Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur går era affärer ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Berra Visa inlägg
    Racet har startat på:
    09:14 ORDER "sl) Berra long macd med tid OMXS303G" kurs 1214.75
    Jag hör ett annat race som testkör inför morgondagens stcc här i Falkenberg
    frågan är vilket race som blir bäst?
    Då gick vi in nästan samtidigt.
    09:13 ORDER "sl) Mitt labba köp dax OMXS303G" kurs 1215.00
    mvh
    Bertil

Comment

• Jag måste bara skriva att det är kul och rätt spännande att se hur det gick för er under dan, jag kör på längre trender så det kan gå veckor ibland utan trades, inte så mycket att skriva om då. Ligger ca 35% plus sen nyår, gjorde ett par rejält dumma manuella trades, undvek helt att gå igenom min vanliga checklista innan köp, annars hade det sett väsentligt bättre ut.

Försökt omvandla mina regler och allt till kod och autotrading men kommer inte i närheten av samma resultat när jag kör simuleringar, svårt att koda in allting som jag tar i åtanke innan jag köper. Använder NAT mest som underlag till beslut och det är ju lite synd att jag inte får till scripten helt, ska jobba vidare på det, vill ta bort mig själv helt ur tradingen så inte jag klantar till det igen :-)

//Richard

Comment

• Shoddy beskriver hur bra jag är på det här....finns möjlighet till förbättringar....

Comment

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
          17:18 ORDER "sl) Min Signal sälj innan stängning OMXS303G" kurs 1209.25

"Långa trendenscriptet" visade rätt riktning fast rörelsen blev inte så stor.
          Dagens resultat blev -0.25 punkter
          mvh
          Bertil
          Det viktiga är ju att man känner sig bekväm i sitt sätt att handla, vi är ju alla olika och det gör ju att vi har en marknad

Comment

mvh
            Bertil
            Nu går det ner
            15:43 ORDER "sl) Mitt MACD8 sälj vänd OMXS303G" kurs 1214.00
            mvh
            Bertil

Comment

Nu går det ner
              mvh
              Bertil
              Det blev +-0 alltid något
              09:14 ORDER "sl) Berra long macd med tid OMXS303G" kurs 1214.75 (1115.00)
              16:54 ORDER "sl) Signal sälj innan stängning OMXS303G" kurs 1215.00
              God helg själv ska jag upp till motorbanan för stcc
              Berra

Comment

Nu går det ner
                mvh
                Bertil
                17:18 ORDER "sl) Min Signal cover innan stängning OMXS303G" kurs 1214.25

Blev -1.25 punkter idag.
                mvh
                Bertil

Comment

• Ursprungligen postat av shoddy Visa inlägg
                  Jag måste bara skriva att det är kul och rätt spännande att se hur det gick för er under dan, jag kör på längre trender så det kan gå veckor ibland utan trades, inte så mycket att skriva om då. Ligger ca 35% plus sen nyår, gjorde ett par rejält dumma manuella trades, undvek helt att gå igenom min vanliga checklista innan köp, annars hade det sett väsentligt bättre ut.

Försökt omvandla mina regler och allt till kod och autotrading men kommer inte i närheten av samma resultat när jag kör simuleringar, svårt att koda in allting som jag tar i åtanke innan jag köper. Använder NAT mest som underlag till beslut och det är ju lite synd att jag inte får till scripten helt, ska jobba vidare på det, vill ta bort mig själv helt ur tradingen så inte jag klantar till det igen :-)

//Richard
                  Hej!
                  Grattis till bra manuella trades. Hoppas du kan omvandla reglerna till NAT script så småningom. Om man handlar mer sällan får man ju lite mer tid att analysera sina strategier.
                  Om man som jag handlar lite mer frekvent så är det svårare att lyckas med manuella trades. Man har ju inte så många minuter att bestämma sig på. Här är NAT helt överlägset om man har backtestat sina script ordentligt. Har ju 50 script med kanske 10 parametrar per script, är ju helt omöjligt att hålla i huvudet. Då får man handla på känsla, och min manuella handelskänsla är ju som bekant inte så bra...
                  mvh
                  Bertil
                  Last edited by Bertil; 2013-07-13, 20:36.

Comment

• Nu kom dagens första köpsignal via DAX
                    09:37 ORDER "sl) Mitt labba köp dax OMXS303G" kurs 1221.25

Nu går det ner
                    11:50 ORDER "sl) Mitt MACDa sälj vänd OMXS303G" kurs 1216.75

upp igen
                    15:26 ORDER "sl) Mitt MACD7 köp vänd OMXS303G" kurs 1218.25

och slut
                    17:22 ORDER "sl) Min Signal sälj innan stängning OMXS303G" kurs 1215.75

Blev nästan -10 punkter.
                    mvh
                    Bertil
                    Last edited by Bertil; 2013-07-15, 17:24.

Comment

• Det var ingen dag som man vill minnas idag heller, är det inte konstigt det blir hur många punkter som helst i bänken, men nu när det är skarpt så har det väldigt svårt för att bli plus. Förra veckan gick väl ung jämt upp lite övervikt på plus.
                      Och denna veckan börjar med -4,75 in på topp ur i botten, sådant här går ju inte att skydda sig emot eller...
                      09:14 ORDER "sl) Berra long macd med tid OMXS303G" kurs 1221.75
                      16:54 ORDER "sl) Signal sälj innan stängning OMXS303G" kurs 1217.00
                      Berra

Comment

• Måndagens resultat på -10 punkter gjorde att Analyzern fick gå varm för att optimera scripten MACD7 köp och MACD7 köp vänd som var lite triggerhappy. Efter många timmars optimering lyckades jag öka resultatet från 20 mars till dags dato med 15 punkter. Ge inte upp om det går dåligt utan optimera mera!
                        mvh
                        Bertil

Comment

• Dagens första signal
                          09:51 ORDER "sl) Mitt MACD7 sälj OMXS303G" kurs 1215.25
                          mvh
                          Bertil

Simulerat i Anlyzern idag gav mina script säljsignal redan 9.02 på 1219. Gillar inte att jag får olika resultat Analyzer-verkligheten.

Comment

• Fungerar det verkligen att simulera innevarande dag?

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Nilsson Visa inlägg
                              Fungerar det verkligen att simulera innevarande dag?
                              Ja, det brukar fungera fint fram till aktuell tidpunkt då simuleringen körs. Eftersom jag går ur varje dag avslutas med simulerad urgång kl 17.22 oavsett vilken tid på dagen som jag kör simuleringen.

Problemet att mitt script inte "bet" i verkligheten idag kan ha med tighta gränser att göra. Scriptet är bara aktivt 9.00-9.02 och fick en simulerad trigg 9.02 Datorklockan kan ha gått 2 s fel fastän datorn är internetsynkad.
                              mvh
                              Bertil

Comment

• http://www.youtube.com/watch?v=bHwE5HDib6A

Comment

Working...
                                X