If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
OMX Tracker är en utmärkt basstrategi som går att modifiera för att bli ännu bättre. Det kräver dock att man, precis som Jimmy säger, ligger lite längre på positionerna med overnightpositioner. Klassisk swingtrading
Är det någon som gjort lite bänktester på OMX Tracker? Borde väl fungera i senaste bänkversionen. Har själv haft lite flunsa och inte varit så engagerad i bänktester senaste veckorna. Saknar redovisningarna...
mvh
Bertil
Jag vet inte om det är lika intressant att redovisa sina skarpa affärer då man numera kan simulera i bänken. Men med bänken filar man ju på sina script så att de skall fungera så bra som möjligt bakåt i tiden. Lite spännande är det dock att kontrollera hur det fungerar skarpt. Här är mitt resultat från 15/4.
09:58 ORDER "sl) Mitt labba sälj dax OMXS303D" kurs 1181.00
17:18 ORDER "sl) Min Signal cover innan stängning OMXS303D" kurs 1174.50
Blev alltså + 6,5 punkter.
mvh
Bertil
PS Om det skall vara någon vits med att jämföra med andra script måste jag ju tala om hur mitt DAX script är uppbyggt. Det tittar på derivatan i minutupplösning på det tyska indexet DAX, dvs då DAX ändrat sig de senaste minuterna över en viss tröskelnivå så triggar scriptet.
Grattis, Bertil. Jag utgår från att du backtestat dina ordermodeller. Hur ser det ut historiskt?
Skrev lite om mina problem med backtestningen i en annan tråd. Men OMX303D terminen går fint att backtesta har blivit +62,5 punkter inkl dagens resultat.
mvh
Bertil
J
PS Om det skall vara någon vits med att jämföra med andra script måste jag ju tala om hur mitt DAX script är uppbyggt. Det tittar på derivatan i minutupplösning på det tyska indexet DAX, dvs då DAX ändrat sig de senaste minuterna över en viss tröskelnivå så triggar scriptet.
Hej Bertil,
Vilket instrument använder du för DAX indexet? Jag hade uppe B-IDX-DAXI idag för att hålla koll på upp/ned på DAX, men upptäckte efter ett tag att det var något som inte stämde. Den visade sig att den är fördröjd 15min vilket gör den oanvändbar för att korrelera med riktningen på OMXS30.
Comment