Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur går era affärer ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av mikbob Visa inlägg
    Efterhandeln i terminerna är allt som oftast rätt intressant. Slår lätt mellan 2 och 4 punkter dessa 15-17 minuter den pågår. Räcker kanske att handla de sista 20 minuterna på dagen - eller vad säger du Bertil
    tänkte kolla orderdjupet (misstänker det är "luftigt" men det slutar vid 17.25 (avsluten finns med)

https://www.netfonds.se/quotes/poslo...=OMXS304A.OMSW

Comment

• Ursprungligen postat av eric Visa inlägg
      tänkte kolla orderdjupet (misstänker det är "luftigt" men det slutar vid 17.25 (avsluten finns med)

https://www.netfonds.se/quotes/poslo...=OMXS304A.OMSW
      Idag omsattes tex 579 kontrakt mellan 17:28 och 17:45. Under perioden högsta notering 1325,25 och lägsta 1322. Officiell stängning blev 1325,25.

Edit: Totalt antal omsatta kontrakt under handelsdagen var 50 226
      Last edited by mikbob; 2014-01-09, 21:58.

Comment

• 09:00 ORDER "sl) Mitt labba8 tidig snabb köp OMXS304A" kurs 1330.50
        12:48 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Lång OMXS304A" kurs 1333.00

13:24 ORDER "sl) Mitt AMA1 köp OMXS304A" kurs 1334.00
        14:38 ORDER "sl) Mitt trend2 sälj vänd OMXS304A" kurs 1330.50

16:19 ORDER "sl) Egen dynamisk3 Take Profit Kort OMXS304A" kurs 1327.75

+1.75 punkter
        mvh
        Bertil
        Edit: Ackumulerat 2014 -5.25
        Last edited by Bertil; 2014-01-12, 12:04.

Comment

Nu menade jag manuell handel (vet inte hur man får NAT fungera efter 17:30). Om du i efterhandeln kan köpa eller sälja 3-4 punkter från officiell stängning så har du ju hyggligt goda odds resonerar jag.
          Som idag tex. 3 punkter gratis i efterhandeln igår från stängningskurs och sen öppnar det 3-4 punkter upp. Gratispunkterna blir en liten buffert (om det skulle gå åt fel håll menar jag)
          Last edited by mikbob; 2014-01-10, 09:29.

Comment

Som idag tex. 3 punkter gratis i efterhandeln igår från stängningskurs och sen öppnar det 3-4 punkter upp. Gratispunkterna blir en liten buffert (om det skulle gå åt fel håll menar jag)
            Hur skulle du scripta den strategin?
            undrar
            Bertil

Comment

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
              Hur skulle du scripta den strategin?
              undrar
              Bertil
              Det har jag inte funderat över. Finns de som är duktigare på det än jag. Däremot tycker jag det funkar bra att handla manuellt när dessa situationer uppstår.

Comment

• IB 1330,50, Short, 100%, Ackumulerat + 1,75 punkter

11:49 ORDER "sl) Tracker Enhanced long OMXS304A" kurs 1331.50 (100%)

15:54 ORDER "sl) Tracker Enhanced short OMXS304A" kurs 1329.50 (100%)

- 3 punkt

Lite lurigt när marknaden slår upp och ner i ett så snävt intervall.

Edit: Var på premiären av Wolf of Wall Street så modellen fick avsluta dagen i moll på egen hand. Fortsätter att slå i tight intervall vilket inte är optimalt. Och ja filmen var bra. Depraverad men bra.
                Last edited by mikbob; 2014-01-11, 13:43.

Comment

Lite lurigt när marknaden slår upp och ner i ett så snävt intervall.
                  Från 1330 till 1324 hade du 6 punkter att plocka hem om du hade velat

Comment

• Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
                    Från 1330 till 1324 hade du 6 punkter att plocka hem om du hade velat
                    Det gjorde jag i och för sig men nu är det ju modellen som jag först och främst vill utvärdera

Comment

Det gjorde jag i och för sig men nu är det ju modellen som jag först och främst vill utvärdera
                      He, he, men nu är ju ama platt (åtminstone hos mig) och då ska du ju se till att modellen switchar modell så att säga.

Comment

• Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
                        He, he, men nu är ju ama platt (åtminstone hos mig) och då ska du ju se till att modellen switchar modell så att säga.
                        Har inte inkorporerat AMA i denna modell tyvärr

Min förhoppning är att den klarar sig bra ändå

Comment

• Årets sämsta dag. -16 punkter.
                          Först flipperspel på morgonen med köp på topp och sälj i dal, sedan pyspunka under eftermiddagen.
                          mvh
                          Bertil

Comment

• Ursprungligen postat av Bertil Visa inlägg
                            Årets sämsta dag. -16 punkter.
                            Först flipperspel på morgonen med köp på topp och sälj i dal, sedan pyspunka under eftermiddagen.
                            mvh
                            Bertil
                            Trist Bertil. Ingen höjdare här heller

IB 1329,50, Short, 100%, Ackumulerat - 1,25 punkter

16:01 ORDER "sl) Tracker Enhanced long OMXS304A" kurs 1332.75

-3,5 punkter

Comment

• Det var ingen rolig läsning men...har kört skarpt från idag igen.
                              Jag har testat fram Bollingerscrit som jag kombinerat ihop med mina trend det har som du
                              ser ett ok resultat samtidigt står det utanför alltför platt trend som ex 2/1-13/1 så var
                              den utanför 3-7-8 och 13/1 (men dock -2/1 och +9/1 och -10/1 tot -4,25 2/1-13/1 inräknat
                              i testkörn nedan).

J-terminen Bolingerband kombinerat med Berra-trend
                              Totalt Avkastning 32.50 kr 2.58% på 26 affärer under 105:06:55 timmar
                              Endast Bolingerbandscriptet
                              Totalt Avkastning 12.75 kr 1.03% på 16 affärer under 83:32:11 timmar

K-terminen Bolingerband kombinerat med Berra-trend
                              Totalt Avkastning -13.75 kr -1.07% på 28 affärer under 108:41:00 timmar
                              Totalt Avkastning -14.75 kr -1.14% på 15 affärer under 80:23:50 timmar

L-terminen Bolingerband kombinerat med Berra-trend
                              Totalt Avkastning 24.50 kr 1.92% på 27 affärer under 100:19:46 timmar
                              Totalt Avkastning 25.00 kr 1.94% på 15 affärer under 76:01:22 timmar

A-terminen Bolingerband kombinerat med Berra-trend
                              Totalt Avkastning 37.75 kr 2.93% på 18 affärer under 71:47:25 timmar
                              Totalt Avkastning 39.00 kr 3.02% på 9 affärer under 54:36:50 timmar
                              Berra

Comment

• Morgonpigg:
                                09:00 ORDER "sl) Berra sälj tid med bolinger OMXS304A" kurs 1320.00
                                Berra

Comment

Working...
                                X