Ngn mer som har prolem att logga in på vps.Varit fel hela dagen och är mycket irreterande just nu,när börsen är som den är.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Problem kursfeed
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Så här ser det ut.
Realtiden verkar inte fungera. NAT har ju en finess att kunna reparera feeden lite grovt i efterhand om realtiden saknas. Jag tolkar det alltså som att realtidsfeeden saknas och att det är reparationsfeeden som agerar.
mvh
Bertil FeedletareAttached Files
Comment
-
Jag kör också en annan applikation mot Nordnets API och det är problem där också.
Tappar anslutningen mot API:et varanan minut eller oftare.
Började lämpligt när USA började handla.
Och den ligger inte på en VPS av GleSYS, så problemet är 100% hos Nordnet.
Comment
-
Vet inte exakt var men idag verkar det ha varit lite störningar generellt, om det hänger ihop med DOS-attacker kan jag inte svara på, men det vi vet är att hela internet-infrastrukturen är hårt belastad av attacker och hemmajobbare. Fick ett par omstarter själv nu under sena eftermiddagen, men det hoppade igång av sig själv utan problem.
Comment
-
Någon mer som har haft problem med kursfeed idag? Har fått detta meddelandet större delen av eftermiddagen.
16:00 ORDER "xk) ETP Link Spread Alert buyside spärrar order för T SHRT OMX NORDNET 315" kurs 84.88
17:00 ORDER "xk) ETP Link Spread Alert buyside spärrar order för T SHRT OMX NORDNET 315" kurs 75.16
Comment
Comment