Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av rolbe Visa inlägg
    Är det så att i morgon betalar man fullt pris på minisar från BNP eller CBK
    Nei, gratis fram til nye Nordet Markets kommer med sine mini futures.

Comment

• Har tel möte med Nordnet imorgon om instrument etc så förhoppningsvis vet vi mer efter det.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
        Har tel möte med Nordnet imorgon om instrument etc så förhoppningsvis vet vi mer efter det.

Heja heja!

Comment

• Fundering:

Ponera att jag har 100 000 kr skarpt på det NN-konto som är kopplat till Raptor. Jag har kopplat på minisar med häv ca 2,5.

Spelar det då någon roll vad jag sätter för saldo på Testkontot i AT? Jag menar om jag sätter 1 miljard (för att hårdra det...) som Saldo på Testkontot så kommer väl Raptor (när den ligger med maximala 10 grids) ändå bara att köpa de minisar jag valt för den summan som finns på det skarpa kontot (100 000 kr)?

Mindre än 250 000 kr kan jag ju inte sätta på Testkontot om jag har 100 000 kr skarpt och har minisar med häv 2,5, det förstår jag...

Comment

• Beror på om du sätter något i insatsfältet på minisen. Om du sätter belopp eller procent så kommer den att hålla sig till detta som för Fusion. Sätter du detta fält tomt så kommer den replikera antalet på det fiktiva kontot och då spelar det stor roll vad du har för buying power på detta Gridsantalet blir större ju större kontot är

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
              Gridsantalet blir större ju större kontot är
              Ett litet, litet förtydligande, antalet ETPer per grid ökar med ökad storlek på kontot, inte antalet grids.

Comment

• Har inget i insatsscripten nu. Men jag gillar tydligheten i Fusion så då kanske jag skall ändra i Raptor och sätta in -90 för att den skall handla minifuturer (med ca 2,5 i häv) för 90% av skarpa summan.

Behöver jag ändra något i Saldo på Testkontot, eller "kör" insatsscriptet "över" summan på Saldo och insatsscriptet blir det som gäller?

Comment

• Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
                  Ett litet, litet förtydligande, antalet ETPer per grid ökar med ökad storlek på kontot, inte antalet grids.
                  Exakt det menade jag

Comment

• Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inlägg
                    Har inget i insatsscripten nu. Men jag gillar tydligheten i Fusion så då kanske jag skall ändra i Raptor och sätta in -90 för att den skall handla minifuturer (med ca 2,5 i häv) för 90% av skarpa summan.

Behöver jag ändra något i Saldo på Testkontot, eller "kör" insatsscriptet "över" summan på Saldo och insatsscriptet blir det som gäller?
                    Jag är inte riktigt med på hur du menar, men det är saldot på testkontot som styr allt just nu. Raptor handlar för 1/10 av testkontot per grid. Alternativt, om du justerar antal grids i triggerscriptet till tex 7, så blir delsumman i varje affär 1/7 av testkontot.

Det går inte att handla instrument för summa med Raptor, det är bara antalsreplikering som används.

Comment

Jag är inte riktigt med på hur du menar, men det är saldot på testkontot som styr allt just nu. Raptor handlar för 1/10 av testkontot per grid. Alternativt, om du justerar antal grids i triggerscriptet till tex 7, så blir delsumman i varje affär 1/7 av testkontot.

Det går inte att handla instrument för summa med Raptor, det är bara antalsreplikering som används.
                      Men kan du inte köra Standardmodell insats på ETP-link? Jag tror att det är det som Peppeppe är ute efter. Han vill att Raptor ska ta 1 tiondel av det skarpa kontot per grid, oavsett summa på fiktiva kontot. Så då borde Standardmodell insats sättas till -10?

Eller har jag fel Peppeppe?

Edit: Precis som HenrikSyst skrev också. :-)

Comment

• Vad händer vid tidstopp eller byte av riktning? Nog bäst att följa etp-link. Vill man ha något liknande får man bygga egna slavscript, vilket kan vara lurigt.

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                          Men kan du inte köra Standardmodell insats på ETP-link? Jag tror att det är det som Peppeppe är ute efter. Han vill att Raptor ska ta 1 tiondel av det skarpa kontot per grid, oavsett summa på fiktiva kontot. Så då borde Standardmodell insats sättas till -10?

Eller har jag fel Peppeppe?

Edit: Precis som HenrikSyst skrev också. :-)
                          Njae, det fungerar bara om en strategi tar hela positionen i ett nafs. Med andra ord, om man anger en summa där och kör Raptor kommer den investera för den summa vid första grid, och därefter händer inget eftersom det redan finns en position. Ingen bra ide tyvärr.

Comment

Njae, det fungerar bara om en strategi tar hela positionen i ett nafs. Med andra ord, om man anger en summa där och kör Raptor kommer den investera för den summa vid första grid, och därefter händer inget eftersom det redan finns en position. Ingen bra ide tyvärr.
                            Ok då är jag med. Trodde att den ökade med det som står i Standardmodell insats för varje grid. Nä då förstår jag att det inte fungerar. Då får man helt enkelt räkna på sin exponering med hjälp av summan på det fiktiva kontot. Jag tycker själv att det är kanon så, Fusion har ju ett helt annat upplägg :-)

Edit: Hade du något telemöte på NN idag Rikard?
                            Last edited by walle; 2017-05-09, 15:58.

Comment

• Me comprende!

Comment

• Tror NN tappat index igen...

Comment

Working...
                                X