Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• jag tryckte enter enligt Rickards tes.
    fill or wait sell vol var ifyld med 15000.
    jag är ganska säker på att jag ej fyllt i detta.
    tror ni att det har påverkat Raptor?

Comment

• Nei, tror det er default. Samma her.

Comment

• Upptäckte nu ikväll att min AutoTrader legat idag nere pga. Windows Update på min virtuella maskin. Har det blivit några avslut på Raptor idag?

Comment

• Ursprungligen postat av Chrille77 Visa inlägg
          Upptäckte nu ikväll att min AutoTrader legat idag nere pga. Windows Update på min virtuella maskin. Har det blivit några avslut på Raptor idag?
          Jag hade 1st sälj och 2st köp på 2 av 4 konton. Resterande två konton hade jag 1st sälj och 1st köp.

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
            Jag hade 1st sälj och 2st köp på 2 av 4 konton. Resterande två konton hade jag 1st sälj och 1st köp.
            Okej, men på det stora hela så ligger vi fortfarande long med mer eller mindre alla grids?

Comment

• Sådana här dagar blir man lite tveksam kring momentumfilter och annat som hindrade sälj igår, och i förrgår för den delen. Hade upp ca 10% igår fm, nu har jag ner 20% istället. ETP-link har bytt och realiserat förlusten. Så nu gäller det att ha tilltro till modellen, vilket jag har.

Sitt still i båten och avvakta nästa uppstuds.

Comment

• Long 10 grids.

Jeg skjønner ikke. Min analyzer sier flere kjøp/selg igår, men ingenting skjer på live konto??
                Last edited by Palgrave; 2017-06-15, 10:31.

Comment

• Ursprungligen postat av Sobel Visa inlägg
                  Sådana här dagar blir man lite tveksam kring momentumfilter och annat som hindrade sälj igår, och i förrgår för den delen. Hade upp ca 10% igår fm, nu har jag ner 20% istället. ETP-link har bytt och realiserat förlusten. Så nu gäller det att ha tilltro till modellen, vilket jag har.

Samma här!

Comment

• Ursprungligen postat av Sobel Visa inlägg
                    Sådana här dagar blir man lite tveksam kring momentumfilter och annat som hindrade sälj igår, och i förrgår för den delen. Hade upp ca 10% igår fm, nu har jag ner 20% istället. ETP-link har bytt och realiserat förlusten. Så nu gäller det att ha tilltro till modellen, vilket jag har.

I bland blir det grid-lock. Det är så modellen fungerar. Hoppas det inte blir det nu. Det är viktigt att man förstår det. Momentumfiltret och wait har bara en marginell betydelse för antal grids. Momentumfiltret stretchar bara innevarande grid vid styrka, drygt en punkt. I längden ger det mycket. Dessutom har Rikard lagt till att villkoret inte är på då kursen ligger under 5-dagars medelvärde(har dock ingen egentlig påverkarn). Wait hanterar situationer då kursen ligger en grid under dagens högsta. Eftersom Raptor ändå då köper tillbaka direkt så att samma gridantal hålls. Det sparars en hel del här.

Jag körde en simulring med och utan dessa villkorer. Antal grids idag är samma för alla varianter.
                    Last edited by Henric; 2017-06-15, 10:53.

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                      I bland blir det grid-lock. Det är så modellen fungerar. Hoppas det inte blir det nu. Det är viktigt att man förstår det. Momentumfiltret och wait har bara en marginell betydelse för antal grids. Momentumfiltret stretchar bara innevarande grid vid styrka, drygt en punkt. I längden ger det mycket. Dessutom har Rikard lagt till att villkoret inte är på då kursen ligger under 5-dagars medelvärde(har dock ingen egentlig påverkarn). Wait hanterar situationer då kursen ligger en grid under dagens högsta. Eftersom Raptor ändå då köper tillbaka direkt så att samma gridantal hålls. Det sparars en hel del här.

Jag körde en simulring med och utan dessa villkorer. Antal grids idag är samma för alla varianter.
                      Betryggande att höra Henric. Med era omfattande analyser och back testing så litar jag på att sannoliketen talar för mig även denna gång. Raptor har tjänat mig väl sedan februari, så varför ska den inte göra det nu.

Börjar komma över den första tröskeln vad gäller syntaxen i AT-scripten. Men när det är för många nivåer av nästlade villkor tappar jag snabbt översikten.

Inom ST3 projektet fick vi lära oss attt alltid ha med en beskriving av logiken som kommentarer i början av koden. Kanske en best practice även för Autostock. Eller ett dokument på vanlig prosa att tillgå som beskriver regelverket.

Comment

• Når vil raptor selge ut med tap?

Comment

• Vad har Raptor för GAV?
                          J

Comment

• 1648 circa

Comment

• Raptor sålde hela min position vid elva idag med bra förlust....

Nu försöker den köpa igen men får ej igenom någon affär.

Comment

• Men det tror jag inte var Raptor utan snarare ETP Link? Har inte Raptor kvar indexpositionen?

Comment

Working...
                                X