Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Raptor borde gå kort innan stängning idag, om den inte får någon långposition innan dess.

Edit: det blev en ny lång istället :-)
    Last edited by walle; 2017-03-01, 18:25.

Comment

• Och tur var väl det med tanke på USA-börserna... Jag fick några sälj i Raptor idag, men sen köpte min också på sig lite ytterligare, så jag har väl åtta grids tror jag.

Comment

• Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inlägg
        Och tur var väl det med tanke på USA-börserna... Jag fick några sälj i Raptor idag, men sen köpte min också på sig lite ytterligare, så jag har väl åtta grids tror jag.
        Hehe ja S&P är ju helt galen. Gött med 8st grids om vi nu ska ralla upp mot 1600 and above. Men vilken dag idag med tanke på S&Ps utveckling igår, inledande terminen mm och sen världens öppning. Mumma för Raptor :-)

Comment

• Ja. Och tack autohandel. Ja känner ofta att jag vill in o ta contrarianpositioner med ofta klent resultat. Med auto gör jag som strategin vill. Och inga syltfingrar!
          Last edited by Peppepeppe; 2017-03-01, 20:55.

Comment

• Ursprungligen postat av Peppepeppe Visa inlägg
            Ja. Och tack autohandel. Ja känner ofta att jag vill in o ta contrarianpositioner med ofta klent resultat. Med auto gör jag som strategin vill. Och inga syltfingrar!
            Det är exakt det som är så gött med Raptor mfl - man har en statistisk fördel och den tas oavsett om du har ett jobb eller ligger hemma och är sjuk. Syltfingrarna har ofta en eksem som kliar satan ;-)

Undrar om det skulle gå att optimera/trixa i Raptor så att den skulle passa DAX? Har säkert skrivit det förr, men jag är kass på DAX. För er som kanske handlar den... är det mera action i DAX jämfört med OMX?

Comment

• Riktigt svårt att hålla fingrarna borta från syltburken, blir bra sugen på att sälja av lite OMX manuellt på testkontot. Kanske gör det ändå imorgon. DAX kan nog funka, behöver lite andra inställningar för månadseffekten.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                Riktigt svårt att hålla fingrarna borta från syltburken, blir bra sugen på att sälja av lite OMX manuellt på testkontot. Kanske gör det ändå imorgon. DAX kan nog funka, behöver lite andra inställningar för månadseffekten.

Gubbar, håll fingrarna bort. Om ni rör Raptor så biter hon händerna av er och det med rätta för man ska inte mixtra med strategier eller hur?

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                  Det är exakt det som är så gött med Raptor mfl - man har en statistisk fördel och den tas oavsett om du har ett jobb eller ligger hemma och är sjuk. Syltfingrarna har ofta en eksem som kliar satan ;-)

Undrar om det skulle gå att optimera/trixa i Raptor så att den skulle passa DAX? Har säkert skrivit det förr, men jag är kass på DAX. För er som kanske handlar den... är det mera action i DAX jämfört med OMX?
                  Kan gå faktiskt. Man får som Rikard säger optimera om med avseende på datum mm. DAX gapar ju mer också så det kan vara en tanke att byta ut ATR mot ADR

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
                    Gubbar, håll fingrarna bort. Om ni rör Raptor så biter hon händerna av er och det med rätta för man ska inte mixtra med strategier eller hur?
                    Haha, sant - man ska inte "mucka" med en Raptor! Men den är ju samtidigt hungrig nog att hugga åt sig nya grips attans snabbt....

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
                      Haha, sant - man ska inte "mucka" med en Raptor! Men den är ju samtidigt hungrig nog att hugga åt sig nya grips attans snabbt....
                      Hehe nä jag giddrade med Raptor en gång och då bet den mig i baken ;-)

Det hade inte suttit fel med Raptor-DAX, känner själv att det hade varit spännande att komma lite utanför gränserna.

Comment

• Haha, ingen rädder för Raptor här, sålde av idag. Tycker om att trixa och testa med nya strategier innan jag släpper ner "jabben" :-)
                        Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
                        Alf Johansson, alias
                        Börsapan

Comment

• Ni vet vad som krävs för lyckad trading.

Man behöver

1) En dator
                          2) En man
                          3) En hund

Datorn sköter handeln, mannen matar hunden och hunden biter mannen om han rör datorn

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
                            Ni vet vad som krävs för lyckad trading.

Man behöver

1) En dator
                            2) En man
                            3) En hund

Datorn sköter handeln, mannen matar hunden och hunden biter mannen om han rör datorn
                            Hahaha!! You got it all figured out :-) Tur att min fru är hundnörd och jag matar hunden ibland, och jag är datornörd.

Comment

• Tobbe Rosen-inspirerat med hunden? Fast det funkar nog, man går ut med hunden medan datorn sköter tradigen så blir det nog bäst.

PS: komplettera med en syltburk som man lägger en råttfälla i så man håller fingrarna borta......
                              Last edited by Rikard Autostock; 2017-03-01, 22:26.

Comment

• DAX är mycket trevligt att trada, har gjort det under många års tid. Kanske för att min fru har tyskt ursprung, inte vet jag Har på senare år kört en hel del OMX då jag tycker att det börjar finnas spänning även i det, och just nu befinner sig OMX på en mycket spännande plats på kartan. Som "manuell" trader kan jag inte låta bli att dela en dagsfärsk bild

Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
                                Hehe nä jag giddrade med Raptor en gång och då bet den mig i baken ;-)

Det hade inte suttit fel med Raptor-DAX, känner själv att det hade varit spännande att komma lite utanför gränserna.
                                Attached Files
                                Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
                                Alf Johansson, alias
                                Börsapan

Comment

Working...
                                X