Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Stämmer, men du behöver egentligen inte koppla bort först. Det räcker att ansluta på nytt efter uppdatering. När man godkänner bekräftelsen på anslutning skrivs anslutningen över med nya versionen.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
      Stämmer, men du behöver egentligen inte koppla bort först. Det räcker att ansluta på nytt efter uppdatering. När man godkänner bekräftelsen på anslutning skrivs anslutningen över med nya versionen.

Är det rätt om jag har vl) Senast betalt + 0,30kr i Sekvens 01?

Uppdaterade och gick in i ordermodellen och kikade.

Comment

• Japp, det är de nya prisscripten som simulerar slippage både i bänken och live på demokontot.

Comment

Japp, det är de nya prisscripten som simulerar slippage både i bänken och live på demokontot.

Sweet! Tackar så mycket :-)

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
            Är det några fler än jag som ligger fullinvesterade med Raptor efter dagens fina rörelse? Gillar det snabba droppet vid ca 16:15 om det är någon som glor på OMXS30 konstant under dagarna? En fin uppstuds imorn hade inte suttit fel för både Raptor och Fusion. Vågar nästan också säga att det bara är vi börsnördar som säger, "äntligen måndag" ;-)
            Finns inget värre än helger när kurserna är grå och statiska
            Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
            Alf Johansson, alias
            Börsapan

Comment

• Tyckte jag läste någonstans att programmet ska komma i en 64 version. Måste, trots inre motstånd, köpa en dator med något som heter Windows :-( . Räcker 8Gb eller ska man skala upp till 16Gb med tanke på ny version? Det blir iaf en 256Gb SSD.
              Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
              Alf Johansson, alias
              Börsapan

Comment

• Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inlägg
                Finns inget värre än helger när kurserna är grå och statiska

Tyckte jag läste någonstans att programmet ska komma i en 64 version. Måste, trots inre motstånd, köpa en dator med något som heter Windows :-( . Räcker 8Gb eller ska man skala upp till 16Gb med tanke på ny version? Det blir iaf en 256Gb SSD.
                Hehe exakt så är det :-)

Nej nej, du behöver inte en PC. Kör själv endast Mac, och det fungerar super att köra allt med Parallels. Visserligen så har jag min NAT körandes på en Virtuell Win10 som körs på en av mina servrar i min "farm". Alla är vi nördar på ett eller annat sett ;-)

SSD är ett måste tycker jag, och 16GB i RAM är ju inte fel men inget måste enligt mig iaf. Själv bytte jag precis upp mig från MacBook Pro 15" Retina 2012 till MacBook Pro 15" Retina with Touchbar - båda hade 16GB i RAM och det har fungerat super för min del. Min Parallels är alltid igång med bara ett fyra-fingers-svep bort och givetvis är alltid HK igång :-) Hur som helst... ett tips är iaf att testa Parallels, för det är riktigt fina grejer om man måste köra Windows.
                Last edited by walle; 2017-01-24, 01:04.

Comment

• Någon som har fått någon sälj nu kring öppning? Vill egentligen bara kolla så att jag har gjort rätt med återanslutning.

Comment

• Nej, inget ännu

Comment

• Det är väl inte vinst på GAV för de flesta ännu, min GAV ligger på 1513,35 så minst dit måste kursen komma innan den börjar sälja av.

Comment

• Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inlägg
                        Tyckte jag läste någonstans att programmet ska komma i en 64 version. Måste, trots inre motstånd, köpa en dator med något som heter Windows :-( . Räcker 8Gb eller ska man skala upp till 16Gb med tanke på ny version? Det blir iaf en 256Gb SSD.

Blir väl härligt att få slippa MAC lite! haha

PC är ju billiga idag så jag skulle nog lägga ett par hundra extra på att få 16 GB så klarar den större simuleringar när 64 bit-versionen är klar.

PS. http://www.autostock.se/produkter/au...kommendationer
                        Last edited by Rikard Autostock; 2017-01-24, 09:33.

Comment

• 10:10 ORDER "sl) Raptor Supermarket Sell OMXS30" kurs 1512.53$

Där kom den :-)

Comment

• Jag blev av med en grid till kl 10:36. Har 7 kvar nu.

Comment

• kl. 10.06, 10.17 och 10. 38 sålde Raptor.

Comment

Blir väl härligt att få slippa MAC lite! haha

PC är ju billiga idag så jag skulle nog lägga ett par hundra extra på att få 16 GB så klarar den större simuleringar när 64 bit-versionen är klar.

PS. http://www.autostock.se/produkter/au...kommendationer
                                Jag kommer gradera upp min dator trots att jag köpte i september. Tror att datorn snart ger upp. Frugan konstaterade att den har simulerat konstant sedan september. Natt som dag, spelar ingen roll.

Comment

Working...
                                X