If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag kör den inte skarpt för närvarande, så jag vet inte.
Jag håller på med att testa ut några olika ideér, som är tänkta att leda till att versionen så småningom automatiskt blir adaptiv till olika typer av marknader.
Tänkte vara lite fräck och väcka liv i denna tråd. Nu under semestern var min plan att köra Raptor (en av de ursprungliga modellerna) på ett kontrakt mest för att se hur den skötte sig, dvs den modell som enbart gjorde en affär på morgonen.
Tyvärr var det lite tekniska bekymmer innan jag åkte på semester så jag har inte kört något. Ser dock fram emot Nat PRO och speciellt simulatorn för backtesning.
Tror Raptor som den var tänkt från börjar har en väldigt bra potential. Ska bli spännande att se ursprungsmodellen tillsammans med nyare versionen backtestade ordentligt med en förhoppning om att vi tillslut ska hitta en så bra modell som möjligt.
En lite fråga:
När nya PRO kommer, har jag förstått det som att allt kommer köras i realtid istället för i 5-sekunders tick. Kommer backtesningen kunna göras både med 5-sekunder-tick och i realtid? Hur långt tillbaka finns tickdata sparad?
Jag kör den inte skarpt för närvarande, så jag vet inte.
Jag håller på med att testa ut några olika ideér, som är tänkta att leda till att versionen så småningom automatiskt blir adaptiv till olika typer av marknader.
När det gäller vollan har jag varit tvungen att skapa ett eget mått, de befintliga måtten tyckte jag inte dög, de var för trubbiga. Måttet är inte beroende av tiden i traditionell mening.
När det gäller vollan har jag varit tvungen att skapa ett eget mått, de befintliga måtten tyckte jag inte dög, de var för trubbiga. Måttet är inte beroende av tiden i traditionell mening.
Riktigt intressant, är intresserad av att testa något liknande med
To you care to elaborate on that? dvs hur ditt mått på vollan är konstruerat?
LillWicke: För MFI, Kör du en emulerad variant av index (som du tidigare i tråden föreslog) eller är mäter du MFI på terminen?
Rickard: Hur ser spreaden ut på Öhmans specialemitterade minifutures på omx? ligger de bättre än sip-nordics 0,6 punkter. Om man skall handla i ISK/KapF och köra raptor, vilket instrument skulle du då föredra att handla med hävstång?
Comment