If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Tips. Om man byter vl script i en ordermodell så måste man koppla bort ordermodellen i Analyzern, se till att någon annan ordermodell är ansluten, gå ur genom att trycka OK, sedan gå in och välja bort eventuell dummymodell samt återansluta den önskade ordermodellen. Annars biter alltså inte bytet av vl script.
Med vänlig hälsning
Bertil
Ajdå, du har tappat hela det plus du fick här eller hur funkar övernattning det var så längesedan så ja har glömt.
Mina script har varit lite slöa och det visade sig bero på strul med ordermodellerna. Jag brukar kopiera ordermodeller samt namna om dem och ansluta det nya triggerscriptet. Jag upptäckte då jag körde i analyzern att det blev skillnad på mina original ordermodeller och de kopierade. Felsökte under flera timmat igår men kunde inte hitta felet. Fick kopiera en gång till och nu gick det bra.
Om ordermodellerna fungerat som tänkt skulle de genererat fler affärer, men totalresultatet är ungefär samma.
mvh
Bertil
Där gick den ur, inte mycket rätt
13:02 ORDER "sl) Berra Exit long OMXS304B" kurs 1291.00 -1,25
Det blev inte fler signaler, men en undran kör jag i Analysen så hade det blivit signal köp på 09:18:20 Köp 1,00 1 287,50 1,00 Innehav Berra Long trend bolinger AMA vilket hade get 3,5 plus varför blir det inte samma skarpt. Igår skiljde det också då damp sälj in redan i första minuten skarpt men kom inte i bänken varför skiljer det, igår tjänade jag någon punkt idag förlorade jag 4.75
Det blev inte fler signaler, men en undran kör jag i Analysen så hade det blivit signal köp på 09:18:20 Köp 1,00 1 287,50 1,00 Innehav Berra Long trend bolinger AMA vilket hade get 3,5 plus varför blir det inte samma skarpt. Igår skiljde det också då damp sälj in redan i första minuten skarpt men kom inte i bänken varför skiljer det, igår tjänade jag någon punkt idag förlorade jag 4.75
Använder du funktionen Portfolio(D) i dina script t.ex:
Så nollar sig denna varje dag kl 9.00 i realtidskörning men nollar sig bara första dagen kl 9.00 vid körningar i Analyzern.
mvh
Bertil
Testa även att köra i både 5s och 1s upplösning i Analyzern. Om skillnaden är stor kan det även bli stor skillnad i realtidskörning för då är scripten känsliga.
Så nollar sig denna varje dag kl 9.00 i realtidskörning men nollar sig bara första dagen kl 9.00 vid körningar i Analyzern.
mvh
Bertil
Testa även att köra i både 5s och 1s upplösning i Analyzern. Om skillnaden är stor kan det även bli stor skillnad i realtidskörning för då är scripten känsliga.
Comment