If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Och tur var väl det med tanke på USA-börserna... Jag fick några sälj i Raptor idag, men sen köpte min också på sig lite ytterligare, så jag har väl åtta grids tror jag.
Och tur var väl det med tanke på USA-börserna... Jag fick några sälj i Raptor idag, men sen köpte min också på sig lite ytterligare, så jag har väl åtta grids tror jag.
Hehe ja S&P är ju helt galen. Gött med 8st grids om vi nu ska ralla upp mot 1600 and above. Men vilken dag idag med tanke på S&Ps utveckling igår, inledande terminen mm och sen världens öppning. Mumma för Raptor :-)
Ja. Och tack autohandel. Ja känner ofta att jag vill in o ta contrarianpositioner med ofta klent resultat. Med auto gör jag som strategin vill. Och inga syltfingrar!
Ja. Och tack autohandel. Ja känner ofta att jag vill in o ta contrarianpositioner med ofta klent resultat. Med auto gör jag som strategin vill. Och inga syltfingrar!
Det är exakt det som är så gött med Raptor mfl - man har en statistisk fördel och den tas oavsett om du har ett jobb eller ligger hemma och är sjuk. Syltfingrarna har ofta en eksem som kliar satan ;-)
Undrar om det skulle gå att optimera/trixa i Raptor så att den skulle passa DAX? Har säkert skrivit det förr, men jag är kass på DAX. För er som kanske handlar den... är det mera action i DAX jämfört med OMX?
Riktigt svårt att hålla fingrarna borta från syltburken, blir bra sugen på att sälja av lite OMX manuellt på testkontot. Kanske gör det ändå imorgon. DAX kan nog funka, behöver lite andra inställningar för månadseffekten.
Ursprungligen postat av Rikard AutostockVisa inlägg
Riktigt svårt att hålla fingrarna borta från syltburken, blir bra sugen på att sälja av lite OMX manuellt på testkontot. Kanske gör det ändå imorgon. DAX kan nog funka, behöver lite andra inställningar för månadseffekten.
Gubbar, håll fingrarna bort. Om ni rör Raptor så biter hon händerna av er och det med rätta för man ska inte mixtra med strategier eller hur?
Det är exakt det som är så gött med Raptor mfl - man har en statistisk fördel och den tas oavsett om du har ett jobb eller ligger hemma och är sjuk. Syltfingrarna har ofta en eksem som kliar satan ;-)
Undrar om det skulle gå att optimera/trixa i Raptor så att den skulle passa DAX? Har säkert skrivit det förr, men jag är kass på DAX. För er som kanske handlar den... är det mera action i DAX jämfört med OMX?
Kan gå faktiskt. Man får som Rikard säger optimera om med avseende på datum mm. DAX gapar ju mer också så det kan vara en tanke att byta ut ATR mot ADR
DAX är mycket trevligt att trada, har gjort det under många års tid. Kanske för att min fru har tyskt ursprung, inte vet jag Har på senare år kört en hel del OMX då jag tycker att det börjar finnas spänning även i det, och just nu befinner sig OMX på en mycket spännande plats på kartan. Som "manuell" trader kan jag inte låta bli att dela en dagsfärsk bild
Comment