Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem kursfeed

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ngn mer som har prolem att logga in på vps.Varit fel hela dagen och är mycket irreterande just nu,när börsen är som den är.

Comment

• Har vps och inget problem med den idag!

Comment

• Vi har några rapporter idag om problem att logga in, GleSYS har felsökt hela dagen och det verkar vara vissa OS-varianter som påverkas. Vi ska prova att ändra protokoll för inloggningen.

Comment

• NAT går segt och startar om. Började 15.39
          Kan även Nordnets servrar vara utsatta för DDOS attacker?
          Nordnets hemsida fungerar OK.

mvh
          Bertil Felsökare

Comment

• Så här ser det ut.
            Realtiden verkar inte fungera. NAT har ju en finess att kunna reparera feeden lite grovt i efterhand om realtiden saknas. Jag tolkar det alltså som att realtidsfeeden saknas och att det är reparationsfeeden som agerar.

mvh
            Bertil Feedletare
            Attached Files

Comment

• Jag kör också en annan applikation mot Nordnets API och det är problem där också.
              Tappar anslutningen mot API:et varanan minut eller oftare.
              Började lämpligt när USA började handla.
              Och den ligger inte på en VPS av GleSYS, så problemet är 100% hos Nordnet.

Comment

• Vet inte exakt var men idag verkar det ha varit lite störningar generellt, om det hänger ihop med DOS-attacker kan jag inte svara på, men det vi vet är att hela internet-infrastrukturen är hårt belastad av attacker och hemmajobbare. Fick ett par omstarter själv nu under sena eftermiddagen, men det hoppade igång av sig själv utan problem.

Comment

• Nu kl 17.14 hoppade feeden igång igen.

mvh
                  Bertil Feedfinnare

Comment

• Min VPS slutade få feed kl. 16.25 och har inte fått tillbaka den än...

Comment

• Hm, hjälper omstart Autotrader?

Comment

• Någon mer som har haft problem med kursfeed idag? Har fått detta meddelandet större delen av eftermiddagen.
                        16:00 ORDER "xk) ETP Link Spread Alert buyside spärrar order för T SHRT OMX NORDNET 315" kurs 84.88
                        17:00 ORDER "xk) ETP Link Spread Alert buyside spärrar order för T SHRT OMX NORDNET 315" kurs 75.16

Comment

• Det började gappa ordentligt runt kl 16 i OMSX30 feeden, vinst som skulle blivit 4 pipps + blev -11 Så Rikard några nyheter angående Nordnet/Bloomberg?

Comment

• Hm, ok? Syns det direkt i OMXS30 realtidsdiagram? Jag kan inte se nåt speciellt där på min installation. Nån annan som haft störningar idag?
                            Attached Files

Comment

• Se bilder från Tick och 1 min candels, ser ut på tick(16:04:19-24) som att inga kurser på c 5 sek dåClick image for larger version

Name:	OMXS30 20200331_160419.png
Views:	1
Size:	133.3 KB
ID:	100728

Click image for larger version

Name:	OMXS30 20200331_kl16_1min Candels.png
Views:	1
Size:	131.5 KB
ID:	100729 och då. Gap på 1 min staplar

Comment

• Får inte lika stora gap tycker jag, men visst - ett par tre sekunder kanske. Kolla i Deblog.txt om det varit någon omstart just då.
                                Attached Files

Comment

Working...
                                X