Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Tack, jag tror det klarnade lite :-)

Comment

• Det beror även om du fått huvudsignal eller ej. Alternativt om huvudsignalen ändrats. Det kanske var underförstått och att du bara undrade om prisrörelsen borde ha gett signal.

Comment

• Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
        Tack, Rikard! Här är en analys av avkastningen i transaktionsfilen i inlägg 2572.

Avkastning
        Gearing 2x
        CAGR 31,2%
        Max Drawdown 19,3%

Drawdowns
        Drawdowns > 10% 7 st.
        Drawdowns > 20% -
        Drawdowns > 30% -
        Drawdowns > 40% -

Värsta Drawdown -19,3%
        Näst värsta Drawdown -17,4%
        Tredje värsta Drawdown -13,3%
        Fjärde värsta Drawdown -13,0%
        Femte värsta Drawdown -12,4%
        Sjätte värsta Drawdown -11,9%
        Sjunde värsta Drawdown -10,0%
        Åttonde värsta Drawdown -9,9%
        Nionde värsta Drawdown -9,6%
        Tionde värsta Drawdown -9,5%

Duration Drawdowns (kalenderdagar)
        Allra längsta 302 10,1 mån
        Näst längsta 246 8,2 mån
        Tredje längsta 245 8,2 mån
        Fjärde längsta 216 7,2 mån
        Femte längsta 150 5 mån
        Sjätte längsta 134 4,5 mån
        Sjunde längsta 116 3,9 mån
        Åttonde längsta 113 3,8 mån
        Nionde längsta 112 3,7 mån
        Tionde längsta 108 3,6 mån

En smula jämnare årsavkastning än nuvarande version av strategin (se mitt inlägg 2225). Och något bättre totalbild vad gäller drawdowns. Dock en rejält längre längsta drawdown-duration. Jag är tveksam till om det här är en förbättring.
        Är redovisningen från inlägg #2225 den officiella körningen med nuvarande script?

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
          Är redovisningen från inlägg #2225 den officiella körningen med nuvarande script?
          Ja, jag uppfattar det så. Men kanske borde Rikard bekräfta detta.

Comment

• Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
            Ja, jag uppfattar det så. Men kanske borde Rikard bekräfta detta.
            hm, jag får CAGR 25% och ganska mycket längre längsta dd. Jag kollar vidare i fall något är fel hos mig när Rikard verifierat.

Comment

hm, jag får CAGR 25% och ganska mycket längre längsta dd. Jag kollar vidare i fall något är fel hos mig när Rikard verifierat.
              I datafilen som jag analyserat i 2225 får jag en total tillväxt på 5036% under 5115 kalenderdagar (=14,01 år). CAGR blir då 32,5%, eller har jag räknat fel någonstans?
              Last edited by Christer; 2017-02-18, 02:41.

Comment

• Nej, du har förmodligen rätt och att det är själva resultaten som skiljer. Väntar in Rikard innan jag jämför filerna.

Edit: Rikard är nog på NordnetLive och kränger AT. Vi får nog vänta.
                Last edited by Henric; 2017-02-16, 16:53.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                  Tackar, då kanske jag skruvar vidare lite, jämnare avkastning är inte fel, och mentala fördelen att ta hem vinst och skaffa sig torrt krut när man når en ny High hos index är inte heller så dumt, men en längre längsta DD vill man ju inte ha.
                  Jag gillar definitivt idén att ta hem mer vinst i det läget. Mer generellt skulle jag tycka det vore intressant att testa att stänga flera köp i en säljorder om det finns läge.
                  Just nu har jag 5 grids i marknaden, men föredragit om den senaste säljordern (16.32 idag) stängde ut samtliga tidigare grids som är in the money, utom den senaste.
                  Jag tänker lite högt här och har fortfarande inte satt mig in i scriptkoden för Raptor tillräckligt för att ha en välgrundad uppfattning så ha överseende om jag är helt ute och cyklar.

Comment

Nej, du har förmodligen rätt och att det är själva resultaten som skiljer. Väntar in Rikard innan jag jämför filerna.

Edit: Rikard är nog på NordnetLive och kränger AT. Vi får nog vänta.
                    Hej Henric,

Vilka grundinställningar använder du för dina testkörningar?
                    Jag kan köra dom under tiden för att se om vi får samma resultat....

Comment

• Courtage debiteras på minis

Är det fler som kan se att courtage debiterats på minifutures hos Nordnet. Jag har blivit debiterad sedan sent på dagen den 15:e.

Nåt jag missat?

Comment

• Ursprungligen postat av Sobel Visa inlägg
                        Är det fler som kan se att courtage debiterats på minifutures hos Nordnet. Jag har blivit debiterad sedan sent på dagen den 15:e.

Nåt jag missat?
                        Nope inget draget courtage för min del. Om du är inom ramen för Supermarket så kan du skriva till dom. Annars tycker jag mig uppleva att dom själva är snabba på att rätta till felaktigt draget courtage. Hoppas att det löser sig!

Comment

• Ursprungligen postat av Sobel Visa inlägg

Nåt jag missat?
                          Jag kollade just och hade samma på mina konton så jag ringde till Nordnet och de bekräftade att det uppstått ett fel och att de kommer rätta till det inom de närmsta dagarna.
                          D.v.s de kommer ersätta de som drabbats.....

Comment

• Ursprungligen postat av Cikoria Visa inlägg
                            Jag gillar definitivt idén att ta hem mer vinst i det läget. Mer generellt skulle jag tycka det vore intressant att testa att stänga flera köp i en säljorder om det finns läge.
                            Just nu har jag 5 grids i marknaden, men föredragit om den senaste säljordern (16.32 idag) stängde ut samtliga tidigare grids som är in the money, utom den senaste.
                            Jag tänker lite högt här och har fortfarande inte satt mig in i scriptkoden för Raptor tillräckligt för att ha en välgrundad uppfattning så ha överseende om jag är helt ute och cyklar.
                            Det gäller att den riskjusterade avkastningen blir bättre eller lägre genomsnittlig exponering utan att minska resultatet för mycket. Jag har provat några varianter utan att det blir någon egentlig skillnad. Tex sälja hälften, sälja 2 grids vid viss vinst, etc. Det finns kanske något villkor som är bättre?
                            Last edited by Henric; 2017-02-17, 09:49.

Comment

• Ursprungligen postat av Freddan Visa inlägg
                              Hej Henric,

Vilka grundinställningar använder du för dina testkörningar?
                              Jag kan köra dom under tiden för att se om vi får samma resultat....
                              Depå 100tkr och ändrar hävstången till x2.

Comment

• Ursprungligen postat av Freddan Visa inlägg
                                Jag kollade just och hade samma på mina konton så jag ringde till Nordnet och de bekräftade att det uppstått ett fel och att de kommer rätta till det inom de närmsta dagarna.
                                D.v.s de kommer ersätta de som drabbats.....
                                Tack för info, jag skrev ettt meddelande till dem, har inte hört av dem ännu.

Comment

Working...
                                X