Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

MTX Pluto

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Den kunde ju lätt plockat mer vinst just idag, men kul att edgarna håller ihop!

Comment

Ja just igår hade den det, men långt ifrån alltid och då är det alltid lika gött med en take profit oavsett om den var helt optimal eller inte. :-)

Comment

Hej! Jag tänkte backtesta MTX Pluto i Analysbänken. Jag har glömt bort hur man gör. Jag arbetar på en extra dator (ej i "produktion") för säkerhets skull. Jag har uppdaterat DAX-historik samt laddat ned MTX Pluto. Skapat ett testkonto på 100.000 kr. Anslutit 5 long + 5 short Pluto-ordermodeller samt anslutit NAS MTX konfig samt NAS MTX Long entry samt NAS MTX Shrt entry. Hur gör jag i Analysbänken? Jag måste ha gjort något fel eftersom jag får 0 transaktioner. Hur gör jag?

Comment

Ursprungligen postat av Christer Visa inlägg
          Hej! Jag tänkte backtesta MTX Pluto i Analysbänken. Jag har glömt bort hur man gör. Jag arbetar på en extra dator (ej i "produktion") för säkerhets skull. Jag har uppdaterat DAX-historik samt laddat ned MTX Pluto. Skapat ett testkonto på 100.000 kr. Anslutit 5 long + 5 short Pluto-ordermodeller samt anslutit NAS MTX konfig samt NAS MTX Long entry samt NAS MTX Shrt entry. Hur gör jag i Analysbänken? Jag måste ha gjort något fel eftersom jag får 0 transaktioner. Hur gör jag?
          Låter som licensen för Pluto inte är aktiv om du saknar signaler trots korrekt uppsättning

Comment

Alla modellerna utom Short entry ska ligga på köpsidan. Short entry på säljsidan. Kolla så att testkontot är på minst 15000 kr, annars blir positionsstorleken mindre än 1.

Comment

Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
              Alla modellerna utom Short entry ska ligga på köpsidan. Short entry på säljsidan. Kolla så att testkontot är på minst 15000 kr, annars blir positionsstorleken mindre än 1.

Nu har jag fått det att fungera, tack!

Comment

Hej
                skulle det gå att använda dax terminen istället?

Comment

Ursprungligen postat av Coola_Ola Visa inlägg
                  Hej
                  skulle det gå att använda dax terminen istället?
                  Japp, men resultatet skiljer sig åt rätt rejält åt det sämre när jag simulerat mot terminen för Pluto och galaxy

Comment

Min Pluto handlade inte på det skarpa kontot idag kl. 10.00.
                    Tror att antalet inte stämmer.
                    Kollade lokala ordertransaktioner och det ser ut att den ville köpa på tok för mycket.
                    Pluton handla väl max 5 positioner och min brukar köpa i steg om 9 st men ville nu köpa 81 st
                    Vad är det som kan ha gått fel?

Comment

• Hur stort är testkontot? Blev det 81 st DAX på testkontot?

Comment

• Ja det blev 81 st på testkontot.

Comment

• Saldot på testkontot är på 120000.

Comment

• Nåt annat som handlar på samma testkonto?

Comment

• Pluton har eget testkonto och skarpt konto.

Comment

• Nu sålde den av 81 st på testkontot.
                                Hur många positioner köpte den kl 10.00?

Comment

Working...
                                X