Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
    Som Mikola skreva är det 2 olika saker som diskuteras.

Om man aktivt använder programmet och vill få så lika avkastning som möjlig jämfört med simulering och andra användare är det nog en bra idé att köra autohandeln på en separat maskin eller vps. Inte ta egna positioner och göra så få ingripanden som möjligt.

I fall man är osäker hur en strategi ska sättas upp kan det vara bra att först göra det på ett simuleringskonto.

Det finns en del inlägg som beskriver varför en strategi kan avvika. Det kommer alltid att finnas avvikerlser. Det viktigaste för Raptor är att få rätt grundsignal, dvs när en ny long eller short initieras. Det kan bli väldigt förvirrande när olika signaler redovisas på forumet. Särskilt då det kan bli följdeffekter pga att signalerna avviker. Därför vore det bra med en central signalering(behöver inte vara för skarp handel) eller redovisning. Det skulle kunna ske efter börsens stängning för att inte klassas som rådgivning. Dessutom kan man i lugn och ro justeras positionen på simuleringskontot. Det skulle betyda en del jobb för Rikard och förväntar mig absolut inte detta. Jimmy, det går att ha både öppen kod och central signalering. Det är två olika saker och det skulle fortfarande gå att själv köra. Att tidpunkterna för signalerna avviker är bara bra. Däremot kan resultaten bli helt annorlunda om grundsignalen avviker.

En fråga ang grundsignalen: Ibland vill man kanske starta en ny raptor när den gamla ligger i drawdown och inte handlar. Men det kan ju ibland gå ganska lång tid innan raptor tar sin första grid. Kan man då starta den manuellt genom att köpa en grid från testkontot? Finns det nackdelar/risker med att göra det?

Comment

• Det går alltid att starta manuellt om man vill, nackdelen är att man då inte följer grundedgen. På längre sikt spelar det ingen roll, men för första traden får det betydelse.

Comment

• Ursprungligen postat av MartinS Visa inlägg
        En fråga ang grundsignalen: Ibland vill man kanske starta en ny raptor när den gamla ligger i drawdown och inte handlar. Men det kan ju ibland gå ganska lång tid innan raptor tar sin första grid. Kan man då starta den manuellt genom att köpa en grid från testkontot? Finns det nackdelar/risker med att göra det?
        i detta fall realiseras en förlust . Om det är en för-eller nackdel beror på kursrörelserna härifrån.

Förutom själva kursrörelserna kan det blir så att nästa grundsignal ej tas rätt. Tex om det skett en affär samma dag. Då får man vänta in till nästa gång en grundsignal tas. Det går ju i och för sig att simulera efter stängning och kolla om grundsignalen har ändrats. Göra manuellt köp/sälj för att komma i synk. Då påverkar inte dagens affärer.
        Last edited by Henric; 2017-12-13, 12:36.

Comment

• "Om man aktivt använder programmet och vill få så lika avkastning som möjlig jämfört med simulering och andra användare är det nog en bra idé att köra autohandeln på en separat maskin eller vps. Inte ta egna positioner och göra så få ingripanden som möjligt."

Jag kör på VPS men får ändå andra signaler och ibland ingen funktion trots att jag pillar så lite som möjligt och har varit igång i över ett år nu. Tyvärr....

Comment

• Fikk long raptor 1 grid:

17:19 ORDER "sl) Raptor Market long OMXS30" kurs 1614.86

mistenker at kurs er feil ettersom jeg ikke har kurs fra indeks etter kl 12 idag, flere som mistet kurs da?

Comment

• Samma här gick lång

Comment

• Er nog feil kurs. Skulle inte gå long.

Comment

• Ursprungligen postat av Tordnado Visa inlägg
                  "Om man aktivt använder programmet och vill få så lika avkastning som möjlig jämfört med simulering och andra användare är det nog en bra idé att köra autohandeln på en separat maskin eller vps. Inte ta egna positioner och göra så få ingripanden som möjligt."

Jag kör på VPS men får ändå andra signaler och ibland ingen funktion trots att jag pillar så lite som möjligt och har varit igång i över ett år nu. Tyvärr....
                  Det är omöjligt att veta. Man måste veta när grundsignalen började avvika och undersöka varför.

Comment

• Skulle Fusion gå long igår eller ej?

Comment

• Omöjligt att veta eftersom vi inte har rätt data.

Comment

• Open och Close finns väl att tillgå från gårdagen? Det svåra blir ju high och low samt intraday-data.

Comment

• Håller på att koppla nya minis till raptor. I listan "Nordnet_Minis_index" (är det rätt lista?) så har jag rött och blått i köp och sälj -kolumnerna på L men inte på S. S har senaste avslut i November. Jag gissar på att det inte kommer fungera så bra. Vad gör jag fel?

Comment

• Ingen input kring ovanstående?

Comment

• Ah, såg det nu. Listan är rätt. Tror du behöver starta om programmet för att alla ska initieras.

Comment

• Lønner det seg å realisere stort tap (slik jeg gjorde for 3 uker siden) og la Raptor kjøpe seg inn i igjen på et lavere nivå? Da får man effekten av kjøp/salg av grids på vei opp igjen, i stedet for at man har en stor posisjon med tap?

Comment

Working...
                                X