Ursprungligen postat av JMillard81
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Raptor
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av LillWicke Visa inläggIngen höjdardag...
+7,5 punkter.
Sorry för sent svar.
Comment
-
Ursprungligen postat av JMillard81 Visa inläggHur har din Raptor skött sig den här veckan?
Ti 29/5 + 7,5 punkter
On 30/5 + 18,5 punkter
Comment
-
Ursprungligen postat av LillWicke Visa inläggMå 28/5 +26 punkter
Ti 29/5 + 7,5 punkter
On 30/5 + 18,5 punkter
Kör du då kombinerad mfi från alla 30 instrument eller du nöjde dig med terminens mfi?
Comment
-
Ursprungligen postat av cerion Visa inläggSkapligt
Kör du då kombinerad mfi från alla 30 instrument eller du nöjde dig med terminens mfi?
Jag har också gjort en parallell Raptor med script i Excel som hämtar data från alla 30 instrumenten genom AT8. Den är stabilare och går ännu bättre, men tyvärr finns det ju ingen scriptfunktion som kan hämta data från Excel, mig veterligen. Att Nat inte har export/import till/från Excel är lite märkligt, och ett måste enligt mig. Hoppas det kommer i Pro.
Comment
-
Ursprungligen postat av LillWicke Visa inläggI det här fallet har det varit terminens mfi.
Jag har också gjort en parallell Raptor med script i Excel som hämtar data från alla 30 instrumenten genom AT8. Den är stabilare och går ännu bättre, men tyvärr finns det ju ingen scriptfunktion som kan hämta data från Excel, mig veterligen. Att Nat inte har export/import till/från Excel är lite märkligt, och ett måste enligt mig. Hoppas det kommer i Pro.
Comment
-
10:32 ORDER "sl) OMX Raptor long OMXS302F" price 988.25
12:37 ORDER "sl) OMX Raptor exit long OMXS302F" price 980.00
-8,25p
14:30 ORDER "sl) OMX Raptor short OMXS302F" price 974.25
16:11 ORDER "sl) OMX Raptor exit short OMXS302F" price 974.00
+0,25p
Resultat: -8p
Ingen bra vecka för nya Raptor tyvärr.
Comment
-
Hej !
Tänkte använda Raptor för första gången. I användarmanualen står under Indata script att man skall ange antal i fältet Raptor köpantal resp Raptor blankantal. I min senaste NAT står på samma platser Fält 22 resp Fält 23. Är det där antalen skall anges? I manualen står inte heller att man behöver ansluta scripten till diagrammet. Inte heller står om diagrammet måste ha en viss upplösning. Jag har inte riktigt hängt med i alla svängar runt Raptor. Antar att senaste versionen säljer allt innan börsslut, eller måste man koppla tilll det scriptet? Är stoploss och takeprofit OK, eller skall man komplettera med det?
undrar
Bertil
Comment
-
Hej!
Om du uppdaterar både programmet och Standardmodeller så kommer det att stå Raptor i fält 22 och 23, där uppger du kontrakten med minustecken framför Short.
Ansluter du scripten så ritas det Long och Shortnivå.
Senaste har ingen övernattning och den ligger inte i marknaden hela tiden.
Du kan lägga till SL och TP om du vill.
Comment
-
Ursprungligen postat av JMillard81 Visa inläggSå din Raptor är mer som ursprungsraptor? Vad är egentligen skillnaderna?
Comment
-
Det verkar som om de flesta här kör med olika hemmasnickrade versioner av Raptor. Det skulle vara mycket intressant att veta hur det går för alla så att vi kan gämföra och hitta den mest framgångsrika varianten.
Skulle det vara möjligt för alla här att göra en kort beskrivning av sina modeller, och redovisa vilka affärer som görs varje dag med de modellerna?
Själv kör jag ett gemensamt konto med JMillard81, eftersom jag bott utomlands och inte haft någon inkomst i Sverige på ett par år.
Det är en omodifierad Raptor med senaste uppdateringen, men med en stoploss som vi tidigare haft på 8 punkter och några manuella take-profit, och resultatet har väl sedan senaste uppdateringen varit allt annat än spektakulärt...
Comment
-
Ursprungligen postat av LillWicke Visa inläggJa, likheten är Raptors ursprungsmotor mfi, som jag tycker är väldigt bra, allt annat är annorlunda.
Comment
-
Ursprungligen postat av LillWicke Visa inläggMå 28/5 +26 punkter
Ti 29/5 + 7,5 punkter
On 30/5 + 18,5 punkter
LillWicke - försöker mig på att lirka lite - kan du kort bara nämna två indikatorer/metoder (inga detaljer behövs) utöver gundMFI-motorn du använder? Jag antar att MA är den ena men...
Comment
Comment