Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av bat Visa inlägg
    Jag gjorde en kopia av hela Raptor-modellen till en DAX specifik variant för att justera grid_atr och dess globala variabel.

Jag kan inte se att behöver justeras något annat för att inte störa en RaptorOMX med en RaptorDAX. Är det korrekt?

Mina optimeringskörningar ger samma resultat som Bari; en grid_atr=0.5 känns som en bra balans mellan drawdown och resultat.
    Om du hade tänkt att köra live så måste du ändra de globala variablerna i scripten, annars får du en redig kollision.

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
      Om du hade tänkt att köra live så måste du ändra de globala variablerna i scripten, annars får du en redig kollision.
      Ja det måste kopieras och skapas nya ordermodeller för att kunna köra Raptor live på DAX index.

Efter att ha ändrat värdena i toppen av Raptor Long:
      datum1:=5
      grid_atr:=0.5

Så får du längre ner i Raptor Long även ändra på de här två raderna:

setgvarif(datum1,871,1)
      setgvarif(grid_atr,869,1)

Du får välja nya nummer för de globala variablerna och sedan justera i resten av ordermodellerna så att de får samma värden. Det är bara några få men ack så viktiga platser att redigera.

Edit: Kolla även VA scriptet för Sell där grid_atr används i beräkningarna
      Last edited by Bari; 2017-10-06, 22:07.

Comment

• Kopplade om etp-link till minifutures som lega närmare mitt pref price på 100. Då gick raptor in och tog en kort position. Hur långt ifrån kan minifuture ligga ifrån pref price?

Comment

• Ursprungligen postat av Davidii111 Visa inlägg
          Kopplade om etp-link till minifutures som lega närmare mitt pref price på 100. Då gick raptor in och tog en kort position. Hur långt ifrån kan minifuture ligga ifrån pref price?
          Rent teoretiskt skulle den kunna ligga hur långt ifrån som helst så länge den är närmast Preferred price (och inte knockad). Jag kan ha fel, men det är så jag har förstått det.

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
            Ja, det är jag med på. Men vad kan se finns det inget annat globalt än grid_atr och datum som behöver justeras och därmed kan krocka. Stämmer det?

Comment

• Ursprungligen postat av Bari Visa inlägg
              Ja det måste kopieras och skapas nya ordermodeller för att kunna köra Raptor live på DAX index.

Efter att ha ändrat värdena i toppen av Raptor Long:
              datum1:=5
              grid_atr:=0.5

Så får du längre ner i Raptor Long även ändra på de här två raderna:

setgvarif(datum1,871,1)
              setgvarif(grid_atr,869,1)

Du får välja nya nummer för de globala variablerna och sedan justera i resten av ordermodellerna så att de får samma värden. Det är bara några få men ack så viktiga platser att redigera.
              Ja, det är precis det jag justerat. Hade varit snyggare att kunna ha samma script och brutit ut dessa variabler. För några enskilda index spelar det ju inte så stor roll men om man skulle vilja optimera värden för fler instrument blir det rätt kladdigt snabbt.

Comment

• Ursprungligen postat av magnusb3 Visa inlägg
                Rent teoretiskt skulle den kunna ligga hur långt ifrån som helst så länge den är närmast Preferred price (och inte knockad). Jag kan ha fel, men det är så jag har förstått det.
                Okej, det var min uppfattning också. Men den tog aldrig några korta positioner som alla andra hade tagit, då provade jag att koppla om till nya minifutures och då fungerade det.

Comment

Okej, det var min uppfattning också. Men den tog aldrig några korta positioner som alla andra hade tagit, då provade jag att koppla om till nya minifutures och då fungerade det.
                  Har du kollat så att de minis du hade incheckade inte var knockade?

Comment

• Dom fanns med i listan. Hur ser man det?
                    Dom minifutures jag hade innan var MINI S OMX NORDNET 23, 24 och 25.

Comment

Dom fanns med i listan. Hur ser man det?
                      Dom minifutures jag hade innan var MINI S OMX NORDNET 23, 24 och 25.
                      Dom är knockade för länge sedan. Du ser det genom att det inte finns några priset ställda, och för att kolla knockoutnivån så kan du logga in på Nordnets hemsida och titta under Nordnet Markets.

Edit: Måste bara skriva känner jag - jag skulle rekommendera att inte handla warranter/minis mm innan man vet hur dom fungerar. Annars kan det sluta riktigt tråkigt. Men tveka aldrig att fråga vad som helst, ingen frågor är dumma frågor. :-)
                      Last edited by walle; 2017-10-06, 13:31.

Comment

• Vi har en betaversion av en ny DLL för Autotrader som innehåller ett eget lokalt conflation-filter för att sminka över problemet med ETP-feeden från NasdaqOMX. Mer info här: http://autostock.se/vbulletin/showth...0374#post50374

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                          Vi har en betaversion av en ny DLL för Autotrader som innehåller ett eget lokalt conflation-filter för att sminka över problemet med ETP-feeden från NasdaqOMX. Mer info här: http://autostock.se/vbulletin/showth...0374#post50374
                          AJ, AJ, AJ...
                          .
                          Attached Files
                          Last edited by JohanB; 2017-10-06, 15:18.

Comment

• Det är för att Betatest-delen på forumet är blockerat för vanliga användare.

Comment

• Ursprungligen postat av JohanB Visa inlägg
                              AJ, AJ, AJ...
                              .
                              Prova igen nu Johan, vi har flaggat om dig till Advanced.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                                Prova igen nu Johan, vi har flaggat om dig till Advanced.

Advanced, huh?

tack

Comment

Working...
                                X