Ursprungligen postat av Tordnado
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fusion MultiStrategy
Collapse
X
-
Trevligt, jag kör servern i molnet och supporten har satt upp allt. Efter flera fel så har jag den senaste tiden (ett antal månader) valt att inte "pilla" på någonting alls för att utesluta att det är mitt handhavande som ställer till det. Men tyvärr så funkar det inte alls 100%.
Comment
-
Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inläggJapp. Fast min gjorde två försäljningar på testkontot
Comment
-
Ursprungligen postat av Kjeld Visa inläggCommerzbank BULL OMX X3 C är slutsåld.
Vad innebär detta för oss som handlar detta instrument i Fusion?
Comment
-
Ursprungligen postat av Kjeld Visa inläggHel exit igår!
17:22 Order Fusion OMX Index sell OMXS30 kurs 1535.88
Comment
-
Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inläggJag har varit likvid flera dagar. Vad är rätt position?
Comment
-
Skillnader beror oftast på när man startade strategin. Det kan ta ett tag innan den är synkad med de som kört länge. Legato-delen är ganska långsam, och gör oftast bara ett par affärer per månad.
Den andra viktiga aspekten är mängden dagsdata. Dvs, det spelar ingen roll hur långt bak man laddat intradaydata, det är EOD-datat som används för att beräkna Predictive Average-komponenterna.
Enklaste sättet att kolla att man har rätt data är att öppna ett dagsdiagram för OMXS30 och skriva in 7600 dagar i omfång. Då ska det synas data ända tillbaka till 1987.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggSkillnader beror oftast på när man startade strategin. Det kan ta ett tag innan den är synkad med de som kört länge. Legato-delen är ganska långsam, och gör oftast bara ett par affärer per månad.
Den andra viktiga aspekten är mängden dagsdata. Dvs, det spelar ingen roll hur långt bak man laddat intradaydata, det är EOD-datat som används för att beräkna Predictive Average-komponenterna.
Enklaste sättet att kolla att man har rätt data är att öppna ett dagsdiagram för OMXS30 och skriva in 7600 dagar i omfång. Då ska det synas data ända tillbaka till 1987.
Jag har kört Fusion i ungefär 1,5mån, visserligen bara på testkonto till en början men det spelar ingen större roll. Min får rulla på som den vill oavsett :-)
Comment
Comment