Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur går era affärer ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
    Nja, jag använder ju inte globala variabler så inget av mina 48 script vet vad som hänt annat än tid från senaste köp och sälj samt tid på dagen och om jag ligger blankad, nollad eller investerad. De flesta av mina script bygger på break out på DAX eller OMX och reagerar inte för långsamma stigningar. Jag säger som Berra att scripten har ju presterad bra i Bänken för de senaste tre terminerna så jag vill inte ändra så mycket just nu.
    mvh
    Bertil
    Har du 48 olika triggers/TP/SL? Det måste vara ett mästerverk om de inte signalerar oftare. Du brukar väl ligga på 2-4 trades per dag.

Comment

• Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
      Du kan väl åtminstone förse tp-scriptet med en megafon så att de andra inte går in igen med mindre än att kursen har passerat tp-nivån med någon/några punkter?

Jag får försöka föra mina scripts talan, för de kan ju inte ens kommunicera med varandra.
      Jag har tidigare testat med att sätta dödband för skillnaden mellan senaste köp och eller sälj och tillåtelse att trigga. Eftersom mina script ibland inte triggar på flera timmar så kan man tappa en viktig trigg om man inför dödband. Har dock inte labbat med detta på min senaste uppsättning av script.
      Bifogar en bild med köp och säljflaggor. Ritar även egna flaggor direkt på kursen. Dessa flaggor kanske inte leder till handel pga tid på dagen, tid från senaste köp/sälj mm. Tex ville mina script blanka i morse före kl 09.07 men fick inte detta pga att steget från gårdagens slutkurs till dagens öppningskurs var för stor. Statistiskt leder detta ofta till en uppstuds, dock blev det inte så idag.
      Med vänlig hälsning
      Bertil
      Attached Files
      Last edited by Bertil; 2013-07-03, 19:19.

Comment

• Dagens race igång redan:
        09:04 ORDER "sl) Berra long macd med tid OMXS303G" kurs 1159.75
        Berra

Comment

• Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
          Dagens race igång redan:
          09:04 ORDER "sl) Berra long macd med tid OMXS303G" kurs 1159.75
          Va, är du redan igång! Du brukar ju börja handla först vid 10 tiden.
          Mina script får handla mellan 9.00 och 9.07 men tyckte att läget var lite osäkert så de avstod. Sedan får de inte börja handla förrän efter 9.20 (lite olika för olika script. Blev så här:

09:27 ORDER "sl) Mitt labba köp dax OMXS303G" kurs 1166.00
          mvh
          Bertil

Edit: Jag fuskade och gick in och blankade manuellt på 1164.75. Tror att toppen är över för idag.
          Last edited by Bertil; 2013-07-04, 10:04.

Comment

Va, är du redan igång! Du brukar ju börja handla först vid 10 tiden.
            Mina script får handla mellan 9.00 och 9.07 men tyckte att läget var lite osäkert så de avstod. Sedan får de inte börja handla förrän efter 9.20 (lite olika för olika script. Blev så här:

mvh
            Bertil

Edit: Jag fuskade och gick in och blankade manuellt på 1164.75. Tror att toppen är över för idag.
            Jag ändrade till 9.02 igår för det verkade vara den typen nu som sticker, och det funkade ju har ju några plus pinnar att gå på om det vänder ner.
            Än håller det, 1169 senast jag kollade, får hoppas det håller...
            Last edited by Berra; 2013-07-04, 14:28. Anledning: 1169
            Berra

Comment

mvh
              Bertil

Blev +3,4 punkter.
              13:29 ORDER "sl) Mitt MACDa köp vänd OMXS303G" kurs 1166.75
              15:05 ORDER "sl) Egen dynamisk Take Profit Lång OMXS303G" kurs 1174.00

Men simulerar jag dagen får jag +15 punkter!

2013-07-04 09:02 Köp 1159,25 Bk MACD6 köp
              2013-07-04 09:14 Sälj 1162,50 Bs Egen Tidig Take Profit Long ny
              2013-07-04 09:28 Köp 1166,25 Bk labba köp dax
              2013-07-04 16:42 Sälj 1178,00 Bs Min Egen TP lång efter 16

Att första scriptet inte bet i verkligheten berodde på att det innehöll momentanvärden på sälj och köpkurs, dvs är sekundberoende. Har nu ändrat till Aref värde så att det inte skall bli skillnad mellan bänk och realtid.
              mvh
              Bertil
              Last edited by Bertil; 2013-07-04, 16:55.

Comment

• Här höll det hela vägen +16.25 punkter "äntligen en rejäl plusdag för Berra"
                09:04 ORDER "sl) Berra long macd med tid OMXS303G" kurs 1159.75 (1160)
                16:49 ORDER "sl) Signal sälj innan stängning OMXS303G" kurs 1176.50(1176.25)
                Berra

Comment

• Sweet!

Comment

Här höll det hela vägen +16.25 punkter "äntligen en rejäl plusdag för Berra"
                    Härligt Berra,
                    Du vågade alltså hålla i hela vägen utan att gå in och peta?

Comment

• Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
                      Härligt Berra,
                      Du vågade alltså hålla i hela vägen utan att gå in och peta?

Jajemen jag lät den dundra igång och sedan släckte jag skärmen och lämnade boet, det blev ju lyckosamt. Den senaste ändringen verkar (har i alla fall set bra ut i bänken både i E och F), får se hur det håller och kanske öka antalet kontrakt nu kör jag bara med ett. Några testdagar till behövs.

Om jag haft denna inst från i måndags:
                      Totalt Avkastning 40.50 kr 3.50% på 11 affärer under 31:00:00 timmar
                      Av dessa blankat 4 st med avkastning 14.50 kr 1.25%
                      Innehav 4 st med vinst 32.25 kr 2.79%
                      Innehav 3 st med förlust -6.25 kr -0.54%
                      Blankning 3 st med vinst 15.25 kr 1.32%
                      Blankning 1 st med förlust -0.75 kr -0.06%
                      Last edited by Berra; 2013-07-04, 18:52. Anledning: 1-4 juli testbänken
                      Berra

Comment

Jajemen jag lät den dundra igång och sedan släckte jag skärmen och lämnade boet, det blev ju lyckosamt. Den senaste ändringen verkar (har i alla fall set bra ut i bänken både i E och F), får se hur det håller och kanske öka antalet kontrakt nu kör jag bara med ett. Några testdagar till behövs.

Om jag haft denna inst från i måndags:
                        Totalt Avkastning 40.50 kr 3.50% på 11 affärer under 31:00:00 timmar
                        Av dessa blankat 4 st med avkastning 14.50 kr 1.25%
                        Innehav 4 st med vinst 32.25 kr 2.79%
                        Innehav 3 st med förlust -6.25 kr -0.54%
                        Blankning 3 st med vinst 15.25 kr 1.32%
                        Blankning 1 st med förlust -0.75 kr -0.06%
                        Grattis.

Det har varit fest flera gånger när Usa har stängt. När katten är borta dansar råttorna på bordet. Tillfälle eller något att ta tillvara på i framtiden?

Jag körde lite tester med de senaste scripten jag har. Det varierar mycket beroende på inställningen av tidsspärren för entry och exit. Ett sätt kan vara att ofta släppa tidigt vid öppning och lägga in en stopp första halvtimmen.

Comment

• Ursprungligen postat av Henric Visa inlägg
                          Grattis.

Det har varit fest flera gånger när Usa har stängt. När katten är borta dansar råttorna på bordet. Tillfälle eller något att ta tillvara på i framtiden?

Jag körde lite tester med de senaste scripten jag har. Det varierar mycket beroende på inställningen av tidsspärren för entry och exit. Ett sätt kan vara att ofta släppa tidigt vid öppning och lägga in en stopp första halvtimmen.
                          Jag har kört på i15 nu i veckan och bara fejkade macd (är i dina script) och vollan upp 0.0018952 3 perioder tidsignal:=Gt(rest,3), blanken är vollan 0.0033552 3 perioder tidsignal:=Gt(rest,3)
                          Både oscill och momentum stängda med 1{}
                          Last edited by Berra; 2013-07-04, 19:19.
                          Berra

Comment

Mina script kan hantera rådande börsrörelser hyfsat bra. Blev totalt +31.9 punkter denna vecka i skarp handel.
                            mvh
                            Bertil

Bertil för ett tag sedan var du avis på mina script nu är det omvänt det har ju gått väldigt bra med dina script.
                            Berra, nu är jag avundsjuk på dina script igen!
                            mvh
                            Bertil

Comment

Berra, nu är jag avundsjuk på dina script igen!
                              mvh
                              Bertil
                              Bäst att avvakta några dagar, vis av tiden rätt vad det är så är det uppochner, men det har sett bra ut i testerna, men det har det ju gjort förut. Men faktum är att bänken har blivit mycket säkrare, varje dag har jag kollat och det har stämt på pricken med verkligheten, en eloge till Rikard och Lasse!
                              PS du ser ju vad skillnaden är längre upp resten har du ju...
                              Last edited by Berra; 2013-07-04, 21:00.
                              Berra

Comment

• Där gick startskottet:
                                09:57 ORDER "sl) Mitt MACD7 köp OMXS303G" kurs 1179.50
                                10:53 ORDER "sl) Mitt labba sälj dax vänd OMXS303G" kurs 1176.25

mvh
                                Bertil
                                Last edited by Bertil; 2013-07-05, 10:59.

Comment

Working...
                                X