Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Titta hur det ser ut i Starta > Larm och meddelanden. Står det något om ETP Link där?

Comment

• Hej,

Startad upp Raptor i torsdags men har fortfarande inte fått någon signal. Verkar som andra har fått signaler både idag och i fredags. Har dubbel kollat både Youtube videon och dokumentationen så jag tror jag satt upp den rätt. Någon ide om vad jag kan ha missat?

Comment

• Grundsignalen för att gå Long första gången har inte triggats på någon vecka, så det är nog helt ok. Du kan alltid kicka igång den manuellt genom att köpa första 1/10-delen manuellt på testkontot.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
          Titta hur det ser ut i Starta > Larm och meddelanden. Står det något om ETP Link där?
          Detta är alla meddelanden idag:
          09:01 HÖGSTA kurs passerad för B LONGOMX XY CBK(35)(93.60)
          09:01 GSM larm sänt!
          09:07 ORDER "sl) Raptor Supermarket Sell OMXS30" kurs 1569.55
          09:07 GSM larm sänt!
          09:46 ORDER "sl) Raptor Supermarket long OMXS30" kurs 1566.84
          09:46 GSM larm sänt!
          13:18 ORDER "sl) Raptor Supermarket Sell OMXS30" kurs 1569.98
          13:18 GSM larm sänt!
          13:50 LÄGSTA kurs passerad för HM B(246.00)
          13:50 GSM larm sänt!

Comment

• Ursprungligen postat av Sobel Visa inlägg
            Detta är alla meddelanden idag:
            09:01 HÖGSTA kurs passerad för B LONGOMX XY CBK(35)(93.60)
            09:01 GSM larm sänt!
            09:07 ORDER "sl) Raptor Supermarket Sell OMXS30" kurs 1569.55
            09:07 GSM larm sänt!
            09:46 ORDER "sl) Raptor Supermarket long OMXS30" kurs 1566.84
            09:46 GSM larm sänt!
            13:18 ORDER "sl) Raptor Supermarket Sell OMXS30" kurs 1569.98
            13:18 GSM larm sänt!
            13:50 LÄGSTA kurs passerad för HM B(246.00)
            13:50 GSM larm sänt!

Tror jag vet vad som orsakat detta, men kan inte förstå:

Kollade scriptrapporten och saknade köp-kopplingen för min mini, men sälj fanns. Anslöt då ordermodellen för köp igan. Fick svaret att koppllingen var "SANN vill du..."

Jag anslöt igen och nu finns den där igen. Men, jag kan ta gift på att jag aldrig rört denna anslutning mellan fredagen och måndag. Men man kan ju alltid ta någon mindre farligt gift i fall jag har fel. Kan jag på något sätt omedvetet kopplat loss ETP minilong köp?

Anslutningen för sälj var kvar, men inte heller de två orderarna gick till marknaden

Comment

• Aha, då vill ETP Link köpa minin direkt, så den kommer köpas på en gång när börsen öppnar imorgon. Verkställde du kopplingarna mellan varje? Annars kanske bara den du gjorde sist blev kopplad.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                Aha, då vill ETP Link köpa minin direkt, så den kommer köpas på en gång när börsen öppnar imorgon. Verkställde du kopplingarna mellan varje? Annars kanske bara den du gjorde sist blev kopplad.
                Förstår inte din fråga. Jag gjorde om kopplingarna nu på kvällen. Jag hade stängt Autostock och datorn. Öppnade allt igen och gjorde ny anslutningar efter jag upptäckt att köp-anslutningen inte var där. Men kanske ändå var där med tanke på felmeddelandet.

Comment

• Ursprungligen postat av Sobel Visa inlägg
                  Förstår inte din fråga. Jag gjorde om kopplingarna nu på kvällen. Jag hade stängt Autostock och datorn. Öppnade allt igen och gjorde ny anslutningar efter jag upptäckt att köp-anslutningen inte var där. Men kanske ändå var där med tanke på felmeddelandet.
                  Tror jag kommit på vad jag gjort fel.

Hade ETP-link från två fiktiva konton till samma mini. Är det så att ETP-link inte utför länken om det bli förvirring?

Vad är best practice för att hålla reda på alla kopplingar. Tycker det är allt för lätt att strula till det.

Comment

• Ah, det förklarar nog det hela. Då blir det krock.

Enklast att se alla kopplingar är att gå till Starta > Orderdialog > Anpassa automatisk orderläggning, så ser man alla kopplingar på samtliga konton. Först när man markerar en ordermodell visas kopplingarna för just det konto som är valt i menyraden.

Annars kan man klicka ENTER på ett instrument man vill veta lite mer om, och välja fliken längst till höger så syns kopplingarna för just det instrumentet.

Comment

• Fick från Autostock Messenger:

09:52 ORDER "sl) Raptor Supermarket sell omxs30 kurs 1569,01

09:52 ORDER "sl) Raptor Supermarket long omxs30 kurs 1569,05

Blå markering dök upp i diagrmmet men ingeting hände skarpt på kontot.
                      Hade 10 grids och dessa kvarstår. Det verkar som det blivit både köp och sell?

Comment

• Ursprungligen postat av Kjeld Visa inlägg
                        Fick från Autostock Messenger:

09:52 ORDER "sl) Raptor Supermarket sell omxs30 kurs 1569,01

09:52 ORDER "sl) Raptor Supermarket long omxs30 kurs 1569,05

Blå markering dök upp i diagrmmet men ingeting hände skarpt på kontot.
                        Hade 10 grids och dessa kvarstår. Det verkar som det blivit både köp och sell?
                        Yes så kan det bli ibland. Det ligger en delay i ETP-link som gör att det inte händer något på det skarpa kontot. Fick samma jag med.

Comment

• Det är precis vad vi håller på med.

http://autostock.se/vbulletin/showth...link#post43267

Comment

• Nära inkoppling nu men hög eller låg hävstång?

Hej

* Är det någon som vill utveckla, kritisera, favorisera Rikards tänk med mkt hög hävstång och BEST minisar vs lägre hävstång och classic minis?

* Tänker jag rätt angående återinvestering hos raptor om jag säger att man själv måste ändra summan på det fiktiva kontot efterhand som kontot går +(-) för att hela summan ska användas?

* Måste jag alltid ha marginal på det skarpa kontot så att det täcker alla grids? Vad händer om jag inte har täckning för alla 10? (Jag förstår att minins hävstång påverkar hur mkt cash jag behöver på det skarpa kontot)

Comment

• Punkt 1: Kom igen nu och kommentera!

Punkt 2: Det virtuella kontot ändrar sig ju också i takt med resultatet från handeln så det sköter sig ganska bra själv. Viss diskrepans uppstår säker ändå med tiden så en viss regelbunden koll då och då skadar inte.

Punkt 3: Det som händer om ETP Link försöker köpa för pengar som inte finns är att ordrarna blir blockerade och man blir mailbombad av larm från ETP Link. Annars inget speciellt, men visst är det bra att ha pengar för alla positioner som kan tas. Här är ju ett av argumenten för att köra med högre häv, det blir helt enkelt mindre risk att man får slut på pengar trots bibehållen position i marknaden.

Comment

• Enligt min syn så går det inte riktigt att argumentera emot hög häv. Man frigör kapital till annat med samma exponering. Sålänge man har ett vettigt avstånd till knockouten. Tex så kör jag mini b med ungefär 15 i häv. Det ger en fin hävstång och samtidigt en rätt lång bit till stoppen, man bör ju hålla lite koll känner jag oavsett häv. Det går ju inte att komma ifrån att man får byta minis om inte börsen står helt stilla. Fördelen med mini b, och det har jag skrivit tidigare, är att knockouten och finansieringsnivån ligger på samma nivå, vilket ger längre till knockouten för ungefär samma pris som en klassisk mini. Givetvis kanske man inte bör köra på 40-50x i häv för då ligger stoppen för nära, iaf enligt mig. Nä varför ligga inne med 200K när man kan få ungefär samma resultat för kanske 50K. Då finns det ju plats att klämma in en Fusion och kanske en F/G också ;-)

Är också sugen på att höra motargument - so hit it :-)

Ett litet tillägg är ju att CBK's minis har lägre spread än tex BNP. Inte mycket i nuet, men på lite längre sikt så blir det allt något.
                                Last edited by walle; 2017-02-14, 18:02.

Comment

Working...
                                X