Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ahh bra. Tackar!

Comment

• Raptor sålde av alla gridpositioner utom en nu på morgonen. Då jag hade problem med min VPS för en tid sedan så hann jag aldrig få in 10 positioner utan min stannade vid 7 och låg sen kvar på 7 när index föll fram tills idag.

Comment

• Min raptor har inte sålt av.

Comment

• min ligger kvar i long

Comment

• Min Raptor sålde också av 9 gridar imorse och behöll 1.

Comment

• Min sålde nu och köpte tillbaka allt

Comment

• Även min är long. Verkar som att vi har fått olika resultat. Vad gäller?

Comment

• Som vanligt, allt beror på vilket GAV man har och det i sin tur beror på när man startade och vad man gjort på vägen.

Comment

• Det är koden i Raptor som gäller. Jag är helt lugn med det.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                      Som vanligt, allt beror på vilket GAV man har och det i sin tur beror på när man startade och vad man gjort på vägen.

Om man inte ändrat gav och varit med länge så ligger man kvar long?

Comment

• Ursprungligen postat av Tordnado Visa inlägg
                        Om man inte ändrat gav och varit med länge så ligger man kvar long?
                        Ja, stämmer även med simuleringen.

Det finns en lista någon stans på forumet som beskriver anledningar till att signaler för Raptor avviker från den officiella/simulering.

De viktigaste är ej rätt grundsignal (dvs när modellen går från exit till long eller exit till short) och/eller tagit egna positioner på resans gång. Har man ej rätt grundsignal kommer signalerna att skilja till nästa gång grundsignalen är synkad. Gör man egna ingripanden och tolkningar ska man vara medveten om att det kan skilja till nästa gång grundsignalen är synkad.

Enklaste sättet att jämföra är att köra en simulering(om har möjligheten). Börja minst ett kvartal bort så att senaste grundsignal kommer in rätt.

Comment

• Min Raptor säljer och köper fulla griddar hela tiden, den säljer alltså inte av någon/några griddar eller köper på det sättet längre o har pågått i några veckor, har inte pillat själv något, senaste version.

Comment

• Ursprungligen postat av trexen Visa inlägg
                            Min Raptor säljer och köper fulla griddar hela tiden, den säljer alltså inte av någon/några griddar eller köper på det sättet längre o har pågått i några veckor, har inte pillat själv något, senaste version.
                            Har noterat samma sak att strax efter börsöppning så sker det en sälj och sen en återköp direkt efter på det skarpa kontot utan att det sker något på testkontot. Det är något med ETP-link och val av MINI som inte är helt friskt i min konfigurering.

Comment

• Fortfarande long enligt simulering eller orörd installation?

Comment

• samma här.

Comment

Working...
                                X