Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Raptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av trexen Visa inlägg
    Försöker ansluta B LONGOMX YH CBK(36) till RTP Link Minilong köp o sälj då frågar den om jag vill ansluta till min valda konto o då säger den:

"Modellens trigger redan SANN. Vill du ansluta modellen ändå?"

Vill jag det?

Fråga 2:
    Hur mycket riktigt kapital kommer raptor att dra om jag har satt enligt Rikard exempel på 500k ungefär?
    //M
    Trigger redan SANN betyder att modellen vill köpa direkt, och det kan ju vara så att den ska det. Om du ställt in 500 k på testkontot kommer det bli max 500 k i marknaden när Raptor är fullinvesterad. För att köpa en position på 500 k med minifutures som har hävstång 20 behövs ca 500/20 = 40 k på skarpa kontot.

Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
    Ni får ursäkta, men jag är lite osäker på vart jag ska ställa frågan här på forumet. Rikard, har ni möjligtvis haft störningar i eran SMTP-server? Mailen har inte riktigt kommit fram direkt, utan det har tagit några minuter till några timmar. Något du känner till? Jag har för övrigt inte haft bekymmer med min mail från andra idag.
    Inga kända störningar, vår mail går via GleSys Internet Systems servers.

Comment

• Ursprungligen postat av Rikard Autostock Visa inlägg
      Trigger redan SANN betyder att modellen vill köpa direkt, och det kan ju vara så att den ska det. Om du ställt in 500 k på testkontot kommer det bli max 500 k i marknaden när Raptor är fullinvesterad. För att köpa en position på 500 k med minifutures som har hävstång 20 behövs ca 500/20 = 40 k på skarpa kontot.

Inga kända störningar, vår mail går via GleSys Internet Systems servers.
      Okeydokey :-) Jag ska kika på vårt filter och Exchange om det kan vara något där. Får kolla loggen i inkommande SMTP-konversationer i filtret. Annars kan de haft något tillfälligt bekymmer bara under dagen.

Comment

• Ursprungligen postat av walle Visa inlägg
        Ni får ursäkta, men jag är lite osäker på vart jag ska ställa frågan här på forumet. Rikard, har ni möjligtvis haft störningar i eran SMTP-server? Mailen har inte riktigt kommit fram direkt, utan det har tagit några minuter till några timmar. Något du känner till? Jag har för övrigt inte haft bekymmer med min mail från andra idag.
        Sett samma här. Något knas har det varit idag.

Comment

• Ursprungligen postat av magnusb3 Visa inlägg
          Sett samma här. Något knas har det varit idag.
          Kollade loggen i vårt filter för inkommande mail, och det var inte några delayer där eller några andra bekymmer. Får se om det fungerar bättre under morgondagen.

Comment

• Walle, Walle låt oss flytta allt som inte har med Raptor någon annanstans

Comment

• Ursprungligen postat av HenrikSyst Visa inlägg
              Walle, Walle låt oss flytta allt som inte har med Raptor någon annanstans
              Givet :-) Visste inte riktigt vart jag skulle skriva det som sagt, men det har till en viss del med Raptor att göra, eftersom det är (för min del iaf) den som skickar flest meddelanden.

Comment

• 10:11 ORDER "sl) Raptor Supermarket Sell OMXS30" kurs 1581.29
                10:11 GSM larm sänt!
                10:12 ORDER "sl) ETP Link Minilong sell B LONGOMX XV CBK(35)" kurs 0.00
                10:12 GSM larm sänt!

Det händer då och då att "kurs 0.00". Varför? Problem?

Comment

• Kursen som visas vid larm är senast betalt och troligen är ditt avslut det första.

Comment

• Kan en uppdatering av Raptor ställa till med något? MÅste jag återansluta något eller så?

Comment

• Rikard brukar annonsera om det finns någon uppdatering. Det har skett några ändringar sedan den först lades ut. Datum ligger först i scripten. Du kan köra uppdatering när som helst för att vara säker. Bara om det skett någon strukturell ändring, tex byte av script, behöver modellerna återanslutas.

Comment

• Ok tack. Tänkte på ATR som väl ändrades.

Fråga: Raptor har väl ingen hävstång i sig själv utan jag väljer helt fritt häv med hjälp av mini? (förmodar att det är så men vill dubbelkolla).

Comment

• Inga uppdateringar på ett tag, ATR justerar sig själv. Hävstången hos minisarna påverkar endast hur mycket de kostar, inte positionen i marknaden - den styrs helt av testkontot.

Comment

• Visste inte att Raptor var en så duktig daytrader.
                            Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
                            Alf Johansson, alias
                            Börsapan

Comment

• Väga säga annat, annars får man sig ett redigt bett i baken. Gäller att ha tålamod bara, kan ligga snett ett tag men när det väl går upp så går det snabbt. :-)

Comment

• Det var inte sarkastiskt , den har handlat vilt idag, 4 köp o 3 sälj och 1,5 mil på testkontot. Men det är bara den modellen som jag syltat på som gjort det, originalet ligger kvar.
                                Always trade for fun - and the money will come as a side effect!
                                Alf Johansson, alias
                                Börsapan

Comment

Working...
                                X