Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
    Helt rätt, ny 4-dagars lägsta och den korta positionen stängs av att Raptor går lång. Trenden är fortfarande stigande så därför är det bara 1st grid kort och inte mer.
    Tack walle ! Då har jag koll på läget.

Comment

Helt rätt, ny 4-dagars lägsta och den korta positionen stängs av att Raptor går lång. Trenden är fortfarande stigande så därför är det bara 1st grid kort och inte mer.
      Om jag fattar det rätt så kan vi sitta med denna korta gruid hur länge som helst om kursen inte går under 1609,9?. Eller finns det andra villkor som tar oss ur en kort position?

Comment

• Ursprungligen postat av Sobel Visa inlägg
        Om jag fattar det rätt så kan vi sitta med denna korta gruid hur länge som helst om kursen inte går under 1609,9?. Eller finns det andra villkor som tar oss ur en kort position?
        Det blir ju nya 4-dagars lägsta i framtiden, så ett nytt 4-dagars lägsta. Kan komma om 10 dagar, 20 dagar osv.

Comment

Det blir ju nya 4-dagars lägsta i framtiden, så ett nytt 4-dagars lägsta. Kan komma om 10 dagar, 20 dagar osv.
          Självklart, tack

Comment

• Ursprungligen postat av Sobel Visa inlägg
            Självklart, tack
            No worries :-)

Comment

• Nu när Raptor ligger med en grid short passade jag på att ändra storleken på mina virtuella konton. Nu ser det ut som i bifogade fil.
              Kan någon förklara för mig varför AT tycker att det går att handla för MER än bruttosaldot på det virtuella kontot..?
              Attached Files

Comment

• Det är för att Raptor har gjort vinst på det kontot. Om du trycker på Återställ markerat konto, så kommer tillgängligt att vara samma som summan. MEN, jag är osäker på om det kommer att påverka nuvarande position när den säljs. Bäst att dubbelkolla med Rikard innan du trycker. :-)

Comment

• Återställ inte! Det rensar även positionen. Bättre att bara vänta, så fort positionen stängs sätts värdena jämnt.

Comment

• Tack för svar, jag låter det vara!

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                      Återställ inte! Det rensar även positionen. Bättre att bara vänta, så fort positionen stängs sätts värdena jämnt.

Gött tack

Comment

• Gomorron på er ! Hoppas någon kan hjälpa mig med en snabb fråga: Vilka parametrar definierar upp/ner- trend i Raptor ? Vill minnas att jag hört MA20/50?

Comment

• jag sitter med en grid kort, ska man sylta eller inte ??
                          är det någon annan som sålt av den korta positionen ??

Comment

• Ursprungligen postat av MatsB Visa inlägg
                            jag sitter med en grid kort, ska man sylta eller inte ??
                            är det någon annan som sålt av den korta positionen ??
                            Jag har kvar den. Fusion täcker upp ;-) Dom positionerna nettar inte ut varandra, har större exponering i Fusion faktiskt. Vi får se, jag funderade också på om jag bara skulle petat bort dom, men jag låter dom ligga enligt modellen - for now iaf.

Comment

• Ursprungligen postat av nicedays Visa inlägg
                              Gomorron på er ! Hoppas någon kan hjälpa mig med en snabb fråga: Vilka parametrar definierar upp/ner- trend i Raptor ? Vill minnas att jag hört MA20/50?
                              klimat=and(gt(ma10a,ma100),gt(ma100,aref(ma100,1)))

MA10 är över MA100, och MA100 är stigande. Sen finns en kod lite längre ned som kontrollerar att MA50 är över MA200.

Så båda dom två skulle jag säga.

Comment

• Någon ligger ju riktigt fint till idag med 10st grid lång... Någon som pausade för en tid sedan. ;-) hehe. Bara att gratulera! :-)

Comment

Working...
                                X