Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Den 25:e såldes allt jag hade i två omgångar och sedan har inget hänt. Har för mig att jag uppdaterade och återsnslöt efter handeln den 25:e men kan ha varit den 26:e.

Comment

• Det finns ett villkor för att köpa nya grids förutom grundsignalen, och det är att det skett en sälj innevarande dag. Så om allt såldes 25:e ska den inte ha agerat efter det eftersom grundsignalen inte triggats efter det (Dagens Low lägre än tre föregående dagarnas Low).

Comment

• Det kan vara något med återanslutning eller vad som helst. Positionsstorlek kan även bero på startdatum och det kan man testa genom att köra olika simuleringar.

Comment

• Några små saker som säkert inte är viktigt. lasttrade-4 sparas för köp resp sälj. Den används väl sedan aldrig och påverkar inget. Kanske löst på annat sätt. Cash(a) används för att kolla om det finns medel tillgängligt. I simulering med ett instrument skulle man kunna ersätta den med abs(mult(portfolio(v),c)) för att spegla verkligt positionsvärde vid order. Det ökar vinsten något. Jag tar upp detta ur ett eget syfte. Jag har byggt simuleringsscript som analyserar index och kan handla minis med exakt samma affärtidpunkter som originalanalysen. Cash(a) är det enda jag vill ändra till ovanstående för att få det 100% rätt.

Comment

• Retval() används för att spara ner tidstämpel, det känns av ETP Link trigger som väntar 20 sek. Då hinner Raptor ångra sig utan att det blir skarpa transar.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
              Det finns ett villkor för att köpa nya grids förutom grundsignalen, och det är att det skett en sälj innevarande dag. Så om allt såldes 25:e ska den inte ha agerat efter det eftersom grundsignalen inte triggats efter det (Dagens Low lägre än tre föregående dagarnas Low).
              Okej, men lite konstigt att den sålde allt den 25:e kan man tycka.

Comment

Det finns ett villkor för att köpa nya grids förutom grundsignalen, och det är att det skett en sälj innevarande dag. Så om allt såldes 25:e ska den inte ha agerat efter det eftersom grundsignalen inte triggats efter det (Dagens Low lägre än tre föregående dagarnas Low).
                Om jag fattar det rätt nu då... Så om den kommande måndagens low inte är lägre än 1524 (som är low den 25e) så kommer ingen ny köpsignal att triggas?

Comment

• Det stämmer, 1524 blir gränsen imorgon.

Alla grids med vinst säljs, så om det inte fanns väldigt många åkte nog hela positionen den 25:e. Därefter ingen ny grundsignal att gå in igen.

Comment

Det stämmer, 1524 blir gränsen imorgon.

Alla grids med vinst säljs, så om det inte fanns väldigt många åkte nog hela positionen den 25:e. Därefter ingen ny grundsignal att gå in igen.
                    Exakt, då är allt som det ska för de som blev av med de sista gridsen den 25e. :-)

Comment

• Alla script satta, i morgon måndag blir det handel på skarpt ISK. Blir spännande dagar framöver, optimistisk
                      Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
                      Alf Johansson, alias
                      Börsapan

Comment

• Rikard, jag har 8 grids på kontot. Tänkte justera upp det fiktiva kontot. Kan det störa Raptor så den kommer i osynk?

Comment

• Går fint att justera.

Comment

• Lite orolig för att Raptor inte gillar när man stökar runt i dess bo

Tänkte eventuellt släppa ut min Predator T8 på testbanan nästa vecka... Skriver rent alla skript. Körde med Predictive average men funkar också även med min Ranger prognos.

Comment

• Kom på nu att det är "short-zone" from idag fram till 5:e feb. Får se hur Raptor hanterar det.

Comment

Kom på nu att det är "short-zone" from idag fram till 5:e feb. Får se hur Raptor hanterar det.
                                Alltså att den skulle kunna gå kort fram till den 5e feb? Historisk brukar väl slutet av jan vara en stark period, eller har jag fel?

Comment

Working...
                                X