Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur går era affärer ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• +2,75 punkter blev dagens skörd från scripten

09:46 ORDER "sl) Mitt labba sälj dax OMXS303G" kurs 1161.50
    15:33 ORDER "sl) Egen TP7 kort efter 15 OMXS303G" kurs 1158.75

mvh
    Bertil
    Last edited by Bertil; 2013-07-02, 16:36.

Comment

• Ska du inte vara med nu när det går upp??

Comment

• Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
        Ska du inte vara med nu när det går upp??
        Med facit ihand så skulle man ju kunnat gå lång kl 15:33 istället för att gå ur. Har testat detta i simuleringar, men det är inte lyckat i längden. Om man däremot ligger lång och en vändning kommer, lönar det sig att gå kort istället för att gå ur, så funkar mitt scriptpar "Egen TP7 lång efter 15 vänd."
        mvh
        Bertil

Edit: Jag har ett köpscript som skulle slagit till 15:50 på ca 1162.50 men det får inte handla så sent på dagen då jag redan gått ur. Lönar sig inte.
        Last edited by Bertil; 2013-07-02, 16:51.

Comment

• Intressant vinkling Bertil, nedgångar är ju oftast större och snabbare i det korta perspektivet än uppgångar. Detta om börsen inte har legat i en längre nedgångsfas förstås (dagar) för då blir det oftast tvärt om.

Comment

• Det ville sig inte idag heller -2,75, klarade inte de snabba ner- och uppgångarna
            09:58 ORDER "sl) Berra blank macd med tid OMXS303G" kurs 1159.00
            15:44 ORDER "sl) Berra long macd med tid OMXS303G" kurs 1162.00
            16:49 ORDER "sl) Signal sälj innan stängning OMXS303G" kurs 1162.75
            Berra

Comment

• Hur ska det gå idag? Tveksamt som det startat
              09:34 ORDER "sl) Berra blank macd med tid OMXS303G" kurs 1147.50
              10:10 ORDER "sl) Berra handloss OMXS303G" kurs 1144.00
              Ligger pausad nu tveksamt läge???
              Last edited by Berra; 2013-07-03, 11:48. Anledning: gått ur
              Berra

Comment

• Då var racet igång.
                09:32 ORDER "sl) Mitt labba sälj dax OMXS303G" kurs 1147.25

mvh
                Bertil
                Last edited by Bertil; 2013-07-03, 12:01.

Comment

• Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
                  10:10 ORDER "sl) Berra handloss OMXS303G" kurs 1144.00
                  Handloss Berra, är det ett script eller har du gått ur manuellt?
                  undrar
                  Bertil

Comment

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
                    Handloss Berra, är det ett script eller har du gått ur manuellt?
                    undrar
                    Bertil
                    Det är manuellt, rädda vad som räddas kan var min tanke. 50 pekar ner och 200 pekar upp. Räntebeskedet var det väl som rasade kl nio. Är det inte typiskt jag har ställt om i scripten så de bara går på fejkad MACD och ca 4 punkters skillnad för växling, har sett hur bra ut som helst i bänken E och F med endast få minus men skarpt sen i måndags så är det annat...men jag väntar så får vi se
                    PS: Hade jag lugnat mig lite så hade scripten vänt till long kl 10.15 på 1144.00 där är nackdelen att hålla koll...
                    Last edited by Berra; 2013-07-03, 12:30.
                    Berra

Comment

• gick in lång på 1146,75
                      15.05 Jag gick ur på 1150.00 blir +6,75 nollar veckan nya tag i morgon får se om det var rätt 17.30
                      Med fingrar i syltburken +6.75 utan +6.25 denna ggn gick det vägen.
                      Testade med tidigare ingång +12.75 bänken.
                      Last edited by Berra; 2013-07-03, 17:32. Anledning: slutres
                      Berra

Comment

• 13:39 ORDER "sl) Mitt MACDa köp vänd OMXS303G" kurs 1148.75
                        mvh
                        Bertil

Comment

Då var racet igång.
                          09:32 ORDER "sl) Mitt labba sälj dax OMXS303G" kurs 1147.25

mvh
                          Bertil
                          13:39 ORDER "sl) Mitt MACDa köp vänd OMXS303G" kurs 1148.75
                          17:07 ORDER "sl) Egen TP lång efter 16 OMXS303G" kurs 1150.50

Blev +0,25 punkter för scripten. Man tycker att det borde gått att krama ur lite mer vinst. Labbade lite med special TP i Bänken, men hjälper inte då andra script går in igen.
                          mvh
                          Bertil

Comment

Labbade lite med special TP i Bänken, men hjälper inte då andra script går in igen.
                            mvh
                            Bertil
                            "Någon jä--a ordning får det väl endå lov att vara i ett parti" sa CH en gång i tiden.
                            Du får väl som parti... förlåt, scriptledare se till att scripten kommer ut och börjar samtala med varandra istället för att de ska sitta var och en för sig i sina skogskojor och sura.

Comment

• Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
                              Du får väl som parti... förlåt, scriptledare se till att scripten kommer ut och börjar samtala med varandra istället för att de ska sitta var och en för sig i sina skogskojor och sura.
                              Nja, jag använder ju inte globala variabler så inget av mina 48 script vet vad som hänt annat än tid från senaste köp och sälj samt tid på dagen och om jag ligger blankad, nollad eller investerad. De flesta av mina script bygger på break out på DAX eller OMX och reagerar inte för långsamma stigningar. Jag säger som Berra att scripten har ju presterad bra i Bänken för de senaste tre terminerna så jag vill inte ändra så mycket just nu.
                              mvh
                              Bertil

Comment

• Du kan väl åtminstone förse tp-scriptet med en megafon så att de andra inte går in igen med mindre än att kursen har passerat tp-nivån med någon/några punkter?

Comment

Working...
                                X