Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fusion MultiStrategy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• 2016-06-13 17:22 Köp 1 1*295,89 1 Innehav Fusion OMX index buy 854
    2016-06-13 17:22 Köp 1 1*295,93 2 Innehav Fusion OMX index buy 854
    2016-06-14 17:22 Sälj -1 1*271,97 1 Innehav Fusion OMX index sell 855
    2016-06-14 17:22 Sälj -1 1*271,97 0 Ej innhav Fusion OMX index sell 855
    2016-06-14 17:22 Sälj -1 1*271,97 -1 Blankad Fusion OMX index sell 855
    2016-06-14 17:22 Köp 1 1*271,97 0 Ej innhav Fusion OMX index buy 854

Just nu verkar Fusion vilja lägga sig neutral via en något märklig manöver =)

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
      Jo det är villkoret trade_time i slavscripten som är 30 sek olika, dvs säljsidan får jobba först och 30 sek senare kan köpsidan handla om det finns signal. Därmed slipper man problem med att det saknas pengar innan motsatt position sålts av osv.

OK, låter vettigt! Men i mina fyra slav-script är trade_time-raden identisk:
      trade_time=le(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),5.5)

Borde det inte vara så här i de två Sälj-scripten?
      trade_time=le(mult(1440,sub(market(c),frac(date()))),6.0)

Comment

• Såg att det hade blivit samma värde i den som låg ute nu, det är rättat och vi har också lagt till tre ändringar till:

1. Målantalet beräknas på ett kort medelvärde av S-kursen, på så vis blir det inte katastrof om emittenten har knasiga priser just för tillfället.

2. Öppettid begränsas till 17:25. Det finns ingen anledning att posta order efter att ETP-börsen stängt.

3. Skydd mot att sälja mer innehav än vad som finns på kontot. Om man satt in pengar på kontot under tiden en position finns kunde beräkningen av positionsstorlek bli knas och fler andelar än vad som finns försöka säljas. Det är rättat. (kl 15:15)
        Last edited by Rikard Autostock; 2016-06-14, 15:16.

Comment

• Fick exit idag! Inget innehav nu.
          Last edited by Christer; 2016-06-14, 17:41.

Comment

• Samma här, inget innehav.

Comment

• Samma här.

Comment

• samma här...

Comment

• Japp, exit även för mig

Comment

• Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
                    Fick exit idag! Inget innehav nu.
                    Christer, felet med ordermodellen hade med att göra att jag ändrade beloppet i Fusion testkonto dagen innan. Det påverkade visst ordermodellerna. Tack för dina inputs

Comment

• Fusion verkar ligga lågt idag. Hos mig har inga positioner flaggats upp ännu så länge > ligger utanför marknaden.

Synd att exiten var igår och inte idag....

Comment

• Gick 50% kort idag.

Comment

• Ingen position för mig idag

Comment

• Jag har legat rätt med simuleringen från början och är nu 50% Lång efter att den sålde halva min långa position igår. Gick 100% Lång på stängning den 14:e.

Jag får nog återigen fråga vad simuleringen/facit säger att vi ska vara just nu då det fortfarande verkar vara mycket strul med Fusions positionering?

Comment

• Körde nyss analysen, som indikerar att Fusion kommer att gå 50% long idag...

Comment

• Hm rättelse: vid närmare eftertanke gick nog min Fusion 100% på lång på stängningen den 13:e och släppte hälften igår. Förstår inte riktigt vad som händer med denna, mycket varierande resultat med bland de aktiva på forumet.

Comment

Working...
                                X