Ursprungligen postat av walle

Visa inlägg

Allmänt meddelande

Collapse

No announcement yet.

Raptor

Collapse

X
- 

Jag har helt ärligt aldrig kollat så noga på DAX som jag har gjort den senaste tiden, och som ni sa tidigare så gapar den sjukt mycket, men väldigt intressant eftersom den rör sig lite mera (kanske beror på att priset är mycket högre än tex OMX?). Får försöka att ge mig på den påriktigt snart :-) Banditen rånar ju bra :-)Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inläggHar testat den i tidigt stadium och tror inte att det var riktigt så bra. Krävs nog en del anpassning. DAXen är svår.
Har frågat förut, men drar upp det igen när jag ändå är på G... tror ni att det skulle finnas en chans att optimera och tweeka Raptor mot DAX? Kan ha helt fel nu, men korrelerar inte OMX och DAX hyfsat mycket?
Comment
 - 

Haha kort och gott ;-) Man lär sig något nytt varje dag - ah... om man är kunskapstörstig iaf ;-)Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inläggwalle, som jag nämnt tidigare i något inlägg, tänk dig att varje candlestick är gjort av gummi, och hela tiden träffar ett betonggolv. Då har du DAX.
Comment
 - 

Raptor Supermarket long/sell/short/cover.... eller? :-)Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inläggHjärnan i pausläge, vilket script är det som ska vara anslutet till OMX för att Raptors affärer ska synas?
Comment
 - 

Nej, det var bara ett script anslutet tidigare. Lyckades skriva över den platsen med ett eget script, och nu kommer jag inte på vilket script som var anslutet. Någon som har en susning, saknar mina gula och blå prickar. Eller tänker jag fel, kommer dessa transaktioner fram på något annat sätt?
Comment
 - 

Mitt problem är att nu efter Nordeas utdelning ligger GAV för testkontot på 1590 så jag är nu minus sex-sju punkter där men på skarpa kontot är jag på ungefär break-even, vilket jag tolkar som att inget kommer säljas förrän index klättrar en bit över 1590 trots att det borde räcka med ca 1585-1587 för att den ska sälja av första griden.Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggDet behöver man inte göra, ETPerna faller inte lika mycket som index i utdelningstiderna eftersom de är terminsbaserade och utdelningarna redan är inräknade.

Comment
 - 

Ungefär samma här. Som tur e så ligger mit GAV på testkontot inte alls långt härifrån. Vet inte om man kan justera det i efterhand - GAVet på testkontot alltså.Ursprungligen postat av Freddan Visa inläggMitt problem är att nu efter Nordeas utdelning ligger GAV för testkontot på 1590 så jag är nu minus sex-sju punkter där men på skarpa kontot är jag på ungefär break-even, vilket jag tolkar som att inget kommer säljas förrän index klättrar en bit över 1590 trots att det borde räcka med ca 1585-1587 för att den ska sälja av första griden.
Comment

Comment