Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ingen köpsignal idag för de som hade 0 grids?

Edit: är det datum-inställningarna som blockar?
    Last edited by walle; 2017-01-31, 17:50.

Comment

• Hej,

Jag har gjort ett försök att bryta ned Raptors avkastning per månad 2003-2016 för att se om man kan lära sig nåt av det. Bifogar resultatet för diskussion.
      Resultat för varje månad är inte sorterat efter år utan stigande då det var lättare att hitta medianvärdet då.
      Tycker mig se att juli och december månad har varit de som producerat stabilast under perioden.

Indata är taget från Rikards avkastningsfil Raptor_170125 som jag vill minnas har hävstång=2

/Fredrik
      Attached Files

Comment

• Wow, coolt! Intressant att ingen enskild månad i snitt går back.

Comment

• Hur fungerar lokala ordertransaktioner? Ser man alla transar som gått via ETP, även de som inte gått igenom? Har två ordrar som gått igenom, markerade med gult, och varför väljer Raptor att lägga position på 36 minis med 10 grid angivet. Kan den lägga order på flera grids samtidigt? Köp och sälj avklarat inom den tid som finns i ETP, blev första DD:n.

Får man ta en programfråga här? Installerade autostock på min nya PC Får dock inte fram knappraden till vänster från PRO versionen, funkar på macen
          Attached Files
          Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
          Alf Johansson, alias
          Börsapan

Comment

• Lokala ordertransar visar alla order, de som är märkta med S är order Skickade från ordermodell, T är Trades - dvs skarpa transar rapporterade från Nordnet. M är manuella orders, och L är "Local", dvs simulerade orders från ordermodeller.

Man kan filtrera på konton, instrument och ordertyp i senaste programversionen.

Om två order har gått igenom för index på demokontot kan du se hur många andelar dessa var på. Samma antal borde ju ha handlats av ETP Link under förutsättning att innehavet var identiskt innan ordrarna. Om det tex var tomt på skarpa kontot men det fanns innehav på testkontot synkas det direkt av ETP Link när den ansluts.

Knapplisten laddas ner när du kör programuppdatering via Hjälp.

Comment

• Hmmm, har uppdaterat både programvara och samtliga modeller, med omstart av programmet. Tomt i vänstermenyn trots detta.
              Alf Johansson, alias
              Börsapan

Comment

• Står det Autotrader Pro överst i program-headern?

Comment

• Ja det är rätt version
                  Alf Johansson, alias
                  Börsapan

Comment

• Ok, men då borde absolut "skiftnyckeln" synas i listen så att du kan tända knappraden?

PS. Trevlig blogg by the way!
                    Last edited by Rikard Autostock; 2017-01-31, 20:11.

Comment

• Tack för det

Det finns två containrar för moduler, den ena är fylld med basversionens knappar, sen finns det en tom container. Det går att lägga dem ovanför varandra, och bredvid. Misstänker att den tomma containern ska innehålla Prodelen, och där ska väl skiftnyckeln befinna sig.
                      Alf Johansson, alias
                      Börsapan

Comment

• Ok, gör så här:

Leta upp katalogen c:/programdata/autotraderbas

Radera filen CustomFixedScripts.xml

Kör en programuppdatering på nytt, så tankas filen ner igen.

Comment

• Japp, nu fungerade det. Tack för hjälpen, och till er andra att jag tog det i fel tråd.
                          Alf Johansson, alias
                          Börsapan

Comment

• Fick du ordrar från Raptor idag Apan?

Comment

• Haha, heter Alf kallas för Affe vilket betyder apa på tyska Nu vet alla här vad Börsapan kommer från. Fick någon konstig order, men det beror på att jag startade Raptor skarp idag från noll. Nu väntar jag på att det ska bli 3 dagar down på close så den kan börja arbeta åt mig.
                              Alf Johansson, alias
                              Börsapan

Comment

• Ursprungligen postat av xdaytrader Visa inlägg
                                Haha, heter Alf kallas för Affe vilket betyder apa på tyska Nu vet alla här vad Börsapan kommer från. Fick någon konstig order, men det beror på att jag startade Raptor skarp idag från noll. Nu väntar jag på att det ska bli 3 dagar down på close så den kan börja arbeta åt mig.
                                Hehe yes, jag har kikat på din blogg vilket ser riktigt fin och intressant ut :-) Ville bara skoja till det lite med att förkorta Börsapan :-) Hoppas att du tog det på rätt sett.

Ok då är jag med. Har själv två konton som väntar på nya grids och ett konto som har 10st för tillfället. Då väntar vi med spänning på att Raptor ska börja jobba åt oss :-)

Rikard, var det inte att dagen low ska vara lägre än low tre dagar bakåt för att Raptor skulle ta sin grundposition? Eller var det kursen vid stängning som ska vara lägre än low tre dagar bakåt? Om det var första alternativet, borde den inte handlat då? Ursäkta en dum fråga kanske, har inte kollat diagrammet idag så noga.

Comment

Working...
                                X