Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur går era affärer ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av petersi Visa inlägg
    Hej Bertil,

Vilket instrument använder du för DAX indexet? Jag hade uppe B-IDX-DAXI idag för att hålla koll på upp/ned på DAX, men upptäckte efter ett tag att det var något som inte stämde. Den visade sig att den är fördröjd 15min vilket gör den oanvändbar för att korrelera med riktningen på OMXS30.

Mvh
    Peter
    Hej Peter!
    Jag använder Bull Dax X3 C från Commerzbank. Det sker nästan ingen handel i detta instrument vilket gör att marketmaker alltid ligger på rätt nivå. Jag tar hela tiden medelvärdet av köp och säljkurs. Instrumentet uppdateras på sekundbasis. Nackdelen är ju att instrumentet har en utväxling x3 som man får ta hänsyn till i sina script. En annan nackdel är att instrumentet inte finns med hos kundservice.
    Det är kanske bättre att använda Minilong Dax R3 som troligen finns hos kundservice, har dock inte testat detta själv.
    mvh
    Bertil

Comment

• Minilong DAX R3 finns på Kundservice sedan något år. Vi kan lägga upp Bull DAX R3 C också om efterfrågan finns.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
        Minilong DAX R3 finns på Kundservice sedan något år. Vi kan lägga upp Bull DAX R3 C också om efterfrågan finns.
        Ja, tack! Om det finns plats på servern.
        mvh
        Bertil

Comment

• Fixat, den heter Bull DAX X3 C väl?

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
            Fixat, den heter Bull DAX X3 C väl?

Ja, det är rätt beteckning. Tack så mycket.
            mvh
            Bertil

Comment

• Jag testade både Minilong Dax R3 och BULL DAX X3 C och den senare är klart bäst för att kolla riktningen på DAX indexet. Upplösningen är bättre vilket ger mindre brus.

Med lite filtrering försvinner oönskat brus samtidigt som den ger snabb respons.

i0(mov(div(add(b,s),2),5,w))

/Peter

Comment

• Torsdag 18/4
                Idag var det lite svårtradat. Först ryckte det till i DAX vilket indikerade en uppgång.

10:00 ORDER "sl) Mitt labba köp dax OMXS303E" kurs 1137.75
                Därefter fortsatte OMXS30 upp 1,75 punkter, men så frigjorde sig OMX från DAX. Mitt script som tittar på de 3 högst viktade aktierna i OMX reagerade på detta.
                12:00 ORDER "sl) Mitt OMX3c sälj vänd OMXS303E" kurs 1135.90

Nu bar det nedåt för både DAX och OMX. Kurserna ormade sig ner och upp. Nu ryckte det till på köpsidan i DAX.
                16:50 ORDER "sl) Mitt labba köp dax vänd OMXS303E" kurs 1132.75

Detta initierades av att DOW gick upp. Tyvärr föll DOW tillbaka och drog med sig DAX och OMX.
                17:18 ORDER "sl) Min Signal sälj innan stängning OMXS303E" kurs 1130.45

Dagsresultatet slutade alltså på -1 punkt.

Man kan inte gå plus alla dagar tyvärr.
                mvh
                Bertil

Comment

• Idag har jag provat att glömma kvar en trend entry linje, så jag fick tre positioner istället för en. Ca 1% back idag pga det.

/Peter

Comment

• Jaha, här kommer en rapport på dagens (19/4) vedermödor.
                    Första triggen kom här:
                    09:31 ORDER "sl) Mitt labba köp dax OMXS303E" kurs 1134.35
                    Efter detta steg index nästan 4 punkter. Jag har dock ingen take profit.

Sedan blev det pyspunka på index. Väldigt svårt att göra script som reagerar på pyspunka, brukar i så fall även generera en massa feltrigg.

Nedåtrycket i DAX kom här:
                    14:17 ORDER "sl) Mitt labba sälj dax vänd OMXS303E" kurs 1131.50
                    Sedan sjönk index ytterligare ca 5 punkter (ingen take profit här inte) för att senare drabbas av inverterad pyspunka (=stigning) och slutade så här:
                    17:18 ORDER "sl) Min Signal cover innan stängning OMXS303E" kurs 1132.00

Resultatet för dagen blev -3,35 punkter.

Jag tänker göra ett uppehåll med att publicera dagsresultaten. Det intressanta är ju om fler publicerar så att man kan jämföra olika strategier som bygger på MACD, volym eller DAX eller annat, samt se vilka som lämpar sig bäst i rådande börsklimat. Men sådana jämförelser görs kanske bäst i analysbänken, så vi får fortsätta i den tråden.
                    mvh
                    Bertil

PS Analysbänksresultet på den kompletta OMXS303D terminen blev + 69 punkter.
                    DS
                    Last edited by Bertil; 2013-04-19, 21:34.

Comment

• I dag är DAX lite vild, hann market makern med i svängarna?

Comment

• Hej, jag har inte kört sedan feb B-terminen men drog igång förra veckan påF-terminen har gått ganska bra, håller väl på ett tag till:
                        16/5 +3,85, 17/5 +7,55, 20/5 -0,25, 21/5 +6,00, 22/5 +2,00, =+19,15
                        Var på väg att skippa hela s..en men får se hur det fortsätter.
                        Berra

Comment

• Grattis Berra!
                          Då leder du över mig. Jag får simulerat på samma tid bara +13,2 punkter.
                          Har du köpt Pro versionen och trimmat dina script?
                          mvh
                          Bertil

Comment

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
                            Grattis Berra!
                            Då leder du över mig. Jag får simulerat på samma tid bara +13,2 punkter.
                            Har du köpt Pro versionen och trimmat dina script?
                            mvh
                            Bertil
                            Ja den har jag haft sedan början men det är först sedan ett tag sedan som det blir samma både på analys och skarpt. Jag har ställt in lite lättare för lång och trögare för kort, beroende på 50 perioders lutning.
                            Last edited by Berra; 2013-05-23, 07:37. Anledning: Inte 200 utan 50 perioders...
                            Berra

Comment

• Idag var det lite action på börsen. Det gillar mina script. Först kom en säljsignal från DAX.
                              09:35 ORDER "sl) Mitt labba sälj dax OMXS303F" kurs 1231.75

Nu blev vinsten snart stor, så scripten blev nervösa och ville ta hem den.
                              10:45 ORDER "sl) Egen Bottnad TP kort OMXS303F" kurs 1224.25

Snart kom en ny säljsignal från DAX.
                              10:59 ORDER "sl) Mitt labba sälj dax OMXS303F" kurs 1222.50

OMX kontrade med en köpsignal.
                              16:11 ORDER "sl) Mitt MACD8 köp vänd OMXS303F" kurs 1221.50

Det var nu sent på eftermiddagen, så scripten ville ta hem vinsten och ta ledigt resten av dagen. Eftersom de gjort ett gott jobb under dagen satte jag mig inte emot.
                              16:43 ORDER "sl) Egen TP lång efter 16 OMXS303F" kurs 1223.50

Dagsresultatet blev +10.5 punkter

Med vänlig hälsning
                              Bertil

Comment

• Sweet! Det visar ju bara att det fungerar!

Comment

Working...
                                X