Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
    Det är "ej_ras"-villkoret som blockerar just nu.
    Vad innebär det?

Är det tre-dagars low som gäller nu igen, eller?

Comment

• Ja, det är det.

Comment

• Samma här 0 grids på 1st konto av 4. 3st grids lång på konto 4. Fast jag gjorde ett manuellt köp på de resterande kontona. Så 1st grid på resterande 3 konton, fast manuellt köp då.

Comment

• Jag är också 6 grids long.
          Last edited by Henning2; 2017-07-20, 22:20.

Comment

• Sålde min korta i måndags manuellt och köpte 2 grids long sen köpte raptorn 4 grids och på tisdagen köpte den 4 grids till så nu har jag fullt med ett Gav på 1632.
            (Med facit i hand borde man kanske låtit bli att peta på Raptorn)

Comment

• Jag har tre st konton. Ett konto har 6 grids long och 2 konton ligger utanför marknaden. Varför gör Raptor skillnad mellan kontona?

Comment

• Ursprungligen postat av Hookie Visa inlägg
                Jag har tre st konton. Ett konto har 6 grids long och 2 konton ligger utanför marknaden. Varför gör Raptor skillnad mellan kontona?
                Måste bero på att GAV spreadar isär med tiden. Eller? Jag upplever det så i alla fall.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                  Hos oss gick den ur idag.
                  Jag har låtit bli att pilla på Raptor, den har fått sköta sig helt och hållet själv. Ligger nu med 7 grid lång. Hur kommer det sig att vi får olika utfall ? Algoritmerna borde väl agera på samma sätt för alla ?

Comment

• http://www.autostock.se/vbulletin/showthread.php?t=4550

Comment

• Min Raptor köpte en long grid igår vid 9.19 hade nu två long grids, båda såldes sista 9.53.
                      En long grid köptes idag kl 17.19

Comment

• Buggrisk i säljskript. GVAR 111 OCH 112 används och det kan kollidera med ETP-link eller något annat skript.

exex=GetGvar(111) {hämtas från long}
                        minska=GetGvar(112) {hämtas från long}

Dessutom verkar det inte finnas något associerad setgvarif i Long så de är noll hela tiden eller det variabeln sattes till när den användes.
                        Last edited by HenrikSyst; 2017-07-22, 10:01.

Comment

• Modellen använder inte olika värden i cellerna och är alltid noll. Om jag minns rätt lades cellerna till för simulering. Har påpekat det förut. Om en annan modell använder cellerna kan det givetvis bli konflikt.
                          Last edited by Henric; 2017-07-22, 09:57.

Comment

• Inga av variablerna används och värdena i cellerna får ingen betydelse, så det är bara kod som ligger kvar sedan labb. Vi kan ta bort det vid nästa uppdatering.

Comment

• Ok, variablerna ska vara noll?

Frågar för jag har använt dessa värden och använder man link id så kan det bli konstigt.

Comment

• Jo men villkoren som variablerna ingår i används inte, så även om variablerna skulle innehålla värden kommer de inte påverka Raptor.

Comment

Working...
                                X