Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• En normal försäljning sker bara när den totala positionen ligger med vinst, dvs kursen över genomsnittspriset.

Edit: Det skulle gå att labba med att sälja FIFO. Jag tror risken är stor man oftare sitter fast och inte kommer ur.
    Last edited by Henric; 2017-05-19, 20:55.

Comment

• För mig fungerade det bra att bara byta minis till Nordnet.
      Checkade ut alla CBK minis utom den aktuella och checkade in Nordnets minis istället.
      Vid hel timme sålde NAT 10st grids CBK och köpte direkt 10 grids Nordnet.

Comment

• Ursprungligen postat av Sebbemax Visa inlägg
        För mig fungerade det bra att bara byta minis till Nordnet.
        Checkade ut alla CBK minis utom den aktuella och checkade in Nordnets minis istället.
        Vid hel timme sålde NAT 10st grids CBK och köpte direkt 10 grids Nordnet.
        Smidigt!

En fundering: Någon som vet vad som händer om man gör följande:
        - checkar ut alla minis från köp-sidan och alla från sälj-sidan förutom den aktuella (för min del CBK)
        - checkar in Nordnets på både köp och sälj
        - Köpsignal på en grid blir köp i Nordnets
        - Säljsignal blir sälj i vad? Nordnet eller CBK?

Det är kanske inte det smartaste, men bara nyfiken på vad ETPLink gör med en mix av minis...

Comment

• ETP Link väljer bland alla anslutna och incheckade minis enligt preferred price. Om man checkar ut minis som fortfarande är anslutna kommer dessa köpas rakt av enligt antal. Så man bör alltså koppla loss gamla minis, ansluta och checka in nya - vänta till nästa hel timme och se att orderförsök görs på en av de nya minisarna. Då kan man sälja den gamla positionen manuellt.

Comment

• Min Nordnetdepå utnyttjar bara 25% i Raptor då jag kör med relativt hög häv.Resten av kapitalet är overksamt.Kan jag koppla på ex.Legato med resterande typ70%.För att få ränteeffekt skriva -70.Påverkar detta Raptors agerande?Ngn som vet??

Comment

• Påverkar inte Raptor så länge det finns marginal nog för att Raptor ska kunna gå 100% long samtidigt som Legato, trots lite variation i hävstången hos minifuturerna.

Comment

• Oops, såg att jag kört med 0.25 som gridavstånd istället för 0.20 senaste dagarna. Det förklarar varför vi inte fick 10 grids utan bara 8 i torsdag. (har testat lite på DAX också)

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                  Oops, såg att jag kört med 0.25 som gridavstånd istället för 0.20 senaste dagarna. Det förklarar varför vi inte fick 10 grids utan bara 8 i torsdag. (har testat lite på DAX också)

Hvilke parameter tror du er viktigst å justere hvis man vil teste Raptor mot andre markeder?

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                    ETP Link väljer bland alla anslutna och incheckade minis enligt preferred price. Om man checkar ut minis som fortfarande är anslutna kommer dessa köpas rakt av enligt antal. Så man bör alltså koppla loss gamla minis, ansluta och checka in nya - vänta till nästa hel timme och se att orderförsök görs på en av de nya minisarna. Då kan man sälja den gamla positionen manuellt.

Hvis man kobler inn raptor nå med Nordnet minis nå, så blir GAV ulik og den kan selge litt forskjellig fra den officielle versjonen?

Comment

• Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
                      Hvilke parameter tror du er viktigst å justere hvis man vil teste Raptor mot andre markeder?
                      Har precis börjat testa, men datum för short-period, grid-atr verkar vara viktigast. Får inte samma höga vinst som OMX ännu.

Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
                      Hvis man kobler inn raptor nå med Nordnet minis nå, så blir GAV ulik og den kan selge litt forskjellig fra den officielle versjonen?
                      GAV räknas på index så det spelar ingen roll vad man gör med minifuturerna.

Comment

• Är det någon som vet var nordnets minifuturer blir av när man instalerat dem, Nordnets ETNer ligger högst upp

Comment

• Ursprungligen postat av rolbe Visa inlägg
                          Är det någon som vet var nordnets minifuturer blir av när man instalerat dem, Nordnets ETNer ligger högst upp
                          jag hittar den inte i listan

Comment

• Prova att starta om Autotrader, ligger inte en ny lista nu i Hjälp > Nordnet Markets?

Installera den så hamnar den överst i Starta > Listfönster >

Comment

• Tack nu funkar det

Comment

• Bytte till NN minis i fredags - låg med 10 grids.
                                Alla grids såldes 9:07 idag. Någon som vet om det beror på bytet eller om det är Raptors logik som triggade?
                                Kör inte med ETP Link auto och incheckade minis.

/H

Comment

Working...
                                X