Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Tackar! Det var skarpögt!

Det ska naturligtvis bara abs() runt signalen för att det ska stämma, det är ju positivt antal som innehav även om det är ett bear-cert. Det är rättat och ligger ute för nedladdning.

Comment

• Idag gick min 100% short, från tidigare 50%short.

Comment

• Samma här, 100% Short:

17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index sell OMXS30" kurs 1367.15.

Comment

• Och min köpte??, och gick ur marknaden. (laddade ned nyaste scriptversionen under eftermiddagen, och återanslöt ordermodellerna).

17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index buy OMXS30" kurs 1367.16
          17:22 GSM larm sänt!
          17:23 ORDER "sl) Fusion OMX bear sälj MINISHRT OMX BNP127(35)" kurs 435.85

Simulering visar dock 100% short idag.
          Last edited by PerG; 2016-06-07, 21:28.

Comment

• Samma här 100 kort. Dvs -2 på tesrkontot.

Mina slavmodeller har dock aldrig handlat ( något konstigt, har försökt dubbelkolla allt efter flera signaler som inte resulterat i handel).

Jimmy

Comment

• Har du möjlighet att ringa in imorgon så kopplar jag upp fjärrsupport och undersöker. Jag gissar att index-modellerna eller deras triggerscript är kopplade på fler ställen och därmed blockerar signaler.

Comment

• Ursprungligen postat av Hookie Visa inlägg
                Idag gick min 100% short, från tidigare 50%short.
                Samma här, 100% short.

Comment

• Ursprungligen postat av Hookie Visa inlägg
                  Idag gick min 100% short, från tidigare 50%short.
                  Samma här. 100% short.

Comment

• Min hick ur sin 50% position och är nu 100% likvid :-/

Comment

• Är också 100% likvid.Vad är orsaken?

Comment

• Jag har uppdaterat till Autotrader 3.0 vilket ju kanske kan ha med saken att göra, då min fusion uppfört sig i linje med "facit" tidigare i alla fall.

Vad som är lite konstigare är att efter uppdateringen så hittar jag inte möjligheten att uppdatera fusion (eller andra strategier för den delen) längre under hjälp så jag kan inte ladda ner den senaste fusion med fixen för abs() -felet som diskuteras ett par inlägg upp. Någon annan som saknar detta under hjälp?

Comment

• Ursprungligen postat av KarlA Visa inlägg
                          Vad som är lite konstigare är att efter uppdateringen så hittar jag inte möjligheten att uppdatera fusion (eller andra strategier för den delen) längre under hjälp så jag kan inte ladda ner den senaste fusion med fixen för abs() -felet som diskuteras ett par inlägg upp. Någon annan som saknar detta under hjälp?
                          Ja, även jag har det problemet, av och till. Det är möjligt att det är en bugg. Efter en omstart av programmet så finns menyalternativen igen.
                          Last edited by Christer; 2016-06-08, 10:17.

Comment

• Japp nu gick det att uppdatera. Tack!

Comment

• Jag gissar att det är ni som haft -50% position som fått exit igår? Det är stoplossen i så fall, den beror på vad man haft tidigare. Det har inte med programversionen att göra i alla fall.

Comment

• Jag låg 100% short i går och verkar vara det officiella. Körde en uppdatering av programmet och Bear sålde halva innehavet. Inget från Fusion, utan bara slav. Det är cell 855(coda) som blev noll. Eftersom den låg 100% short borde bara köpsidan kunna påverkar. Där kan coda bara gå till exit samtidigt som legato eller long. Kan det ha hänt något med cellvärdena i samband med uppdatering. Annars vet jag ej vad jag kan ha gjort som fått cellen att ändra värde.

Edit: Dessutom ska slavmodellen bara handla vid stängning.
                                Last edited by Henric; 2016-06-08, 12:50.

Comment

Working...
                                X