Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Mutter, Raptor slutar inte med not enough money alerts
    , fick nollställa fiktiva Raptor kontot med resultat att den sålde alla grids

Comment

• Ursprungligen postat av Purra Visa inlägg
      Mutter, Raptor slutar inte med not enough money alerts
      , fick nollställa fiktiva Raptor kontot med resultat att den sålde alla grids
      Köpte du inte manuellt?

Comment

• Tack Walle

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
          Det blir så när den ligger kort, eftersom värdet på positionen är negativt.
          Ok, har nu samma antal på test som skarpa.
          Behöver man göra något med storleken på testkontot gällande "Not enough money" alerten..??

Comment

• Ursprungligen postat av Purra Visa inlägg
            Tack Walle
            Nada :-) Det sket ju sig iaf ju :-/ Nollställ aldrig ett fiktivt konto med positioner.. allt nollställs, positioner, GAV etc.

Hoppas att du kan kicka igång Raptor så som du vill ha den. Sälja samma antal OMX på fiktiva kontot. Får inte samma GAV som tidigare tyvärr.

Comment

Hur bör hantera det?

Comment

• Ursprungligen postat av torkelab Visa inlägg
                Ok, har nu samma antal på test som skarpa.
                Behöver man göra något med storleken på testkontot gällande "Not enough money" alerten..??
                Nä det har inget med testkontot att göra. Det är ETP-link som säger att den får det svaret ifrån Nordnet. Jag har köpt minis manuellt för att få bort meddelandet. Ingen permanent lösning såklart, men for now iaf...

Comment

• Ursprungligen postat av bat Visa inlägg
                  Hur bör hantera det?
                  Behöver inte hantera det... det är så eftersom positionen är negativ. Tex -200 * pris på OMX.

Comment

• Nej, får kolla med Rikard vad detta beror på, har inte riktigt tid att passa Raptor. Min telefon har tjutit hela em och skrämt varenda fisk som jag har försökt att få upp i dag

Comment

• Bör väl åtgärdas

Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                      Känns inte stabilt för en robot som ska handla själv vare sig det är lång eller short. Rena turen att jag loggade in just nu och såg detta.

Comment

Enligt simulering så ska den ligga lång med 7st grids nu. Spännande :-)
                        Long? Ligger inte din short?

Comment

• What?

Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                          Enligt simulering så ska den ligga lång med 7st grids nu. Spännande :-)
                          På det fiktiva kontot vill den ligga 6 grids short men den har bara handlat 2 grids short på det skarpa pga "not enough money" problemet. Min Raptor är inte syltad i utan kör original.
                          Hur kommer sig detta?
                          För övrigt är jag förvånad att Raptor shortar så aggressivt en börsdag som denna. På ett sätt som skulle kunna innebära övergång till bear market. Eller hur ska man tolka det tycker ni?
                          Last edited by FreddeH; 2017-08-04, 17:11.

Comment

• Ursprungligen postat av Palgrave Visa inlägg
                            Long? Ligger inte din short?
                            Jo min ligger kort men jag testade att simulera för att dubbelkolla och då visar den 7st grids lång i analysbänken.

Comment

• Ursprungligen postat av FreddeH Visa inlägg
                              På det fiktiva kontot vill den ligga 6 grids short men den har bara handlat 2 grids short på det skarpa pga "not enough money" problemet. Min Raptor är inte syltad i utan kör original.
                              Hur kommer sig detta?
                              För övrigt är jag förvånad att Raptor shortar så aggressivt en börsdag som denna. På ett sätt som skulle kunna innebära övergång till bear market. Eller hur ska man tolka det tycker ni?
                              Raptor skalar in positionen när det går åt fel håll, det är så logiken fungerar. Allt byggs på initialpositionen. Den fungerar likadant när den griddar in lång-possar.

Comment

Jo min ligger kort men jag testade att simulera för att dubbelkolla och då visar den 7st grids lång i analysbänken.
                                hm.............

Comment

Working...
                                X