Min autotrader uppdaterar inte omxs30 index... någon som kan hjälpa mig hur dessa kan uppdateras?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggDen anser inte längre att det är en bear-market.
Comment
-
Jag kastar in handsken idag och stänger av. Raptor har fått köra ostört sedan början på året.
Fantastisk i början. Som tur är begränsad insats till 25.000 på kontot. Raptor gick som tåget och handlade upp det till 45 000 de första månaderna. Sedan bytet till Nordnets minifutures så slutade den dock generera avkastning. Varför vet jag inte. Valda instrument har varit med hög hävstång. Vinsthemtagningar upphörde och det blev mest all in vid varje ny topp. Sedan början på juni ca -60% minus. Idag återstår 17 000 och jag gör bedömningen att det inte kommer finnas något kvar om den får fortsätta. Har valt att låta strategin få vara ifred för att inte störa utfallet. Erfarenheten jag tagit till mig av är att diskretionär inblandning efter bedömning av marknaden är nödvändig. Svårt, tycker jag. Hur mycket drawdown skall jag tillåta? Undrar ju hur det gått för andra. Raptors redovisade resultat för juni, juli ser ju bättre ut än det jag fått, oavsett häv.
Comment
-
Ursprungligen postat av arnie Visa inläggJag kastar in handsken idag och stänger av. Raptor har fått köra ostört sedan början på året.
Fantastisk i början. Som tur är begränsad insats till 25.000 på kontot. Raptor gick som tåget och handlade upp det till 45 000 de första månaderna. Sedan bytet till Nordnets minifutures så slutade den dock generera avkastning. Varför vet jag inte. Valda instrument har varit med hög hävstång. Vinsthemtagningar upphörde och det blev mest all in vid varje ny topp. Sedan början på juni ca -60% minus. Idag återstår 17 000 och jag gör bedömningen att det inte kommer finnas något kvar om den får fortsätta. Har valt att låta strategin få vara ifred för att inte störa utfallet. Erfarenheten jag tagit till mig av är att diskretionär inblandning efter bedömning av marknaden är nödvändig. Svårt, tycker jag. Hur mycket drawdown skall jag tillåta? Undrar ju hur det gått för andra. Raptors redovisade resultat för juni, juli ser ju bättre ut än det jag fått, oavsett häv.
Körde analysbänken och ser att Raptor skulle ha klarat detta ras ganska ok faktiskt. Jag kör på och tror på strategin. Även idag när jag sitter med 6 grids kort sedan 1569.
Mot framtiden på gummimadrass, som det var någon sa sa.
Comment
-
Jag tänker haka på utbildningen som Rickard kommer köra. Hoppas kunna få en bättre känsla för om vissa algos passar extra bra för specifika lägen i marknaden. Även algos uppbyggnad är ju baserat på underliggande tro om beteende i marknaden. Dock har Raptor hos mig inte gått kort under perioden sedan juni. Tror att något inte stämt riktigt med exekveringen av orders även om den haft för avsikt att göra det. Hur som haver så finns det erfarenheter att hämta. Mot framtiden på gummimadrass kan bli bra
.
Comment
-
Ursprungligen postat av Palgrave Visa inläggda har du for høy gearing.
Comment
-
Ursprungligen postat av torkelab Visa inläggVilken gearing föreslår du på Raptor? Utveckla gärna
Comment
-
Man måste bestämma sin egna gearing. Det är bara hävstången i Raptor-scriptet och saldot på testkontot som spelar roll. I kronor räknat så ska man få samma utveckling oavsett vilken hävstång man väljer på minisarna. Däremot så kan 5000kr vara olika mycket i procent på det skarpa kontot såklart :-)
Comment
Comment