Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Supermarket Sell OMXS30" kurs 1562.05
    15:53 Zero limit - Order not sent
    15:53 GSM larm sänt!
    15:53 ORDER "sl) Raptor Supermarket Sell OMXS30" kurs 1562.03
    15:53 ORDER "sl) Raptor Supermarket Sell OMXS30" kurs 1562.04
    15:53 ORDER "sl) Raptor Supermarket Sell OMXS30" kurs 1562.04
    15:54 GSM larm sänt!
    15:54 ORDER "sl) Raptor Supermarket Sell OMXS30" kurs 1562.05
    15:54 Zero limit - Order not sent
    15:54 GSM larm sänt!

Säljordrar vägrar gå till marknaden, vad kan vara fel?

Comment

• Hm, priset är noll verkar det som, finns det verkligen ett prisscript kvar i ordermodellen. Ser nästan ut som att det är raderat?

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
        Hm, priset är noll verkar det som, finns det verkligen ett prisscript kvar i ordermodellen. Ser nästan ut som att det är raderat?
        Allt ser normalt ut i ordermodellerna vad jag kan se

Comment

• Hm, om du kollar igen i Sell-modellen, hur ser scriptkoden ut för prisscriptet?

Är modellen verkligen bara koppla på testkonto också? Klicka ENTER på OMXS30-diagrammet och välj fliken längst till höger, vad finns det där?

Last edited by Rikard Autostock; 2017-02-10, 16:22.

Comment

Hm, om du kollar igen i Sell-modellen, hur ser scriptkoden ut för prisscriptet?

Är modellen verkligen bara koppla på testkonto också? Klicka ENTER på OMXS30-diagrammet och välj fliken längst till höger, vad finns det där?

grid_atr=getgvar(869)

pådagen=gt(frac(date()),0.38)
            öppet=and(pådagen,ge(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),6))

vinst=gt(c,portfolio(p))

nedtrend=lt(mov(c,10,s),mov(c,20,s))
            tidstopp1=gt(int(d),add(if(nedtrend,4,8),lasttrade(b,d)))
            tidstopp2=and(tidstopp1,gt(int(d),add(if(nedtrend,4,8),lasttrade(s,d))))
            stoploss=lt(c,llv(aref(l,1),40))

gridnivå_k=add(lasttrade(b,p),mult(grid_atr,mx(atr(20),atr(5))))
            gridnivå_s=add(lasttrade(s,p),mult(grid_atr,mx(atr(20),atr(5))))
            köp_senare_än_sälj=gt(lasttrade(b,d),lasttrade(s,d))
            sälj_senare_än_köp=gt(lasttrade(s,d),lasttrade(b,d))
            sell4=and(and(gt(c,gridnivå_k),gt(portfolio(v),0)),köp_senare_än_sälj)
            sell5=and(and(gt(c,gridnivå_s),gt(portfolio(v),0)),sälj_senare_än_köp)
            sell6=and(or(tidstopp2,vinst),and(or(sell4,sell5),gt(portfolio(v),0)))
            sell7=and(sell6,and(pådagen,öppet))

retval(date(),4)

mult(sell7,10)

Vad jag kan se i den fliken så är Raptor bara kopplad till ett konto.

Comment

• Men det här är triggerscriptet, jag menar nästa sida i ordermodellen där pris- och antalscripten ligger. Det är prisscriptet som är intressant med tanke på felkoden Zero limit.

Comment

Men det här är triggerscriptet, jag menar nästa sida i ordermodellen där pris- och antalscripten ligger. Det är prisscriptet som är intressant med tanke på felkoden Zero limit.

haha okej, här är det som är påslaget

i1(
                nedtrend=lt(mov(cmpref(c,0,a),10,s),mov(cmpref(c,0,a),20,s))
                tidstopp=gt(int(d),add(if(nedtrend,4,8),lasttrade(b,d)))
                if(or(tidstopp,gt(lasttrade(b,v),portfolio(v))),portfolio(v),lasttrade(b,v))
                )

{@A(0,)}

(
                sub(c,0.3)
                )

Comment

• Hm, ja då är det ju märkligt. Jag skulle nog starta om Autotrader och återansluta Raptor till testkontot.

Comment

• Ok, ska prova igen då.

Comment

• Hej

Undrar om vi kan undvika att ha alla diskussioner i Raptor tråden. Om appar mm. Det blir lätt ganska rörigt

Comment

• Yes Henrik, du har helt rätt och jag håller med dig. Sorry, tänkte mig inte för riktigt. :-)

Comment

• Hej,

Intressant, kör ETP link på två konton som har ungefär samma mängd kapital. Två olika minifutures/emitentter.

det skiljer 0,09% på bara en vecka.
                          Jag kan inte avgöra om det är någon slump eller tillfälligt beteende. Men om det är pga val av instrument/emmitent och konstant skillnad så blir det ju stor skillnad på ett år (ränta på ränta).

Går det att vaska fram vilka instrument som är bäst? Raptor har ju små vinster så det är ju viktigt att inte tappa 0,0x% konstant om möjligt att välja.

Skulle vara inressant att höra vad ni andra har för erfarenheter?

Comment

• Sådär, nu är inlägg om externa larm och appen flyttade till den här tråden, så blir det lättare att följa konversationen om Raptor i den här tråden:

http://www.autostock.se/vbulletin/sh...3384#post43384

När det gäller valet av instrument och ev skillnader på olika konton, så tycker jag 0,09% är väldigt lite på en vecka, det kan lika gärna vara slumpen, eller timingen mellan ordrarna osv. Det behövs nog köras längre tid för att visa en tydlig trend.

Comment

• Order går inte igenom -

Hej

Har haft datorn igång hela dagen obevakad. Tre order har initierats men ingen har gått över till skarpa kontot. Har fått meddelanden i appen från fiktiva kontot. Transaktionerna syns på det fiktiva kontot, men inget har hänt på det skarapa.

Allt ser ok ut, och jag har inte ändrat något sedan i fredags när allt funkade som vanligt. Ser ut som datorn varit aktiv då andra saken funkat som HKV skapar larm mm.

Måste man ha en hyrd server för att det ska funka?

Comment

• Byta av mini

Det börjar blir läge att byta mini när OMX nu stiger, särkild short. Efter som det inte finns aktiva order på den är det inga problem.

Hur ska man tänka med lång när man har positioner aktiva. Byter man mini så kommer inget ytterligare hända för den "gamla". Ska man sälja och manuellt köpa samma antal, eller hur tänerna man bäst?

Comment

Working...
                                X