Ursprungligen postat av bat
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av walle Visa inläggOm du hade tänkt att köra live så måste du ändra de globala variablerna i scripten, annars får du en redig kollision.
Efter att ha ändrat värdena i toppen av Raptor Long:
datum1:=5
grid_atr:=0.5
Så får du längre ner i Raptor Long även ändra på de här två raderna:
setgvarif(datum1,871,1)
setgvarif(grid_atr,869,1)
Du får välja nya nummer för de globala variablerna och sedan justera i resten av ordermodellerna så att de får samma värden. Det är bara några få men ack så viktiga platser att redigera.
Edit: Kolla även VA scriptet för Sell där grid_atr används i beräkningarnaLast edited by Bari; 2017-10-06, 22:07.
Comment
-
Ursprungligen postat av Davidii111 Visa inläggKopplade om etp-link till minifutures som lega närmare mitt pref price på 100. Då gick raptor in och tog en kort position. Hur långt ifrån kan minifuture ligga ifrån pref price?
Comment
-
Ursprungligen postat av walle Visa inläggOm du hade tänkt att köra live så måste du ändra de globala variablerna i scripten, annars får du en redig kollision.
Comment
-
Ursprungligen postat av Bari Visa inläggJa det måste kopieras och skapas nya ordermodeller för att kunna köra Raptor live på DAX index.
Efter att ha ändrat värdena i toppen av Raptor Long:
datum1:=5
grid_atr:=0.5
Så får du längre ner i Raptor Long även ändra på de här två raderna:
setgvarif(datum1,871,1)
setgvarif(grid_atr,869,1)
Du får välja nya nummer för de globala variablerna och sedan justera i resten av ordermodellerna så att de får samma värden. Det är bara några få men ack så viktiga platser att redigera.
Comment
-
Ursprungligen postat av magnusb3 Visa inläggRent teoretiskt skulle den kunna ligga hur långt ifrån som helst så länge den är närmast Preferred price (och inte knockad). Jag kan ha fel, men det är så jag har förstått det.
Comment
-
Ursprungligen postat av Davidii111 Visa inläggOkej, det var min uppfattning också. Men den tog aldrig några korta positioner som alla andra hade tagit, då provade jag att koppla om till nya minifutures och då fungerade det.
Comment
-
Ursprungligen postat av Davidii111 Visa inläggDom fanns med i listan. Hur ser man det?
Dom minifutures jag hade innan var MINI S OMX NORDNET 23, 24 och 25.
Edit: Måste bara skriva känner jag - jag skulle rekommendera att inte handla warranter/minis mm innan man vet hur dom fungerar. Annars kan det sluta riktigt tråkigt. Men tveka aldrig att fråga vad som helst, ingen frågor är dumma frågor. :-)Last edited by walle; 2017-10-06, 13:31.
Comment
-
Vi har en betaversion av en ny DLL för Autotrader som innehåller ett eget lokalt conflation-filter för att sminka över problemet med ETP-feeden från NasdaqOMX. Mer info här: http://autostock.se/vbulletin/showth...0374#post50374
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggVi har en betaversion av en ny DLL för Autotrader som innehåller ett eget lokalt conflation-filter för att sminka över problemet med ETP-feeden från NasdaqOMX. Mer info här: http://autostock.se/vbulletin/showth...0374#post50374
.Attached FilesLast edited by JohanB; 2017-10-06, 15:18.
Comment
-
Ursprungligen postat av JohanB Visa inläggAJ, AJ, AJ...
.
Comment
-
Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inläggProva igen nu Johan, vi har flaggat om dig till Advanced.
tack
Comment
Comment