Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Tordnado Visa inlägg
    Och min fusion gick inte long 100% o inte heller min separata Coda. Är det någon annan som har verkligt stabil drift över tid. Säg mer än en månad åt gången utan inblandning?
    Ja, min går som en klocka!

Comment

• Trevligt, jag kör servern i molnet och supporten har satt upp allt. Efter flera fel så har jag den senaste tiden (ett antal månader) valt att inte "pilla" på någonting alls för att utesluta att det är mitt handhavande som ställer till det. Men tyvärr så funkar det inte alls 100%.

Comment

• Hel Exit idag:

17:22 ORDER "sl) Fusion OMX index sell OMXS30" kurs 1472.14.

Comment

• Japp. Fast min gjorde två försäljningar på testkontot

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
            Japp. Fast min gjorde två försäljningar på testkontot
            Ja, en försäljning per del. Helt normalt!

Comment

• Hel exit igår!

17:22 Order Fusion OMX Index sell OMXS30 kurs 1535.88

Comment

• Commerzbank BULL OMX X3 C är slutsåld.

Vad innebär detta för oss som handlar detta instrument i Fusion?

Comment

• Ursprungligen postat av Kjeld Visa inlägg
                  Commerzbank BULL OMX X3 C är slutsåld.

Vad innebär detta för oss som handlar detta instrument i Fusion?
                  Det innebär att det inte går att köpa och att du måste byta ut det mot ett annat. Om du har tror jag (ganska säkert) att du kan sälja till dem.

Comment

• Gissningsvis byter Commerzbank ut dem för att få upp priset till mer normal nivå, och därmed få ner spreaden procentuellt.

Comment

• Ursprungligen postat av Kjeld Visa inlägg
                      Hel exit igår!

17:22 Order Fusion OMX Index sell OMXS30 kurs 1535.88
                      Min Fusion ändrade från 100% lång till 50% lång. Gick din 100% likvid?

Comment

• Jag har varit likvid flera dagar. Vad är rätt position?

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
                          Jag har varit likvid flera dagar. Vad är rätt position?
                          Skumt! Min gick in 100% i tisdags och sen sålde den hälften i fredags. Hur långt bakåt har du tankat ner kursdata?

Comment

• Skillnader beror oftast på när man startade strategin. Det kan ta ett tag innan den är synkad med de som kört länge. Legato-delen är ganska långsam, och gör oftast bara ett par affärer per månad.

Den andra viktiga aspekten är mängden dagsdata. Dvs, det spelar ingen roll hur långt bak man laddat intradaydata, det är EOD-datat som används för att beräkna Predictive Average-komponenterna.
                            Enklaste sättet att kolla att man har rätt data är att öppna ett dagsdiagram för OMXS30 och skriva in 7600 dagar i omfång. Då ska det synas data ända tillbaka till 1987.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                              Skillnader beror oftast på när man startade strategin. Det kan ta ett tag innan den är synkad med de som kört länge. Legato-delen är ganska långsam, och gör oftast bara ett par affärer per månad.

Den andra viktiga aspekten är mängden dagsdata. Dvs, det spelar ingen roll hur långt bak man laddat intradaydata, det är EOD-datat som används för att beräkna Predictive Average-komponenterna.
                              Enklaste sättet att kolla att man har rätt data är att öppna ett dagsdiagram för OMXS30 och skriva in 7600 dagar i omfång. Då ska det synas data ända tillbaka till 1987.

Jag har tankat ner runt 2500 dagar bakåt, men borde kanske öka på det lite.

Jag har kört Fusion i ungefär 1,5mån, visserligen bara på testkonto till en början men det spelar ingen större roll. Min får rulla på som den vill oavsett :-)

Comment

• Men du behöver inte 2500 dagar intradaydata. Det är EOD-datat som används för analysen, och det laddas ner redan vid installation.

Comment

Working...
                                X