Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Sobel Visa inlägg
    Andra gången det händer idag. Kan det ha något att göra med att jag sålde av manuellt efter strulet i måndags?
    Nej, det ska inte påverka. Har sett samma fenomen i min Raptor och jag har inte sålt av manuellt.

Comment

• Kan man köra minshort i ETP link autoselct på samma sätt som minilong?

Comment

• Ursprungligen postat av rolbe Visa inlägg
        Kan man köra minshort i ETP link autoselct på samma sätt som minilong?
        Ja, det går utmärkt. Det är bara att checka in och ansluta. Preferred price gäller även för minishrt.

Comment

• Vil det funke å kjøre Raptor med 0.039% kurtasje? Jeg skal prøve å åpne konto hos nordnet.se for kurtasjefri ETPs, ser ikke ut som nordnet.no tenker innføre det.

Comment

Andra gången det händer idag. Kan det ha något att göra med att jag sålde av manuellt efter strulet i måndags?
            Du ligger inte för nära taket på testkontot så att den inte har råd att köpa lika många igen..?
            Jag får oxå ibland ett par täta sälj/köp (samma antal) på testkontot men ETP-link släpper inte igenom dem.

Comment

• Testkontot handlar på. Däremot finns det en delay på 20 sekunder i ETP-link. Den gör att en försäljning följt av en snabb köp inte handlas skarpt.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                Vad säger panelen, ska vi köra på den versionen i #3274? Christers rapport ser bra ut.

Jag körde en test från 20120101 till idag med olika hävstång och fick följande:

1 DD 5.8% Res. 89%
                2 DD 9.4% Res. 318%
                3 DD 12.5% Res. 596%
                4 DD 17.5% Res. 1119%

Senaste skarpa

1 DD 4.7% Res. 98%
                2 DD 6.4% Res. 290%
                3 DD 8.9% Res. 644%
                4 DD 12% Res. 1217%

Eftersom min dator är såå långsam tar det evigheter att simulera från 2003 i 5-sek upplösning, därav en jämförelse på de senaste fem åren.
                Om det ser likadant ut från 2003 tolkar jag det som att #3274 är optimerad för hävstång=2.
                Om resultatet från 2003-2017 för #3274 är bättre än senaste skarpa för alla hävstångsinställningar tolkar jag det som att den presterar bättre från 2003-2012 än från 2012-2017. I såna fall för det mig tillbaka till min fundering om resultat på nyare data har större relevans på hur strategin kommer prestera kommande år?

Comment

• Nu på morgonen sälde Raptor av en grid 125 st 09:13 på 1620. Men redan 09:02 hade ETP-link sålt av hela innehavet.

Så nu säger mit fiktiva konto 497 st, knappt 4 grids. Men på mitt skarpa är det noll. Varför?

EDIT: Raptor fortsätter sälja och köpa, men inget händer på minifuturen
                  Last edited by Sobel; 2017-04-27, 09:27.

Comment

• Har du checkat in nya minis eller ändrat någon inställning i ETP Link? Nästa scan görs kl 10, så då ska en kandidat hittas och köpas.

Comment

Har du checkat in nya minis eller ändrat någon inställning i ETP Link? Nästa scan görs kl 10, så då ska en kandidat hittas och köpas.
                      Inte rört något sedan två dagar.

Uppdaterat Autostock versionen

Varför säljer ETP-link ensamt?

Kör en test med DAX på två fiktiva konton. Även här sålde ETP-link av hela innehavet, men köpte tillbaka omedelbart. Även detta hände 09:02. Om det kan vara til någon ledning.
                      Last edited by Sobel; 2017-04-27, 09:56.

Comment

Inte rört något sedan två dagar.

Uppdaterat Autostock versionen

Varför säljer ETP-link ensamt?

Kör en test med DAX på två fiktiva konton. Även här sålde ETP-link av hela innehavet, men köpte tillbaka omedelbart. Även detta hände 09:02. Om det kan vara til någon ledning.
                        Nu klockan 10 köptes hela klabbet tillbaka. Kostade 20 öre. Varför detta agerande?

Comment

• Hm, verkar konstigt, prova att starta om programmet. Kör du olika ETP ID på OMX och DAX? Annars blir det konflikt.

mvh

PS: Såg ditt inlägg precis nu, då verkar det fungera trots allt. Kan ha varit att cellerna nollades vid programuppdateringen. De sätts igen vid nästa scan (varje hel timme).

Comment

• Ursprungligen postat av Freddan Visa inlägg

1 DD 5.8% Res. 89%
                            2 DD 9.4% Res. 318%
                            3 DD 12.5% Res. 596%
                            4 DD 17.5% Res. 1119%

Senaste skarpa

1 DD 4.7% Res. 98%
                            2 DD 6.4% Res. 290%
                            3 DD 8.9% Res. 644%
                            4 DD 12% Res. 1217%

Eftersom min dator är såå långsam tar det evigheter att simulera från 2003 i 5-sek upplösning, därav en jämförelse på de senaste fem åren.
                            Om det ser likadant ut från 2003 tolkar jag det som att #3274 är optimerad för hävstång=2.
                            Om resultatet från 2003-2017 för #3274 är bättre än senaste skarpa för alla hävstångsinställningar tolkar jag det som att den presterar bättre från 2003-2012 än från 2012-2017. I såna fall för det mig tillbaka till min fundering om resultat på nyare data har större relevans på hur strategin kommer prestera kommande år?
                            Rikard, har du möjlighet att simulera #3274 i 5s. och med gearing 4x, tack?

Comment

• Ursprungligen postat av Freddan Visa inlägg

1 DD 5.8% Res. 89%
                              2 DD 9.4% Res. 318%
                              3 DD 12.5% Res. 596%
                              4 DD 17.5% Res. 1119%

Senaste skarpa

1 DD 4.7% Res. 98%
                              2 DD 6.4% Res. 290%
                              3 DD 8.9% Res. 644%
                              4 DD 12% Res. 1217%

Vilket antalscript användes?

Edit: Jag frågar för att antalscriptet har uppdaterats sedan vi började diskutera detta och ser att det finns en bug i nuvarande upplägg.
                              Om villkoret "tjock=lt(cash(t),mult(0.1,account))" användes i scriptet är det problemet som jag försökt förklara i två dagar.
                              Last edited by Henric; 2017-04-27, 10:51.

Comment

Hm, verkar konstigt, prova att starta om programmet. Kör du olika ETP ID på OMX och DAX? Annars blir det konflikt.

mvh

PS: Såg ditt inlägg precis nu, då verkar det fungera trots allt. Kan ha varit att cellerna nollades vid programuppdateringen. De sätts igen vid nästa scan (varje hel timme).
                                Låter som en trolig förklaring. Har olika ETP id för OMX och DAX.

Comment

Working...
                                X