Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nybörjarfrågor

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Testade uppdatera, går betydligt snabbare.

Dock får jag liksom stora kluster av orders hyfsat tajt utspritt efter 1 köp eller säljsignal, som jag inte fick igår. Igår var det en köp och sen en sälja av innehavet. Inget annat är ändrat än uppdateringen.

Comment

• I analysbänken eller live?

Comment

• Bara i bänken.

Comment

• ah.. nu kom jag på det tror jag.. My bad..

Comment

• Jag har ett enkelt script som innebär köp när ett medelvärde korsar ett annat och sälj om de korsar varandra åt andra hållet.

När jag kör det i analysbänken så skulle jag vilja testa att lägga på ex en stopp loss mini long. Finns det nåt enklare sätt att göra det förutom att scripta in det i säljscriptet?

Comment

• Om du kör som ordermodeller i bänken är det enkelt att välja in även Stoplossmini long-modellen på säljsidan så körs den samtidigt.

Comment

• Fast när jag gör så och väljer stopploss mini long så försvinner det scriptet jag vill köra mot, då står det bara stopp loss mini long i script rutan.. känns som att det är nåt jag inte fattar här..

Comment

• Ah, men då gissar jag att du inte byggt en ordermodell för ditt script, utan bara väljer in scriptet i bänken? Du behöver stoppa in scriptet i en ordermodell tillsammans med antalscript och prisscript.

PS: Kolla avsnitt två i gamla kodkursen: https://www.autostock.se/produkter/u...g-egna-robotar

Comment

• kollar!

Tack

Comment

• Nu fattar jag vad du menade Rikard. Jag väljer in på rätt sätt och det kommer med två alternativ. Det aktuella säljscriptet och stop lossen. Men när jag tittar i den simulerade handeln ser jag en affär som stoplossen tveklöst skulle löst ut på. Behöver jag ändra något i stoploss scriptet för att den ska fatta att den ska gå in när jag kör den i analysbänken?

Det är en aktie jag handlar om det spelar roll?

Comment

• Det som behövs för Stoploss mini är att du angivit ”Flytnivå” för de sktuella instrumenten via ENTER > Indata

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                          Det som behövs för Stoploss mini är att du angivit ”Flytnivå” för de sktuella instrumenten via ENTER > Indata

Super

Känns bra att få svar på frågorna även under storhelg. Tack!

Comment

• Kan analysbänken övertrassera beloppet på testkontot? om tex handelsmodellen är på 20000, två aktier ger signal ungefär samtidigt. Kan den köpa för 40000 om det bara finns 30000 på kontot?

Comment

• Absolut, testkonton kan övertrasseras hur mycket som helst. Men man kan bygga in kontroll av det i köpscriptet tex om man vill hindra det:

Pengar_finns=gt(cash(t),2000) testar så att det finns minst 2000 kr ledigt.

Comment

• Jag vill använda en färdig lista, typ roc n roll SE för att köra en egen robot på och vill ha stop loss insatt.

Kan jag ansluta en stop loss på samtliga aktier i listan, samtidigt, och sätta en procentuell stop loss eller behöver jag ange ett beräknat värde för varje aktie?

Comment

Working...
                                X