Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av JMillard81 Visa inlägg
    Vad var orsaken till att den ursprungliga modellen av Raptor övergavs? Tittar man bakåt verkar den ju helt fantastisk. Av 12 dagar hade den 1 minusdag. Sedan kom någon uppdatering där det missats med tidspärren om jag minns rätt som gjorde att den kunde ta position redan 9.01. Då gick det dåligt. När det korrigerade gjordes samtidigt någon/några andra ändringar och Raptor fortsatte gå rätt okej. Så vad var egentligen själva orsaken till att den ändrades? Vilka var de stora svagheterna med den ursprungliga Raptor?
    Detta är en fråga för Rikard, men jag tror att forumet inte var nöjd när det kom större rörelser och Raptor stod utanför efter avslutad trade. Man ville ha en mer trendföljande strategi. En nackdel med den första versionen är det ofta blir små vinster och att förluster samtidigt kan skena. Om jag minns rätt kunde bara exit tas om mfi slår i taket resp golvet eller take profit. Hittar man en bra stopp-exit kan den bli bra.

Comment

• Ursprungligen postat av LillWicke Visa inlägg
      Ingen höjdardag...
      +7,5 punkter.
      Sorry för sent svar.
      Hur har din Raptor skött sig den här veckan?

Comment

Hur har din Raptor skött sig den här veckan?
        Må 28/5 +26 punkter
        Ti 29/5 + 7,5 punkter
        On 30/5 + 18,5 punkter

Comment

Må 28/5 +26 punkter
          Ti 29/5 + 7,5 punkter
          On 30/5 + 18,5 punkter
          Skapligt
          Kör du då kombinerad mfi från alla 30 instrument eller du nöjde dig med terminens mfi?

Comment

• Ursprungligen postat av cerion Visa inlägg
            Skapligt
            Kör du då kombinerad mfi från alla 30 instrument eller du nöjde dig med terminens mfi?
            I det här fallet har det varit terminens mfi.

Jag har också gjort en parallell Raptor med script i Excel som hämtar data från alla 30 instrumenten genom AT8. Den är stabilare och går ännu bättre, men tyvärr finns det ju ingen scriptfunktion som kan hämta data från Excel, mig veterligen. Att Nat inte har export/import till/från Excel är lite märkligt, och ett måste enligt mig. Hoppas det kommer i Pro.

Comment

I det här fallet har det varit terminens mfi.

Jag har också gjort en parallell Raptor med script i Excel som hämtar data från alla 30 instrumenten genom AT8. Den är stabilare och går ännu bättre, men tyvärr finns det ju ingen scriptfunktion som kan hämta data från Excel, mig veterligen. Att Nat inte har export/import till/från Excel är lite märkligt, och ett måste enligt mig. Hoppas det kommer i Pro.
              Så din Raptor är mer som ursprungsraptor? Vad är egentligen skillnaderna?

Comment

• 10:32 ORDER "sl) OMX Raptor long OMXS302F" price 988.25
                12:37 ORDER "sl) OMX Raptor exit long OMXS302F" price 980.00
                -8,25p

14:30 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302F" price 974.25
                16:11 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302F" price 974.00
                +0,25p

Resultat: -8p

Ingen bra vecka för nya Raptor tyvärr.

Comment

• Hej !
                  Tänkte använda Raptor för första gången. I användarmanualen står under Indata script att man skall ange antal i fältet Raptor köpantal resp Raptor blankantal. I min senaste NAT står på samma platser Fält 22 resp Fält 23. Är det där antalen skall anges? I manualen står inte heller att man behöver ansluta scripten till diagrammet. Inte heller står om diagrammet måste ha en viss upplösning. Jag har inte riktigt hängt med i alla svängar runt Raptor. Antar att senaste versionen säljer allt innan börsslut, eller måste man koppla tilll det scriptet? Är stoploss och takeprofit OK, eller skall man komplettera med det?
                  undrar
                  Bertil

Comment

• Hej!
                    Om du uppdaterar både programmet och Standardmodeller så kommer det att stå Raptor i fält 22 och 23, där uppger du kontrakten med minustecken framför Short.
                    Ansluter du scripten så ritas det Long och Shortnivå.
                    Senaste har ingen övernattning och den ligger inte i marknaden hela tiden.
                    Du kan lägga till SL och TP om du vill.

Comment

Så din Raptor är mer som ursprungsraptor? Vad är egentligen skillnaderna?
                      Ja, likheten är Raptors ursprungsmotor mfi, som jag tycker är väldigt bra, allt annat är annorlunda.

Comment

• Det verkar som om de flesta här kör med olika hemmasnickrade versioner av Raptor. Det skulle vara mycket intressant att veta hur det går för alla så att vi kan gämföra och hitta den mest framgångsrika varianten.

Skulle det vara möjligt för alla här att göra en kort beskrivning av sina modeller, och redovisa vilka affärer som görs varje dag med de modellerna?

Själv kör jag ett gemensamt konto med JMillard81, eftersom jag bott utomlands och inte haft någon inkomst i Sverige på ett par år.

Det är en omodifierad Raptor med senaste uppdateringen, men med en stoploss som vi tidigare haft på 8 punkter och några manuella take-profit, och resultatet har väl sedan senaste uppdateringen varit allt annat än spektakulärt...

Comment

Ja, likheten är Raptors ursprungsmotor mfi, som jag tycker är väldigt bra, allt annat är annorlunda.
                          Lust att posta scripten? eller förklara hur den fungerar utöver MFI-vilkoret?

Comment

• Klart han inte avslöjar dom där fantastiska scripten här på forumet.

Comment

Må 28/5 +26 punkter
                              Ti 29/5 + 7,5 punkter
                              On 30/5 + 18,5 punkter
                              Om det här stämmer är det spektakulärt bra. Känns som Rankor fast på riktigt

LillWicke - försöker mig på att lirka lite - kan du kort bara nämna två indikatorer/metoder (inga detaljer behövs) utöver gundMFI-motorn du använder? Jag antar att MA är den ena men...

Comment

• Ser ut som att det ändå skulle kunna vara MACD fast med halverade medelvärden.....ska se om man kan bygga Raptor med MACD i scriptkod istället så att man kan labba med olika periodvärden.

Comment

Working...
                                X