Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
    Det blir lite offset i utdelningstiderna, men knappast ett problem eftersom index faller mer än terminsbaserade ETPer. Det blir bara ännu mer vinst när index stiger igen.

Jo, det är såklart det vi hoppas på

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
      Det är bara att välja raptorkontot och trycka på knappen i knapplisten
      Tack, trodde för en stund på kortslutning däruppe.
      Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
      Alf Johansson, alias
      Börsapan

Comment

• Har eta Raptorer handlat idag, min är helt tyst idag.

Comment

• Ursprungligen postat av trexen Visa inlägg
          Har eta Raptorer handlat idag, min är helt tyst idag.
          Min har inte handlat sedan i torsdags. 10 av 10 grids, då väntar den på att skörda hem storkovan :-) Tålamod bara...

Comment

• Ok, bara undrade då jag hade lite problem i fredags med min ETP-Link o Raptor men det berode på att jag hade konfat lite fel =()

Min Raptor sålde 16:00, flera som fick samma?
            Last edited by trexen; 2017-03-20, 16:11.

Comment

• Ursprungligen postat av trexen Visa inlägg
              Har eta Raptorer handlat idag, min är helt tyst idag.
              Min har inte handlat idag. Jag trodde det var pga att jag försökt få igång automatiskt val av minifutures över helgen men då kanske det finns hopp att jag gjort rätt ändå :-)

Edit: Hur var det nu det funkar när jag lagt till ETP-link auto? Säljer Raptor av befintligt innehav för att direkt efter handla den mini som ligger närmst önskad kurs?

Edit2: Att Raptor inte handlat (försökt) är en sanning med modifikation:

08:57 Standard börslistor ombyggda - ladda om arbetsyta för att slå igenom
              09:00 ANALYS "sl) Kontrollscript VPS OMXS30" kurs 1583.53
              09:00 GSM larm sänt!
              09:01 ORDER "sl) ETP Link Minilong buy B SHRTOMX OR CBK(35)" kurs 0.00
              09:01 ORDER "sl) ETP Link Minilong buy B LONGOMX XV CBK(35)" kurs 0.00
              09:01 ORDER "sl) ETP Link Minilong buy B LONGOMX XW CBK(35)" kurs 0.00
              09:01 ORDER "sl) ETP Link Minilong buy B LONGOMX XZ CBK(35)" kurs 0.00
              09:01 ORDER "sl) ETP Link Minilong buy B LONGOMX YH CBK(35)" kurs 0.00
              09:01 ORDER "sl) ETP Link Minilong buy B LONGOMX YL CBK(35)" kurs 0.00
              09:01 GSM larm sänt!

Ser fel ut va?
              Last edited by Tordnado; 2017-03-20, 19:05.

Comment

• Det är inte Raptor som handlat utan ETP Link. Två möjliga orsaker:

1. Fel programversion eller ETP-Link-version.

2. Glömt att checka in de minis som köpts.

Programversionen kollar man enkelt via Hjälp > Om Autotrader.

Comment

• Version: 3.0.012

Comment

• Ok, bra. När laddade du ner ETP Link senast?

Comment

• För några veckor sedan.

Comment

• Någon som har ryckt i stoppen än? Svider lite nu men tålamod bara ;-)

Comment

• Ligger kvar, det intressanta nu är att se om MA10 går under MA20, vilket bestämmer om hela innehavet säljs vid nästa signal eller bara 1 grid. Vi närmar oss också blankperioden, men är inte där ännu.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                            Ligger kvar, det intressanta nu är att se om MA10 går under MA20, vilket bestämmer om hela innehavet säljs vid nästa signal eller bara 1 grid. Vi närmar oss också blankperioden, men är inte där ännu.
                            Intressant... Så om MA10 är under MA20 så kan hela innehavet säljas när vi går in i en blankningsperiod OCH villkoren för att ta en kortposition är sant? Alltså 3 dagars high va? Samt datumen givetvis...

Comment

• EMA eller SMA förresten?

Comment

• SMA är det.

Comment

Working...
                                X