Funderar på om ditt resultat påverkas av att tidigare data saknas.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Testade på en annan maskin med serverdata och får nästan samma resultat med eller utan den ändrade raden. Något sämre blir det, så du måste ha ändrat något mer.
Alternativt, släng upp alla script du har här så testar vi utifrån det.
Last edited by Rikard Autostock; 2017-02-06, 16:04.
Comment
-
Ursprungligen postat av LaSuede77Jag tror vi missförstår varandra (alternativt det troliga att jag inte förstår logiken). Raptor tog en position i Minishort kl 17:21:20 den 2 februari (2 av 10) (den första någonsin på kontot). Efter detta har ingenting hänt inga fler affärer har gjorts åt något håll. Positionen har inte stängts utan mitt konto ligger än idag med dessa 2 av 10 i Minishort som togs den 2 februari.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggTestade på en annan maskin med serverdata och får nästan samma resultat med eller utan den ändrade raden. Något sämre blir det, så du måste ha ändrat något mer.
Alternativt, släng upp alla script du har här så testar vi utifrån det.
Jag kan slänga upp mina skript men är 99,9% säker på att jag inte rört nåt annat efter att vi kopierade över dina skript i förra veckan innan vi konstaterade att det var datat som gjorde att vi fick olika resultat då.
Om vi får samma resultat för den orörda versionen nu så har vi iaf en gemensam bas att utgå ifrån och jag kan söka efter anledningen till att vi inte får samma med modifieringen.
Comment
-
De senaste scripten som är upplagda har väl inte de senaste prisscripten. Det skulle vara bra om Rikard la upp senaste version med senaste prisscript.
Vid tillfällen då köp sker direkt efter en försäljning och med samma volym borde detta kännas av i prisscripet, dvs priset blir då lasttrade(s,p)
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggJag testade 2010 till nu. Vad har du för hävstång inställd?
Comment
-
Ursprungligen postat av LaSuede77Jag tror vi missförstår varandra (alternativt det troliga att jag inte förstår logiken). Raptor tog en position i Minishort kl 17:21:20 den 2 februari (2 av 10) (den första någonsin på kontot). Efter detta har ingenting hänt inga fler affärer har gjorts åt något håll. Positionen har inte stängts utan mitt konto ligger än idag med dessa 2 av 10 i Minishort som togs den 2 februari.
Rikard, vad är villkoren för Raptor skall ta sig ur sin kort-position och börja arbeta med lång-positioner?Last edited by walle; 2017-02-06, 17:44.
Comment
-
Hej och tack för svar, lite okänd mark för mig..
Har du möjlighet att länka de minisar som du handlar, kikar gärna på dem.
Ursprungligen postat av Christer Visa inläggDet som diskuterats i tråden är 0.3 punkter per transaktion, totalt 0.6 punkter per position (köp+sälj). Detta täcker spread på 0.35 punkter samt slippage. Om man tittar på kurserna för mini-futures (åtminstone de jag handlar) så är spreaden konstant på 0.35 oavsett gearing.
Comment
-
Ursprungligen postat av torkelab Visa inläggHej och tack för svar, lite okänd mark för mig..
Har du möjlighet att länka de minisar som du handlar, kikar gärna på dem.
Comment
-
Ursprungligen postat av walle Visa inläggMina ligger med 1 grid short sedan 2 feb och har inte hänt något sedan dess. Däremot så har jag ett annat konto som har handlat rätt friskt fast på långsidan, och det kontot är påkopplat sedan längre tillbaks.
Rikard, vad är villkoren för Raptor skall ta sig ur sin kort-position och börja arbeta med lång-positioner?
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggDet behövs en dagslägsta som är lägre än de tre föregående dagarnas lägsta. Vill man kan man alltid stänga manuellt och köpa en long istället på testkontot. Då startar handeln upp direkt.
Comment
Comment