jag helt snett på de?

Comment

Working...
                                X