Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Jag håller med investera_mera. "The big boys" kör i vått och torrt(utom mycket extrema fall) och är de inte nöjda så skrotar de strategin. Det är maraton. Ibland går det bättre och ibland sämre. Ett av syftena med automatisk handel är att man inte behöver ta några beslut. Är man orolig så är det bättre att köra med lägre insats eller hävstång. Smaken är som....

Edit: Jag fick email om att jag behöver rättstavningsprogram,...
    Last edited by Henric; 2017-04-28, 16:32.

Comment

• Er det rart at min ikke har handlat siden anslutning på tirsdag? Noen feil?

Comment

• Ursprungligen postat av investera_mera Visa inlägg
        Fast Raptor vet inte om liknande händelser när man kör backtester och dessa inkluderas i resultaten ändå.
        Så vill man få liknande resultat som i backtester så ska man följa strategin till punkt och pricka, vilket är lättare sagt än gjort :-)
        Fast för att lyckas i trading finns bara en sak, följa reglerna! Har man svårt att sova har man för stor position (eller är girig .) Inte riktat mot någon i forumet, alla väljer sin väg.

Trevlig helg i alla fall vare sig Raptor är ren eller ligger med grids, har åtta själv, kanske går på pumpen, vem vet. Men det är ju det som är tradingens tjusning.
        Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
        Alf Johansson, alias
        Börsapan

Comment

• Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
          Er det rart at min ikke har handlat siden anslutning på tirsdag? Noen feil?
          Jag tror den officiella har legat i exit sedan den 24:e. Simulera så ser du.

Comment

• Håller faktiskt med - play and forget. Hade inte haft några problem med att ligga kvar, så jag är inte orolig för för hög insats eller hävstång. Ville bara passa på att realisera en fin vinst med risken (eller hur man nu vill se det) att få mera vinst, eller förlust för den delen. Tankarna var ju kring hur veckan har gått, månadsskifte, årsmönstret, långhelg mm. Det är svårt att automatisera något, men jag gillar mest att inte ligga över natt. Men vem gör inte det ;-) Yes smaken är som baken :-)
            Last edited by walle; 2017-04-28, 19:19.

Comment

• Raptor har inte handlat på flera dagar nu är det korrekt kör standard utan skruva på något förutom att jag kör på två konto nu. Funderade om på om jag rörde ihop det men de ser rätt ut.

Comment

• Initiala positionen tas ju på 3-dagars lägsta, sen har den några krav på medelvärden. Short är från 29onde.

Comment

• Uppdaterade Raptor och passade på att köra omstart på VPSen men nu kan jag inte alls komma åt VPSen!? Borde inte hänga ihop väl!? Kommer varken åt den från omstartad PC eller via RD client från Iphone. Det har alltid funkat smärfritt tidigare. Några idéer?

Comment

• Har själv haft problem med VPSen och problemet kanske som hos mig att disken är överfull.Skall försöka få hjälp efter helgen av supporten.Hankar mig fram med nöd och näppe och törs ej stänga av datorn eller logga ur,risk att jag blir utsparkad.

Comment

• Har startat om servern igen, prova om du kan logga in nu.

Comment

• Min kom igång igen men det har aldrig tagit så lång tid tidigare sen verkar det som den kraschade en gång till men kom igång igen!?

Comment

• Hedgade mig förra veckan. Trist för jag missade en fantastisk början av veckan. Ligger kvar i drygt 30% av hedgen.

Comment

• Ursprungligen postat av Tordnado Visa inlägg
                            Min kom igång igen men det har aldrig tagit så lång tid tidigare sen verkar det som den kraschade en gång till men kom igång igen!?
                            Kan ha varit en windows-uppdatering som tog tid, med extra omstart. Krasch var det inte, det såg helt ok ut i kontrollpanelen.

Comment

• Jag sålde fyra av åtta grids manuellt. Men full i Fusion ger mig all risk jag behöver.

Comment

• Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inlägg
                                Jag sålde fyra av åtta grids manuellt. Men full i Fusion ger mig all risk jag behöver.
                                Gött att det gick bra :-)

Comment

Working...
                                X