Kommer ligga utanför hela mars och hoppas att buggarna är fixade till april, det är alldeles fördyrt att ligga och chansa...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hur går era affärer ?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av jimmy Visa inläggHej,
jag kör kommersiellt och OMX Tracker..
Kör inte min egna strategi nu då den inte passar i trend..
undrar
Bertil
Comment
-
Hej,
Strategierna ligger ofta i position över natt så svårt att säga punkter eller % förän avslut, i så fall utslaget över x dagar.
Positionerna som togs igår av ACDC och Symphony Light och som gick kort ligger på plus. Om de hur de utvecklas idag återstår att seLast edited by jimmy; 2013-03-07, 08:30.
Comment
-
Tracker har fungerat att simulera hela tiden. Utom på minifutures iofs, men på index går det utmärkt.
För de som ev inte vet om att realtidsresultaten loggas så ligger de här:
http://www.autostock.se/produkter/omxtracker
Comment
-
Jag vet inte om det är lika intressant att redovisa sina skarpa affärer då man numera kan simulera i bänken. Men med bänken filar man ju på sina script så att de skall fungera så bra som möjligt bakåt i tiden. Lite spännande är det dock att kontrollera hur det fungerar skarpt. Här är mitt resultat från 15/4.
09:58 ORDER "sl) Mitt labba sälj dax OMXS303D" kurs 1181.00
17:18 ORDER "sl) Min Signal cover innan stängning OMXS303D" kurs 1174.50
Blev alltså + 6,5 punkter.
mvh
Bertil
PS Om det skall vara någon vits med att jämföra med andra script måste jag ju tala om hur mitt DAX script är uppbyggt. Det tittar på derivatan i minutupplösning på det tyska indexet DAX, dvs då DAX ändrat sig de senaste minuterna över en viss tröskelnivå så triggar scriptet.Last edited by Bertil; 2013-04-15, 17:36.
Comment
-
Idag 16/4 handlade mina script så här:
09:42 ORDER "sl) Mitt labba sälj dax OMXS303D" kurs 1171.00
11:36 ORDER "sl) Mitt labba köp dax vänd OMXS303D" kurs 1170.50
16:14 ORDER "sl) Mitt labba sälj dax vänd OMXS303D" kurs 1172.00
17:18 ORDER "sl) Min Signal cover innan stängning OMXS303D" kurs 1169.25
Blev alltså + 4,75 punkter
mvh
Bertil
PS Hur går det för er andra?
Comment
-
Ursprungligen postat av Christer Visa inläggGrattis, Bertil. Jag utgår från att du backtestat dina ordermodeller. Hur ser det ut historiskt?
mvh
Bertil
Comment
-
DAX index instrument
Ursprungligen postat av Bertil Visa inläggJ
PS Om det skall vara någon vits med att jämföra med andra script måste jag ju tala om hur mitt DAX script är uppbyggt. Det tittar på derivatan i minutupplösning på det tyska indexet DAX, dvs då DAX ändrat sig de senaste minuterna över en viss tröskelnivå så triggar scriptet.
Vilket instrument använder du för DAX indexet? Jag hade uppe B-IDX-DAXI idag för att hålla koll på upp/ned på DAX, men upptäckte efter ett tag att det var något som inte stämde. Den visade sig att den är fördröjd 15min vilket gör den oanvändbar för att korrelera med riktningen på OMXS30.
Mvh
Peter
Comment
Comment