Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Men det står att priset har betydelse via länken ovan, urklipp:

In connection with the launch, the so-called Market Price Protection functionality (MPP) has been improved. In cases where a Market Maker is missing in the order book, MPP strengthens retail investor protection by countering individual trader’s trades between themselves at less favorable price levels.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
      Men det står att priset har betydelse via länken ovan, urklipp:

In connection with the launch, the so-called Market Price Protection functionality (MPP) has been improved. In cases where a Market Maker is missing in the order book, MPP strengthens retail investor protection by countering individual trader’s trades between themselves at less favorable price levels.
      Ok då har jag fattat helt fel - my bad :-) Och vad är då less favorable price levels... oklart haha. Då måste man hålla koll på det själv.

Comment

• Absolut oklart, låter som att marknadsplatsen gör en godtyckling bedömning, men ändå bra att skyddet finns.

Comment

• Fick denna förklaring av NN.
          --
          Hej,

När Market Maker är borta så stoppas ordermatchningen. Jag misstänker att du handlar via Autotrader och då bara ser 1 nivå i orderdjupet?

Vid denna tidpunkt stod market maker på 21,65, jag klipper ut från loggen nedan:

13:40:18.855 ASK 21,65
          13:40:45.501 ASK 21,40

21,64 var alltså ett tick under och avslutet skedde därmed internt mellan två Nordnet-kunder.

Comment

• Du kan ju slå på orderdjups-feeden hos Nordnet och se alla fem nivåerna. Men ändå en förklaring. Gissar att det finns någon marginal då för villkoret att priset inte ska vara mindre fördelaktigt.

Comment

• Ursprungligen postat av snuggels Visa inlägg
              Nu gick min kort med, bara kört den några dagar.
              Skulle vilja testa raptor på dax, någon som vill tipsa mig om vilka parametrar man ska ändra?
              Jag har testat en del på DAX.
              Då två variabler behöver ändras så behöver du göra en ny uppsättning.
              Har inte koden framför mig men minns att jag ändrade

0.2 till 0.5 samt datum vid månadsskiftet som är 6 för OMX ändrade jag till 5 för DAX.

Gjorde även en OBX version där jag behöll 0.2 men ändrade datum från 6 till 7.

Kör dock varken DAX eller OBX live. Lite för hög DD för min smak för båda indexen med Raptor.

Comment

• Tack Bari för hjälpen😀
                Ska kika på det i helgen!

Comment

• Fungerar Raptor som den ska?verkar ha problem med handel,ligger long i den och det är väl inte optimalt.Hur har ni andra?

Comment

• long? Jag har en short-grid sedan ett tag.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                      long? Jag har en short-grid sedan ett tag.
                      Jag har också 1 grid short, positionen togs den 1/4 på nivån 1578. Vad kan vi förvänta oss av Raptor framöver ? När går den ur shortpositionen ?

Comment

• Om vi får en ny 4-dagars Low går den Long, men det är bara några dagar till nästa Short-zone i månaden.

Comment

• Hallåjs, ny på forumet men börjar bli autotrader frälst :-)

Det var en väldans lång tråd det här, frågan har säkert varit uppe flera gånger tidigare. Vilka andra index har ni testat Raptor på med bra resultat, i så fall med vilka inställningar?
                          AlgoPal - Emotionless Trading - Hyr ut våra trading algoritmer for Autostock via algopal.com

Comment

• Nämen vad roligt!

Jo, den här tråden är rekordlång. Har inte själv testat så mycket på andra index, körde nåt test på DAX och det funkade väl hyggligt, men det är optimerat för OMXS30. Någon vet jag testade lite andra värden och fick väldigt bra resultat på OBX också.

Comment

• Jag har inte haft någon trade i Raptor sedan 2/10. Det borde väl inte vara något marknadsfilter som stoppar den nu? Är det någon annan som har mer aktivitet?

Comment

• Samma här, den väntar just nu på 4-dagars lägsta kurs. Ser inte ut att hända idag.

Comment

Working...
                                X